[FREAKACTIE 2024] Vuurwerk Vathorst - Amersfoort

Tis gewoon weer een knap staaltje oud Hollandse mierenneukerij....doorgeslagen regelgeving waarbij je je helaas neer hebt te leggen omdat er anders gedreigd word met dwangsommen en sluiting!! Nogmaals sterkte...die bestelling kom ik uiteindelijk wel weer overheen, ik hoop dat jullie dat ook lukt!!

In alle eerlijkheid: ben blij dat ik hier niet besteld heb. Snap de enorme frustratie van velen hier erg goed. Anderzijds vind ik het een moedig besluit dat ze op tijd deze beslissing nemen en men relatief snel geld terug krijgt ipv maanden wachten.

Beetje meer duidelijkheid mag je wel meer verwachten. Waar is de waarschuwing nu voor? Het lijkt dat dit voor iets is waarvan ze vrezen er nog makkelijk een tweede of derde bij te krijgen?

Voor alle liefhebbers hier: misschien zijn er wat winkeliers die de reikende hand uit kunnen steken op een of andere manier?

Dit kan geen makkelijke beslissing zijn geweest, heel veel succes met de reguliere verkoopdagen! Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen met de freakactie!

Ik snap dat dit voor iedereen enorm balen is, zeker als je een groot deel van de collectie kwijt bent. Het gaat echter te ver om Vathorst hierin iets te verwijten, wat sommigen nogal ongenuanceerd doen. Daar erger ik me wel aan eerlijk gezegd. Laat de emotie nu niet de overhand hebben.

Ga er maar vanuit dat Vathorst dit echt als laatste optie heeft overwogen en uiteindelijk deze optie heeft moeten gebruiken. Zij doen dit echt niet met plezier. Voor hen is dit ook een regelrechte nachtmerrie.

Uit ervaring kan ik zeggen dat een soms klein dingetje dergelijke gevolgen kan hebben. Als ondernemer overkomt je soms ook iets wat je simpelweg niet had kunnen voorzien. En soms is dat met grote gevolgen zoals nu bij Vathorst. Als ze dit ook maar een klein beetje hadden kunnen voorkomen, dan hadden ze dat zeker gedaan. Helaas is dit ze overkomen. Shit happens, that’s live.

Het verwijt maken dat ze deze situatie hebben gecreëerd, zinloos en respectloos! Min of meer eisen dat ze tot in detail uitleg geven, wat win je daarmee? De situatie wordt er echt niet anders door. Heb a.u.b. begrip voor Dave en z’n team. Ik kan me voorstellen dat ze er nu echt helemaal doorheen zitten. Respect hoe dit door hen opgepakt wordt nu.

Ik vind het jammer van m’n Otello voor een messcherpe prijs. Daar kom ik wel weer overheen. De 28e kom ik zeker even langs om te kijken voor wat Funke kleinspul, en wellicht nog wat meer. En voor volgend jaar hoop ik dat Vathorst zich kan herpakken! Dan ben ik zeker weer een van jullie klanten!

Tering zeg! Geen winnaars hier! Sterkte voor iedereen, zowel verkopers als kopers! Zullen behoorlijk wat mensen knap kapot zijn nu.

Ik vind wel dat we het enigsinds netjes mogen houden. Dave staat het hele jaar klaar voor ons en hoe sommige dan nu reageren vind ik echt gewoon naar. Het is ook niet dat Dave vanochtend opstond en dacht laat ik vandaag alle bestellingen van iedereen maar annuleren voor de grap. Dave en heel het team veel succes hier mee!!

Wat onwijs klote zeg. Voor zowel de bestellers aks Vathorst. Alleen maar verliezers hier. Ook ik had een bestelling. Ga nu maar zoeken naar wat anders maar dat wordt wel lastig nu. Het is niet anders.

Wat een verschikkelijke situatie voor Vathorst en alle liefhebbers die zich verheugd hadden op hun vuurwerk. Ik leef met jullie allen mee. Sterkte.

Uitgangs Punten Documenten kunnen over van alles gaan. Brandveiligheid, vergunningen, bestemmingen, keuringen, audits enz
Ik heb er zelf veel mee te maken en 1 regeltje kan al behoorlijke gevolgen hebben als daar iets in veranderd, niet goed opgevolgd word, verkeerd geïnterpreteerd word of wat dan ook.
Ik verzeker je , je doet het niet voor de lol om daar geen rekening mee te houden omdat het je enorm veel effort kan kosten alles weer recht te breien.
En daarna ook weer moet bewijzen dat je alles op orde hebt naar gezag, instantie of wie dan ook .

Ik vind wel dat we het enigsinds netjes mogen houden. Dave staat het hele jaar klaar voor ons en hoe sommige dan nu reageren vind ik echt gewoon naar. Het is ook niet dat Dave vanochtend opstond en dacht laat ik vandaag alle bestellingen van iedereen maar annuleren voor de grap.
Het zou helpen als er wat meer toelichting zou worden gegeven dan alleen "er is een waarschuwing opgelegd, en er zouden meer sancties kunnen volgen".
En uitleg waarom de losse verkoop wel doorgang kan vinden als er problemen zijn met dat UPD.

Wij bedanken iedereen voor zijn begrip!

Om de situatie nader uit te leggen. Wij hebben momenteel de eerste waarschuwing binnen. Bij een tweede krijgen wij een dwangsom. Bij een derde is winkel per direct gesloten. Mocht dat laatste geval plaatsvinden zou iedereen voor een dichte deur komen staan, zonder vuurwerk en een lange afwikkeling voor het terugbetalen van de reeds bestelde orders. Om dit alles te voorkomen hebben wij deze beslissing genomen om alle orders terug te betalen.

Ik waarder iedereen zijn begrip. Ik snap dat dit meer dan vervelend is! Wij hebben jaren lang hier keihard voor gewerkt. Deze stap heeft een enorme impact op ons als bedrijf en mens.

Om alle 'suggesties' uit de lucht te halen. Wij zullen onze voorverkoopprijzen aanhouden tijdens de losse verkoop.
Kan ik dan niet gewoon een nieuwe bestelling maken ? Dat ik niet een uur in de auto zit voor niks?

Dit dacht ik preciese ook
Ja kerel, we snappen heel goed dat je baalt. Maar om in verschillende topics nu dingen te gaan plaatsen en je woede op een forum te uiten en op een winkelier die zelf ook echt enorm baalt van deze situatie haalt niets uit. Ga naar een winkel, leg je situatie uit, vertel dat je zo meteen een klap geld krijgt, en dat je daar je collectie mee wilt aanvullen. Als je een flink bedrag hebt, dan is een andere winkel echt wel bereid om met je mee te denken. Wees blij dat je je geld zo snel terugkrijgt, ik ken winkels waar het 2 jaar duurde voordat mensen hun geld terug kregen / bestellingen uitgeleverd kregen.

Bedankt voor de duidelijke communicatie. Jammer van mijn bestellingen. Het is zoals het is. Ik wens Vathorst en team veel sterkte toe bij de afhandeling. Volgend jaar ben ik weer van de partij!

Lekker makkelijk scoren djara. Waaruit maak jij op dat ik blij moet zijn met mijn geld terug? Zoals ik al schreef, ik mis context. Wijzigingen UPD, daar moeten we het maar mee doen. Heb je er wel eens bij stilgestaan dat het zo kan zijn dat team Dave z'n (UPD-gerelateerde) zaken niet op orde had en zijn klanten daar nu de dupe van zijn? Dan is het helemaal niet gek om je klanten tegemoet te komen ipv 'hier heb je je geld terug, zie je graag met de op=op verkoopdagen'. Een forum als deze is juist een mooi platform om verdere toelichting te geven, maar daar kiest hij tot op heden niet voor..
Ik denk dat een bedrijf zoals vathorst, die al jaren keihard bezig zijn om alles zo goedkoop mogelijk te houden en iedereen zoveel mogelijk plezier te geven. Zijn zaken wel degelijk op orde heeft, want laten we reëel zijn, het team van VH heeft hier zelf ook geen bal aan dat alles geannuleerd is.
Zoals we wel eens vaker hebben meegemaakt, houden gemeentes, overheidsinstanties en dergelijke de redeneringen en definities altijd zo vaag mogelijk, met als gevolg dat het ondertussen simpelweg aanvoelt als ondernemertje pesten.
We hebben bij het ILT ook vaak genoeg gezien, dat dingen afgekeurd worden om de meest bizarre en onbegrijpelijke redenen mogelijk, het zou me niks verbazen als dat hier ook het geval is.
Daarnaast is het een flinke logistieke opgave om zulke geldbedragen terug te boeken naar de klanten, het gaat hier immers niet over een paar honderd euro die terug moet naar je 3 beste vrienden.

Back
Bovenaan