[Geannuleerd] Vesta Vuurwerk Roosendaal - 20 december 2025

"Het plotselinge besluit". Dit was toch al een jaar bekend ofzo. Je zou haast denken dat iets anders de reden is. Houden ze weer centjes over. Ze verkopen toch wel bijna alles dit jaar.
Haha ja dat zal het zijn.....
Alle voorbereidingen treffen, aankondiging de deur uit, verkeersregelaars, hekken en de schietlijst bekend maken.
Om vervolgens een week voor de demo ineens te bedenken, shit man, dit kost ons geld!
🤣🤣🤣🤣

Laatst bewerkt:
Ik snap dat je de show niet op het laatste moment kan aanpassen, maar zoals anderen al aangeven, de show wordt professioneel geschoten. Het enige wat ik me kan bedenken is dat er een afspraak is gemaakt om de show te schieten met producten uit de bunker en dat er verzekeringstechnisch (ivm eventuele vergoeding) wordt gekozen om alle producten retour naar de importeur te sturen, zodat er geen twijfel bestaat over het alsnog uitleveren van gekooide producten aan consumenten.

Het enige wat ik me bij bovenstaande dan afvraag als je dit voor plausibel aan neemt is het volgende:
Hoe kan je zolang aan een show bouwen met producten die in kooi zaten,aangezien het definitieve kooien verbod nu toch al eventjes openbaar is gemaakt ?
Dan kan je in de tijd dat je krijgt te horen dat je geen gekooide producten meer mag verkopen,en dus ook niet voor een demo mag inzetten,toch kiezen voor kooiloze alternatieven ?
Als het goed is heb je je gekooide spul al ingepakt en per vrachtwagen laten afvoeren,dus schermen met eventuele twijfel bij(ik neem aan) bij controlerende instanties ,zodat je bij een controle straks bang moet zijn dat je niks mag verkopen ivm overtreden v/d wet,lijkt me geen geldige reden.
Er was wel niet veel tijd om een show om te schakelen naar kooiloze producten,maar als baas over je eigen bunkers met inhoud,had de mogelijkheid om voor de 20ste de boel om te gooien er toch geweest.
En op het missen van bepaalde effecten kan je het ook niet gooien,want de producten die dat bevatten mag je inzetten.
OF kan het evt zijn dat ze dat soort producten nou juist niet hebben op voorraad ?
Bij de merken die ze verkopen zitten die effecten volgens mij wel in het assortiment ,toch ?

Ik ben benieuwd naar wat hier echt achter zit,zoiets beslissen op basis van wat ze zeggen vind ik onwaarschijnlijk en weg gegooid geld,want zoveel regelen ver van te voren en dus ook betalen,dat is op deze manier zonde van de centen en dan moet er wel iets serieuzers achter zitten lijkt me.

Iemand in de chat, had dit er over te zeggen.

Het vervelende aan de demo van Vesta is dat de vergunning al lange tijd geleden is aangevraagd, in een periode waarin de gevolgen van het kooi-verbod voor shows nog niet bekend waren. Hierdoor is nu de situatie ontstaan dat deze producten wel mogen worden geschoten, maar alleen vanaf een minimale afstand van 120 meter. Vóór 1 december was dit voor hetzelfde product nog 40 meter.

Het zou ook zomaar kunnen dat ze oorspronkelijk van plan waren om de Pro Xplosion boxen (en andere boxen) in de 1.3G-uitvoering te schieten. Dat zou mij eerlijk gezegd niet verbazen, gezien ze bekendstaan als een typische vuurwerktoppers dealer. In het verleden hebben meerdere winkeliers met samples geschoten, dus dat is niets nieuws. Door de huidige (aangepaste) regelgeving lijkt dat plan nu echter niet meer haalbaar, waardoor het ‘feestje’ simpelweg niet door kan gaan.

Dit zou goed mogelijk kunnen zijn gezien de bovenstaande post... als dit het scenario zou zijn... is het misschien maar goed ook dat het niet door gaat. Zou voor de zoveelste keer... pure misleidend geweest zijn naar de consumenten toe.

Laatst bewerkt:
Iemand in de chat, had dit er over te zeggen.

Het vervelende aan de demo van Vesta is dat de vergunning al lange tijd geleden is aangevraagd, in een periode waarin de gevolgen van het kooi-verbod voor shows nog niet bekend waren. Hierdoor is nu de situatie ontstaan dat deze producten wel mogen worden geschoten, maar alleen vanaf een minimale afstand van 120 meter. Vóór 1 december was dit voor hetzelfde product nog 40 meter.

Had niet uitgemaakt voor de demo zelf. Is toch allemaal kooiloos

Back
Bovenaan