GroenLinks Almelo steunt vuurwerkvrij uur

Mijn hond heb ik van pup af zijn laten wennen aan vuurwerk/onweer door middel van op youtube filmpjes van vuurwerk/onweer af te laten spelen, zo is mijn hond eraan gewend en is niet bang tijdens de laatse dagen van het jaar. Hij is nu 3 jaar en staat zelfs aan het raam te kijken als ik iets afsteek of gaat mee naar buiten. Honden lijken op het baasje zeggen ze wellis, dus als een baasje een flauwe zeikerd is dan zal de hond hetzelfde gedrag vertonen!

De hond van mijn vriendin is al vrij oud waardoor hij er steeds banger voor begint te worden.

De manier die jij beschrijft is ook de manier om ervoor te zorgen dat je huisdier er niet bang voor is. En met zin honden lijken op het baasje, als de baas er niet van uit/bang voor is dan vertoont de hond hetzelfde gedrag. Dat is hier het grootste probleem denk ik.

Dan moeten we toch echt gaan groeperen als het zover komt. Zie je het al voor je? Met 200.00 man vuurwerkliefhebbers die allemaal losgaan bij elkaar? De pakkans is nihil dan.
Vergelijk het met de zwermen visjes in de oceaan.

Hard tegen hard. We laten zowat allemaal zien dat ook wij begrip hebben voor vuurwerkvrije zones, omstanders, dieren etc. Maar niks is toch goed genoeg. Ergens moet het gezeik een keer ophouden.

Back
Bovenaan