Gevoel bij "het perfecte stookweer"

Dat gevoel dat het perfect stookweer is heb ik vaak als ik op een zomeravond met weinig wind laat op de avond buiten ben en de laatste dagen denk ik iedere keer "verdomme als het maar niet van zulk pleuris weer is met o&n". Wat een hobby....

Laat het niet zulk weer zijn als vandaag, dat zou een absolute nachtmerrie zijn.
De geplande straatshow zou ik dan echt gerust paar dagen later schieten. De wens zou zijn net zulk weer als met de jaarwisseling 21/22. Alles kwam toen perfect uit de verf.

Bij het frisse weer beginnen bij de kriebels flink te komen altijd.
Vind het wel wat hebben om in het donker en de kou mijn dag te starten, zolang het maar droog is.

Ooh ja ,na twee uur een buitje zodat het niet afgegane vuurwerk nat wordt en niet door de kids opgepakt kan worden de volgende dag met alle risico s nadien, weet dat wij vroeger al vroeg gingen zoeken nl, was uiteraard wel nog in het " knal " tijdperk,lang lang geleden vooral op de plekken waar een 100000 klapper was afgestoken 🫣

Een heel klein briesje is wel lekker, ook voor onze astma patienten. Laatste jaarwisseling tijdens corona bleef alle rook flink hangen, niet goed voor je luchtwegen. Al zal kruitsnuiven ook vast niet goed voor je zijn. Kruitsnuiven?? Wat is kruitsnuiven?? :rolleyes:

Niet te warm zoals afgelopen jaren. Kratje bier moet goed koelen als tie buiten staat.
Droog, droog en nog eens droog.
Een briesje voor het verwijderen van de kruitdamp / rook, maar daar is absoluut geen haast bij

Laat het dit jaar zo zijn .... :handsup::handsup:

Tuurlijk, de winterse dagen van vroegah zijn nostalgisch maar doe mij als luxepaardje nu maar zoals het (tweede?) corona jaar. Redelijk warm, in je truitje heel de avond buiten maar dan met een klein beetje wind tegen de rook.

Blijft het publiek ook wat langer buiten 's avonds. Op je gemakje alles wegstoken.

Geen mist, geen bakken met regen en weinig tot geen wind s.v.p. . Temperatuur minder relevant.
Kraakheldere donkere lucht zoals nu buiten zou de kers op de taart zijn.

Back
Bovenaan