Gezelligheids vuur tijdens oud en nieuw?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hebben jullie een vuurton branden tijdens de dag om de handen aan om te warmen ? Gezellig er om heen staan, het geknetter van het hout, het geeft een hoop sfeer!

Wij hebben altijd 2 kleine olievaten staan als brandton.
Geeft bergen sfeer af en is wel een lekkere handenwarmer

Vuur geeft zeker veel sfeer. Hier altijd een oud olievat en vuurkorf aan. De hele avond gezellig bij het vuur.

Heb nu een paar jaar zo'n stookton, en dat is me een potje sfeerverhogend !
Vuurwerkresten er in en gezellig met de buren een biertje drinken bij het vuur na het 0.00 uur moment :biertje:

Nog nooit gedaan. Binnen is altijd veel gezelligheid. Muziek en drank met spelletjes zoals beerpong. er zijn altijd tijdslots waarin ik het vuurwerk afsteek en dan gaan we dus naar buiten met z'n allen.

Vaste prik hier. Al het oude hout erop en soms iets meer en dan met zijn alle de hele nacht rondom het vuur.

Zeker weten gaat het vuur aan! Altijd veels-te-veel hout waardoor er 's avonds altijd een vuurtje komt om de vuurkorf heen :p

Uiteraard staat er een vuurkorf. Lekker warm, gezellig en handig voor kleine troep. Tussendoor ff marshmallows roosteren. Heerlijk.

Afgelopen jaar hadden we voor het eerst een vuurton, een leeg olievat met wat ventilatie gaatjes erin. Dat werkte top!

Ideaal om afgeschoten vuurwerk (van de buren :wink: ) in op te fikken, maar ook de kerstboom, het oude kastje van uit de achtertuin, en een heleboel schoon hout. Biedt toch echt wel extra sfeer, en houden we er zeker in!

Hier nog een mooie sfeerfoto :)
IMG-20210101-WA0048.jpg

Tuurlijk een mooi fikkie hoort erbij.
Eerst in de tuin tijdens oliebollen bakken en later voor de deur

VideoCapture_20210921-184232.jpg

20200101_004519.jpg

20200101_010517.jpg

Ga dit jaar eens kijken of ik de zweedse fakkels in het groot kan gaan maken. Het zou namelijk niet zo moeilijk hoeven zijn. Als je een groot rond stuk hout hebt en je zaagt hem met de ketting zaag van boven 3 keer in en van onder 3 keer, en je doet er aanmaakblokjes in. Zou het ook moeten branden. Je moet het alleen wel met redelijk vers hout doen anders heb je kans dat het hout snel splijt.

Ga dit jaar eens kijken of ik de zweedse fakkels in het groot kan gaan maken. Het zou namelijk niet zo moeilijk hoeven zijn. Als je een groot rond stuk hout hebt en je zaagt hem met de ketting zaag van boven 3 keer in en van onder 3 keer, en je doet er aanmaakblokjes in. Zou het ook moeten branden. Je moet het alleen wel met redelijk vers hout doen anders heb je kans dat het hout snel splijt.

Jaren geleden hadden ze die bij de Zena Trophy in Bullingen. Waren ook van die enorme dingen. Waren toen hard nodig ook, was behoorlijk koud destijds. zagen er erg sfeervol uit en brande ook behoorlijk lang.

2018_8.jpg

2018_18.jpg

2018_22.jpg

vuur_2017_3.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan