Gerard Joling vraagt faillissement aan voor vuurwerkgroothandel

basicd

VWC lid
Joling vraagt faillissement aan voor vuurwerkgroothandel

Door: Robert Mulders
Het doek is gevallen voor Evuco, de maker van het Gerard Joling 'Maak me gek'-vuurwerkpakket. Op verzoek van Mineur bv, het productiebedrijf van de zanger, is faillissement aangevraagd voor de in Joure gevestigde groothandel.

Dat bevestigt curator Rimar Goudberg na eerdere berichtgeving in de Leeuwarder Courant. Joling verbond in 2007 zjin naam aan een vuurwerkpakket van Evuco. De zanger verwachtte toen wel honderdduizend van de 'Maak me gek'-pakketten à 79,95 euro te verkopen.

Volgens Goudberg vordert Mineur 50.000 euro uit de boedel van Evuco voor gebruik van naam en beeltenis van de zanger. 'Die vordering dateert al uit 2007 en is nooit betaald.' Dat het niet in de haak zat met de bedrijfsvoering van Evuco, lijkt Goudberg evident gezien de hoogte van de vordering.

De eigenaren, Erika en Evert Terpstra, hebben de webwinkel van het bedrijf in 2009 verkocht aan GBV, een in Veenendaal gevestigde groothandel van vuurwerkhandelaar Gert Breeschoten. Het is de curator tot nu toe niet gelukt telefonisch contact te krijgen met het echtpaar. De telefoonnummers die bij de Kamer van Koophandel zijn geregistreerd, zijn afgesloten.

Bron: FD

Dit was idd al veel langer bekend. Vind het nog altijd heel jammer, want Evuco was een fantastisch merk met hele mooie prijzen. Hoop dat GBV er goed mee omgaat, maar ik heb daar zo mijn twijfels over.

Als je verwacht om 100.000 van die pakketten te verkopen vind ik 50.000 euro niet eens zo'n heel hoog bedrag. Ben benieuwd of de problemen bij het bedrijf mede door dit pakket zijn gekomen.

Ja maar komop, waar haal je 100.000 mensen vandaan die om 00:00 met een Gerard Joling pakketje in hun hand staan en nog trots zijn ook.
Jammer voor evuco dit, en beetje onrealistisch van 'onze' Gerard.

Ja maar komop, waar haal je 100.000 mensen vandaan die om 00:00 met een Gerard Joling pakketje in hun hand staan en nog trots zijn ook.
Jammer voor evuco dit, en beetje onrealistisch van 'onze' Gerard.

:D ik had er twee jaar geleden 1 gekocht voor mijn vrouwtjuh :D

En wat Ilvan opmerkt ben ik het helemaal mee eens, we wachten het maar af en hopelijk zien we er iets van terug dit jaar in positieve zin.

Mooi hé! Dat zelfs de curator niet eens weet door wie het is overgenomen.
GVB, is dat niet het vervoersbedrijf van Amsterdam :D

Laatst bewerkt:
Ik hoor hem nog zeggen dat hijzelf een echte vuurwerkliefhebber is. Hmm een vuurwerkliefhebber laat geen importeur failliet verklaren.

Ik hoor hem nog zeggen dat hijzelf een echte vuurwerkliefhebber is. Hmm een vuurwerkliefhebber laat geen importeur failliet verklaren.

Vuurwerkliefhebber of niet, als ik nog 50.000 van ze kreeg zou ik het zelfde doen als de heer Joling. Zaken zijn zaken jongens, had Evuco het maar anders moeten aanpakken.

Nou denk dat het meneer Joling niet om het geld te doen is. Al gezien wat meneer verdiend voor een avondje toppers in de ArenA?

Beetje laf om joling de schuld te geven. Hij heeft gedaan waar hij recht op had, en er is echt wel meer aan de hand als er 100.000 verwacht worden te worden verkocht. En hij 50.000 euro komt innen.
Niemand weet zeker of dit meneer joling zijn schuld is.
En ook al is het jammer en misschien een beetje egoistisch.
Hij stond ten volle in zijn recht.

nog geeneens egoïstisch, als evuco zaken met hem wil doen moeten ze ook netjes zaken doen, als zij hem niet betalen is dit wat ze konden verwachten. ik heb niks met die kerel maar hij staat wel in zijn gelijk.

ik vraag me zowiezo af hoe hij erbij komt om 100.000 pakketten van 80,- te verkopen omdat zijn naam er op staat...

Back
Bovenaan