Go Pro i.c.m Vuurwerk

Zeer vet dat nog iemand op dit idee gekomen is :)

ga dit jaar er zelf zeker meer mee proberen te expirimenteren. O.a bij Demo's en dergelijke.
Kijken als ik toestemming kan krijgen om hem bijvoorbeeld tussen de potten in te mogen plaatsen en van af mijn telefoon hem op afstand beheren.
Ben er al wel achter dat op 30 meter ik het signaal verlies, maar daarom heb ik inmiddels de gopro uit elkaar geschroeft om te proberen het signaal te versterken.

Daarnaast ben ik inmiddels aan het onderzoeken geslagen om een GoPro aan een vuurpijl te bevestigen.

Het cameratje weegt 167 gram, wat veel te veel is voor een vuurpijl om mee omhoog te krijgen.

Daarom zat ik al te denken aan een helium balloon.

Deze webshop verkoopt enorme ballonnen. Door dit aan de camera + vuurpijl vast te knopen, hoop ik de stijgkracht van de vuurpijl niet nodig te hebben.

Bekijk bijlage 17927

Alleen voordat ik dit zou doen, moeten ik nog veel uitzoeken:
- Mag het oplaten van een grote helium balloon zomaar in nederland
- Knalt de vuurpijl dan wel op de CE hoogte
- Hoe krijg ik de balloon weer omlaag.

Maar gelukkig hebben we nog een jaar om dat te bedenken:D

en knalt de helium ballon niet met de vuurpijl en raak je dan je camera niet kwijt?

Dit is zeer zeker géén golden power.. :bye:

inmiddels door dat ik 2 filmpjes door elkaar gehaald heb, dit is 6 elements. golden power volgt:)

wat ik nu nog aan het knippen ben:
- King cobra,
- Golden power
- Big momma
- Zena triumph
- Zena cakebox
- Zena golden willowbox
- New moon
- Eind finale show ( van afstand)

en nog wat meer producten

Ik ben bang dat dit niet gaat werken. De stijgsnelheid van een heliumballon ligt een stuk lager dan de stijgsnelheid van een vuurpijl. De vuurpijl zal dus de ballon in willen gaan halen zodra die ontstoken is en zo niet snel genoeg hoogte kunnen winnen. Ook doordat de ballon de vuurpijl "tegenhoud" zal deze gaan afwijken van zijn verticale pad en gaan tollen of in ieder geval een onvoorspelbaar pad gaan volgen.

Ik ben bang dat dit niet gaat werken. De stijgsnelheid van een heliumballon ligt een stuk lager dan de stijgsnelheid van een vuurpijl. De vuurpijl zal dus de ballon in willen gaan halen zodra die ontstoken is en zo niet snel genoeg hoogte kunnen winnen. Ook doordat de ballon de vuurpijl "tegenhoud" zal deze gaan afwijken van zijn verticale pad en gaan tollen of in ieder geval een onvoorspelbaar pad gaan volgen.

Dit wou ik voorkomen door het gebruik van hout. Alleen het tollen heb ik inderdaad geen rekening mee gehouden....

iemand enig idee hoe hoog een vuurpijl komt? anders zou ik een touw kunnen regelen. dat iets langer is...
Vervolgens aan dit touw de helium ballon + camera knuppen.
Dan zorgen dat de vuurpijl met een geleider dit touw volgt...
Alleen dan moet het touw waarschijnlijk wel super strak staan.

edit: ook dit idee was niet goed doordacht toen ik het terug las, veel te veel toevals kenmerken komen dan in de opstelling. na het terug lezen besefte ik dat het een gevaarlijk idioot dom idee was.

Laatst bewerkt:
Misschien kun je beter kijken naar alternatieven dan een go pro camera in de lucht. Ik weet dat je mini camera's hebt die zo licht zijn dat ze wel aan een vuurpijl passen. Nadeel is dat je dit wel overdag moet doen omdat je anders de vuurpijl kwijt bent.

Deze camera heb ik vorig jaar gekocht om aan een pijl te doen maar de kwaliteit is slechter als ik gedacht had. Ik weet dat er 720p alternatieven zijn maar die kan ik niet zo snel vinden.
http://www.tinydeal.com/mini-voice-recorder-dv-digital-video-camera-w-tf-card-slot-p-69354.html

Pas trouwens ook op met een ballon want als het touw breekt ben je je dure camera kwijt. Wat je ook zou kunnen doen is kijken naar een drone. Kosten best veel geld maar dan heb je ook zeker mooie beelden. voorbeeld http://www.dumpert.nl/mediabase/6579090/1b457020/nederlands_vuurwerk_van_boven.html

Ik weet niet op je toevallig op FB bevriend bent met AVPman Arjan Uitman, maar die heeft een of andere Phantom DJI vliegding (heb er geen verstand van). Heeft inderdaad iets weg van een soort drone idee.
Dit kost wel een hap geld geloof ik, maar dan heb je ook echt iets! Hier zijn 2 filmpjes van hem terwijl hij ermee de lucht in gaat, ik zeg smooth hoor!

FILMPJES VAN ARJANUITMAN!

GoPro + quadrocopter is nog goed te betalen en daar krijg je opzich redelijke beelden voor terug. Wil je hiermee verder gaan dan zul je toch diep in de buidel moeten tasten +- 3000.

Beetje offtopic, maar dat met die helium ballon deed me gelijk hier aan denken:

Vind dat mooi gedaan :D

Had zelf ook plannen om een quadcopter in te zetten dit oudjaar. Heb zelf ook de DJI Phantom, ware het niet dat het a. te veel waaide met oudjaar om stabiel te kunnen vliegen en b, ik een week eerder m'n controller heb laten vallen waarna er een stick vanaf brak. Misschien van de zomer met windstil weer eens stiekem wat uitproberen :) Voor €500 (Phantom , accu's, eventuele verzendkosten) heb je al een prima vliegding :)

http://www.banggood.com/Hubsan-X4-H107C-2_4G-4CH-RC-Quadcopter-With-Camera-Mode-2-RTF-p-75824.html

kosten een stuk minder ;) camera filmt verrassend goed !
een collega bij mij op het werk had er 1 aangeschaft :)
en ontzettend stabiel

het nadeel is, dat ik een vuurpijl wil filmen in zijn baan. dus het echte omhoog schieten lijkt me super gaaaaf. Alleen dat is hier dus niet mee te filmen op de manier dat ik wil. ik wil me kunnen verplaatsen in het gevoel (als het leefde) van de vuurpijl.

http://www.banggood.com/Hubsan-X4-H107C-2_4G-4CH-RC-Quadcopter-With-Camera-Mode-2-RTF-p-75824.html

kosten een stuk minder ;) camera filmt verrassend goed !
een collega bij mij op het werk had er 1 aangeschaft :)
en ontzettend stabiel

Zo ik heb de upgraded versie met 2MP besteld bij www.banggood.com voor 53 euro. Eens kijken hoe die filmt.Valt deze tegen,dan haal ik de originele cam module eruit en knoop ik er een keychain 808 # 16 V3 DVR onder, deze filmt ook HD met geluid en weegt 17 gram. Deze filmt met een D lens onder een hoek van 120 graden. Dat zal vast wel mooie beelden opleveren.

Hubsan-X4-H107C-Upgraded-2_4G-4CH-RC-Quadcopter-With-2MP-Camera-RTF-

Mini-DVR-808-16-V2-Lens-D-Car-Key-Chain-Micro-Camera-HD-720P-Pocket-Camcorder-

Mocht dit alles bevallen dan ga ik sparen voor DJI Phantom 2 Vision. Deze kost nogal wat knaken (900 euro bij banggood)

ik zit er aan te denken een go pro 4 te huren voor oud en nieuw
iemand tips waar ik op moet letten rekening mee moet houden ?

Ik zou een externe microfoon aansluiten voor beter geluid. Verder kijk in het topic hierboven wat verder rond. Zijn al veel tips gegeven over filmen met een go pro

Ik zou een externe microfoon aansluiten voor beter geluid. Verder kijk in het topic hierboven wat verder rond. Zijn al veel tips gegeven over filmen met een go pro
ik heb een gopro 3+ met een externe rode mic. Dat is geen suc6. Het geluid wordt overstuurt. En is niet aan te passen. Voor mij geen suc6 in elk geval. Dan is de interne mic nog beter.het beeld is op zich wel goed, maar het geluid vind ik nie zo.

Back
Bovenaan