Go Pro i.c.m Vuurwerk

Afgelopen jaar(2013) kregen wij de discussie hoe vuurwerk er nou van helemaal onder af uit zou zien.

Na lang discussiëren kwamen we tot de conclusie dat niemand het lef had om met zijn hoofd naast een pot te gaan liggen met een camera in zijn hand….

Natuurlijk leg je een dure camera ook niet buiten op de vloer naast een product, in verband met regen / vonken.

Toen kwam mijn schoonvader met het idee om een Go Pro in een waterdichte behuizing aan het product vast te monteren. Dus hiervoor zelf een beugel gefabriceerd.

Dus zo gezegd, zo gedaan!

Jammer genoeg kwam er bij sommige producten water op de lens door de regen, maar het resultaat is er niet minder op!

Ik moet alles nog even bekijken en bewerken, maar zal het hier beetje bij beetje uploaden. In de hoop dat het andere inspireert of mensen nog tips/ideeën hebben.

Laatst bewerkt:
Video 2:

(product was niet van mij zelf, dus geen idee welke pot het is. Zeer tof van de eigenaar dat ik hieraan de go pro mocht hangen)

is het eerste filmpje echt de golden power van Royal? want lijkt er niet helemaal op.
Verder zeker leuk gedaan.
greetzz

Mooie beelden! Ik heb sinds half 2013 ook een GoPro, en uiteraard leent die camera zich er prima voor om direct naast vuurwerk te leggen. Kwam dan ook op hetzelfde idee afgelopen oudjaar. Hieronder enkele filmpjes.

vanaf 2:30

vanaf 0:20

Niet van onder, maar wel van dichtbij.

Grtz!

Mooie beelden! Ik heb sinds half 2013 ook een GoPro, en uiteraard leent die camera zich er prima voor om direct naast vuurwerk te leggen. Kwam dan ook op hetzelfde idee afgelopen oudjaar. Hieronder enkele filmpjes.

Grtz!

Zeer vet dat nog iemand op dit idee gekomen is :) ga dit jaar er zelf zeker meer mee proberen te expirimenteren. O.a bij Demo's en dergelijke. Kijken als ik toestemming kan krijgen om hem bijvoorbeeld tussen de potten in te mogen plaatsen en van af mijn telefoon hem op afstand beheren. Ben er al wel achter dat op 30 meter ik het signaal verlies, maar daarom heb ik inmiddels de gopro uit elkaar geschroeft om te proberen het signaal te versterken.

Zeer vet dat nog iemand op dit idee gekomen is :) ga dit jaar er zelf zeker meer mee proberen te expirimenteren. O.a bij Demo's en dergelijke. Kijken als ik toestemming kan krijgen om hem bijvoorbeeld tussen de potten in te mogen plaatsen en van af mijn telefoon hem op afstand beheren. Ben er al wel achter dat op 30 meter ik het signaal verlies, maar daarom heb ik inmiddels de gopro uit elkaar geschroeft om te proberen het signaal te versterken.

Probeer eens het geluid via een andere bron op te nemen en daarna deze samenvoegen met een video bewerkings programma. Dat geeft de beelden iets meer body.

Probeer eens het geluid via een andere bron op te nemen en daarna deze samenvoegen met een video bewerkings programma. Dat geeft de beelden iets meer body.

Dat was precies wat ik dacht, enige nadeel zou kunnen zijn dat de gopro op andere tijdstippen andere geluiden bij het beeld ongvangt. Naast de cake hoor je het geluid direct en wat daarboven knalt is een kleine delay, als je dan een externe camera met beter microfoon hebt o.i.d kan het een soort rare afwijking geven?

Heel tof idee! Dit was mijn tweede jaarwisseling die ik film met een gopro (hero 2) en vind dat echt ideaal. Gewoon met een stuur mount voor op een fiets vastgemaakt aan de poot van mijn statief. Zo kan ik bij projecten filmen met de goede kwaliteit camera en de rest waar ik geen aandacht aan het filmen wil geven laat ik mijn gopro gewoon filmen. Sta er toch steeds weer versteld van hoe de gopro het vuurwerk best wel goed en kleurrijk vastlegt! Alleen het geluid is stukken minder door de waterdichte body.

Nog een tip waar jullie misschien al aan gedacht hadden, maar leg/zet de gopro altijd aan de windzijde van de cake zodat de vonken en rook niet over de camera heen waaien waardoor het beeld een stuk beter wordt en er geen vonken op het plastic van de gopro komt. Ben benieuwd naar de foto van je standaard!

Zoveelste keer dat ik deze plaats maar de rest van m'n GoPro filmpjes bewaar ik tot eind van het jaar.

Grtz!

Zeer vet dat nog iemand op dit idee gekomen is :)

ga dit jaar er zelf zeker meer mee proberen te expirimenteren. O.a bij Demo's en dergelijke.
Kijken als ik toestemming kan krijgen om hem bijvoorbeeld tussen de potten in te mogen plaatsen en van af mijn telefoon hem op afstand beheren.
Ben er al wel achter dat op 30 meter ik het signaal verlies, maar daarom heb ik inmiddels de gopro uit elkaar geschroeft om te proberen het signaal te versterken.

Daarnaast ben ik inmiddels aan het onderzoeken geslagen om een GoPro aan een vuurpijl te bevestigen.

Het cameratje weegt 167 gram, wat veel te veel is voor een vuurpijl om mee omhoog te krijgen.

Daarom zat ik al te denken aan een helium balloon.

Deze webshop verkoopt enorme ballonnen. Door dit aan de camera + vuurpijl vast te knopen, hoop ik de stijgkracht van de vuurpijl niet nodig te hebben.

constructie.png

Alleen voordat ik dit zou doen, moeten ik nog veel uitzoeken:
- Mag het oplaten van een grote helium balloon zomaar in nederland
- Knalt de vuurpijl dan wel op de CE hoogte
- Hoe krijg ik de balloon weer omlaag.

Maar gelukkig hebben we nog een jaar om dat te bedenken:D

Edit: idee van de baan. Na het inzicht van TLVD(G) beseft dat dit een dom idee is.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan