Gesnapt bij grenscontrole

koenie95

VWC lid
hey,

ik heb een vraagje,
stel ik ga met mijn vader/moeder naar belgie om vuurwerk te halen, bij de grens worden we gesnapt. krijg ik dan de boete of mijn vader/moeder omdat zij verantwoordelijk voor mij zijn (terwijl het mijn vuurwerk is)?

De persoon die het voertuig bestuurd waar het in vervoerd wordt zal verrantwoordelijk worden gesteld voor het invoeren van verboden vuurwerk,Ook al is het van een mede passagier.
Of deze zou moeten kunnen aantonen dat hij er niets van wist.

gr

Laatst bewerkt:
bestuurder is eindverantwoordelijk dacht ik,
tenzij er inderdaad kan worden aangetoont dat hij/zij van niets wist.
dit lijkt me echter wel moeilijk, maarja...

Die kans dat je gepakt word bij de grens is net zo groot dan dat de maan op de aarde stort en marsmannetjes uit de lucht komen zetten. groejtes

Nou, dat is wel een beetje overdreven:p

Al ga je in deze maanden heb je weinig kans op een grenscontrole, maar de kans is er altijd!

Maar ga je in december moet je niet klagen als je word gepakt, dan heb je een grotere kans dat ze er staan..

Die kans dat je gepakt word bij de grens is net zo groot dan dat de maan op de aarde stort en marsmannetjes uit de lucht komen zetten. groejtes

Nou, daarbij overdrijf je echt te extreem:) Maar zeer mooie overdreven tekst:P

Ik gok dat er zo'n 10% kans is tussen Februari - Oktober. Daarna neemt t toe. Maar maximaal 50/50 kans dat je gepakt wordt. Je moet gewoon juiste routes weten:)

Ik gok dat er zo'n 10% kans is tussen Februari - Oktober. Daarna neemt t toe. Maar maximaal 50/50 kans dat je gepakt wordt. Je moet gewoon juiste routes weten:)

Ik kom al 15 jaar in Baarle en heb er nog nooit een controle gezien..... En ja ik kom er ook in de wintermaanden.

Ik sluit controle's niet uit maar ik heb ze nog nooit gezien.

10% kans? Ik weet niet of je ooit in Baarle bent geweest maar ik heb ook nog nooit controles gezien. Ze doen dit wel eens, maar dan zie je ze overal in het dorp rijden. Gewoon niet doen en een paar dagen later weer langs komen en er is geen enkel probleem. Ik vind het grappig om te zien dat mensen zich altijd afvragen of er grenscontroles zijn, die zijn er namelijk 99% procent van alle keren niet.

Ik kom echt al bijna 10 jaar in belgie, verschillende winkels en plaatsen. Ben nog nooit 1 keer aangehouden. Zelfs op 30 december zijn we nog ff snel heen en weer gereden. En kwamen in baarle gewoon NL politie tegen ze reden daar gewoon rond om te kijken of alles normaal verliep. Ze zagen ons met een auto vol weg gaan. Maar niks aan het handje. Ja ik moet toe geven dat de kans bestaat altijd weg. je hoort het wel is idd. mischien zien we ooit wel marsmannetjes ook wie weet

In prencipe zou je geen procenten kunnen noemen. Politie doet steeksgewijs grenscontrolle's en daarvan zijn de meeste nog geen eens gerricht op vuurwerk maar gewoon een algemene grenscontrolle.

Vorige week terug gekomen van vakantie via Oberhausen richting Arnhem. Aan de grens Marechaussee. Deze hielden verschillende auto's aan om aan een nader onderzoek te werpen. In dit geval veel Polen. (weet niet of het noord- of zuid polen waren)Bij grensovergang bij Antwerpen vaak net na de grens bij de grote benzinepomp dat er politie staat of belastingdienst. Deze controle's zijn voor de auto's die opvallen. Deze controle's zijn er niet voor het invoeren van vuurwerk. Gedraag je je normaal en zit met man, vrouw, 1,65 kind en een hond in de auto dan kan je eigenlijk altijd gewoon doorrijden.

Vorige week terug gekomen van vakantie via Oberhausen richting Arnhem. Aan de grens Marechaussee. Deze hielden verschillende auto's aan om aan een nader onderzoek te werpen. In dit geval veel Polen. (weet niet of het noord- of zuid polen waren)Bij grensovergang bij Antwerpen vaak net na de grens bij de grote benzinepomp dat er politie staat of belastingdienst. Deze controle's zijn voor de auto's die opvallen. Deze controle's zijn er niet voor het invoeren van vuurwerk. Gedraag je je normaal en zit met man, vrouw, 1,65 kind en een hond in de auto dan kan je eigenlijk altijd gewoon doorrijden.

tja wat vindt men dan in dit geval een opvallend voertuig ?
oke het gedrag dat of achterstallige belasting rekeningen snap ik
maar zijn er dan nog meer factoren die mee kunnen spelen ?

tja wat vindt men dan in dit geval een opvallend voertuig ?
oke het gedrag dat of achterstallige belasting rekeningen snap ik
maar zijn er dan nog meer factoren die mee kunnen spelen ?

Als de politie een auto ziet met een man/vrouw (ouders) en jonge gasten van 15/16 en ouder denken ze eerder dat je vuurwerk heb dan alleen een opa en oma:p

Maargoed.. ik denk dat de politie eerder de grote handelaren willen dan consumenten met een beetje 'illegaal vuurwerk'.
Ik denk wel dat de tijd van controles over zijn..

Laatst bewerkt:
Klopt de controles blijken gewoon inefficiënt te werken.
Teveel mankracht en uren en het levert te weinig op.
Natuurlijk wel aan het einde van de jaar omstreeks 20 december en daarna.
Maar het is natuurlijk veel beter om de grote handelaren aan te pakken.

In November/December is de pakkans wel meer aanwezig hoor

en dan pakken ze uiteindelijk iemand en dan krijg je er niets meer van te horen.
Ook ik ben 3 jaar geleden samen met vrienden aangehouden met een grote hoeveelheid belgisch vuurwerk in de achterbak. Bleek zoveel dat we uiteindelijk nog op het nieuws op internet etc belandde;) ..
Maar geloof je dat we er ook nog maar ooit iets over gehoord hebben, of een boete hebben gezien?

nee dus;)

Als je gewoon nu gaat, is er niks aan het handje. In november/december heb je wel meer kans op controles, maar dat is niet te voorspellen. Als je het per sé wilt, ga nu dan, en wacht niet tot november want dan heb je kans op controles..

Bangmakerij is het!
Nog nooit controles gezien, en ik ben al een 'aantal' keertjes geweest naar onze zuiderburen.
Gewoon gaan met die banaan:D

Klopt de controles blijken gewoon inefficiënt te werken.
Teveel mankracht en uren en het levert te weinig op.
Natuurlijk wel aan het einde van de jaar omstreeks 20 december en daarna.
Maar het is natuurlijk veel beter om de grote handelaren aan te pakken.

dat is sowieso waar,
de controles leveren relatief weinig op,
als men illegaal vuurwerk wilt bestrijden, zoek de grootte jongens...

Back
Bovenaan