GroenLinks Almelo steunt vuurwerkvrij uur

Brainiac

VWC lid
ALMELO - GroenLinks stelt vragen over het vuurwerkbeleid in de gemeente Almelo. Zo wil de partij weten hoe de gemeente handhaaft dat er alleen tussen 18.00 en 02.00 uur vuurwerk wordt afgestoken

De partij vraagt steun voor de oproep van dierenarts Herman ter Keurs voor een vuurwerkvrij uurtje, zodat huisdieren even rust hebben en honden uitgelaten kunnen worden. GroenLinks wil weten of het college van burgemeester en wethouders dit initiatief ondersteunt en of er bijvoorbeeld een oproep in de gemeenteadvertentie kan komen waarin mensen gewezen worden op een vuurwerkvrij uur van 22.00 tot 23.00 uur.

GroenLinks heeft vorig jaar ook al vragen gesteld over vuurwerk, maar vindt dat Willem Urlings, die destijds waarnemend burgemeester was, daar onvoldoende antwoord op heeft gegeven. Daarom stelt de partij opnieuw vragen en wil nogmaals van het college weten of er in Almelo, bij voorkeur in het centrum, vuurwerkvrije zones kunnen komen. De partij wil tenslotte ook weten of er op 31 december en op 1 januari extra stadswachten en politieagenten worden ingezet en met welke opdracht zij op pad gaan.

Bron: Tubantia

De afsteektijd is net met 8 uur ingekorts, en nu wordt er gesproken over een vuurwerkvrij uur haha

Ik zal het waarschijnlijk nooit kunnen begrijpen.

Ja en dan geef je ze 1 dan wordt het 2 we hebben er al 8 ingeleverd.
Nu 1 erbij is 9.
Dalijk mag je nog van 12 tot 1 en dan is het we kunnen nu toch beter helemaal kappen.
Ik vraag op de31ste 8 uur lang geen bemoeienissen van groenlinks

Goh hoe verrassend van groen links dat ze met zo iets komen, het zal ze wel weer een hoop crediet opleveren, lol

Ga wederom net zoals andere jaren maar eens besluiten om niet meer in het subforum vuurwerk in de media te komen. Geeft een hoop rust. Doei. :bye:

wat een prachtige partij is het toch.....GA JULLIE EIGEN NOU EENS BEZIGHOUDEN ME ECHTE PROBLEMEN....flutpartij

Ik heb het toch gezegd dat het verbod er min of meer komt, alleen gaat het via een andere route dmv het misbruik van deelverboden ons feest dood laten bloeden.de cirkels om bejaarden huizen etc vergroten of vuurwerkvrij uur om huisdieren uit te laten vuurwerk vrij uurtje voor de postbezorger .

Jaja dat zeg je nu maar als serieus gaan straffen bv uitdelen van onvoorwaardelijke straffen en hoe zwaarder hoe hoger word het echt stiller in Nederland.

Het hele idee van een vuurwerkvrij uurtje waar men even de hond kan uitlaten en andere dingen die gedaan moeten worden op dat moment doen vind ik persoonlijk geen gek idee.

Zelf heb ik ook huisdieren en in de stad kan dat soms lastig zijn als hij er meteen vandoor gaat bij de eerste knal. Ondanks het feit dat mensen aan je denken en proberen je niet tot last te zijn is er altijd wel iemand die ergens staat te knallen.

Het rare aan dit plan is dat ze wel willen dat wij 1 uur minder kunnen afsteken, maar dat we er niets voor terug krijgen. Als wij weer vanaf 10:00 mogen gaan of evt. van 13:00 ben ik wel bereid om dit ene uurtje niets af te steken.

Maar weer de vuurwerkliefhebbers gaan inkorten slaat nergens op.

oplossing hiervoor is om gewoon een vuurwerkvrije zone te creëren om je huisdier uit laten...
heb ik persoonlijk geen probleem mee om eerlijk te zijn...

Dit voorstel wel.

oplossing hiervoor is om gewoon een vuurwerkvrije zone te creëren om je huisdier uit laten...
heb ik persoonlijk geen probleem mee om eerlijk te zijn...

Dit voorstel wel.

Ik deel de mening dat dit een betere oplossing is dan 1 uurtje niets afsteken, dit lijkt mij persoonlijk ook haalbaarder.

Wat denk ik het moeilijke inzit is dat de mensen die dit graag willen zelf waarschijnlijk ook geen vuurwerk afsteken. Die zullen dus om hun huisdier uit te laten naar een vuurwerkvrije zone moeten gaan. Bij bepaalde gebieden kan dat zo 20 min. rijden zijn daarnaast zal je altijd moeten denken aan alcohol consumptie etc.

Back
Bovenaan