[Frankrijk] , tips?

Ik ben alweer enige tijd terug en ik dacht ik post ff wat ik in Frankrijk heb gehaald
bisonsvwcfzrtlrnc8gf.gif

bisonsvwcfzrtlrnc20hi.gif

siervwcfzrtlrnc1vp.gif

binnenkort meer (filmpjes ed)

Cheers Zrtlrnc :devil:

In het centrum van Bourg en Bresse zit vlakbij het marktplein een vuurwerkwinkel. de zaak ligt in een zijstraatje(ff zoeke zo gevonde)
er hangt buite een bord met Feu D'Artifice.
de eerste keer dat ik daar was samen met vriend voor 120 euro gekocht(en we kregen een pakje le tigre bison 1 gratis :cool: )
de 2e keer had ik m'n camera bij me, maar was de zaak dicht :bonk:
ik heb toen maar wat foto's gemaakt door het raam heen.
dsc01354medium5xv.jpg

dsc01355medium7wq.jpg

dsc01356medium2dp.jpg

dsc01357medium8vz.jpg

ze hadden er heel erg veel potten staan. en een vitrine vol met klein spul als bisons, ratelbandjes, knetterballetjes etc.
ook hadden ze 2,3 en 5minuten blokken. het 5 minutenblok kostte dacht ik 360 euro.
ik heb er 2inch setjes gekocht zoals op de onderste foto(ik vond persoonlijk het effect wel erg klein voor een 2inch) en 2inch cylindrische shells. deze kostte 40 euro per 6+buis. dat waren spaanse shells met mooie heldere kleuren.
deze winkel is zeker een bezoekje waard.

Leuke info man.
Die prijzen die je ziet, moet je dat zien als €39,80 ofzo? Die Fransen snappen het niet helemaal denk. :wink: En die shellkitjes van 2", hoe duur zijn die dan?

Mattenfreak zei:
Leuke info man.
Die prijzen die je ziet, moet je dat zien als €39,80 ofzo? Die Fransen snappen het niet helemaal denk. :wink: En die shellkitjes van 2", hoe duur zijn die dan?

Volgens mij is eerste getal bestelnummer en 2é de prijs denk ik :)

Maar ze zien er inderdaad mooi uit die foto's bedankt voor het delen :)

Mattenfreak zei:
Leuke info man.

ja dat is 39.80, die franse hebben beetje scheve prijzen..
die 2inch setjes van pyra-flash(onderste foto) kostte 17.50 per 6+buis
je had ook van 15 euro een pakje van 6+buis.

dat dacht ik dus ook al wat voor het euro teken staat is het aantal euro
en er achter is het aantal cent.
dus 39. euro en 80 cent

PatjuH zei:
In het centrum van Bourg en Bresse zit vlakbij het marktplein een vuurwerkwinkel. de zaak ligt in een zijstraatje(ff zoeke zo gevonde)
er hangt buite een bord met Feu D'Artifice.
de eerste keer dat ik daar was samen met vriend voor 120 euro gekocht(en we kregen een pakje le tigre bison 1 gratis :cool: )
de 2e keer had ik m'n camera bij me, maar was de zaak dicht :bonk:
ik heb toen maar wat foto's gemaakt door het raam heen.

ze hadden er heel erg veel potten staan. en een vitrine vol met klein spul als bisons, ratelbandjes, knetterballetjes etc.
ook hadden ze 2,3 en 5minuten blokken. het 5 minutenblok kostte dacht ik 360 euro.
ik heb er 2inch setjes gekocht zoals op de onderste foto(ik vond persoonlijk het effect wel erg klein voor een 2inch) en 2inch cylindrische shells. deze kostte 40 euro per 6+buis. dat waren spaanse shells met mooie heldere kleuren.
deze winkel is zeker een bezoekje waard.

hoe heet die winkel want ik ga er op vakantie in de buurt.

Laatst bewerkt door een moderator:
De middelgrote en de grootse die te krijgen zijn in Frankrijk.. (naar mijn weten):

petrard2uc.jpg

Ik vind ze niet véél harder dan normale rotjes, het verschil hoor je wel maar is erg klein :wink:

JeKo zei:
De middelgrote en de grootse die te krijgen zijn in Frankrijk.. (naar mijn weten):

petrard2uc.jpg

Ik vind ze niet véél harder dan normale rotjes, het verschil hoor je wel maar is erg klein :wink:
kijk eens aan wat een dingen hier. De TGB: Tres Grande Boum.
De grote is ongeveer 20 cm. dikte 2.5cm. maar knalt ook niet zo hard. zien er wel machtig uit!!! :D

Wij hebben enkele foto's van vuurwerk dat iemand in Frankrijk heeft gekocht i.v.m. de nationale feestdag op 14 juli. De foto's zijn van 2"-shellkitjes met de naam "Pyra Flash II". Ik zag in dit topic ook al een foto waar deze in de winkel stonden, maar dan als "Pyra Flash", misschien een voorganger?

Zijn er trouwens nog mensen naar Frankrijk geweest dit jaar met 14 juli? Deel het met ons!

Frans_0001vwc.jpg

Frans_0002vwc.jpg

Frans_0003vwc.jpg

Frans_0004vwc.jpg

Frans_0005vwc.jpg

Frans_0006vwc.jpg

Frans_0007vwc.jpg

Frans_0008vwc.jpg

Frans_0009vwc.jpg

Frans_0010vwc.jpg

leuk setje
zulke setjes zijn ideaal voor mensen die zich goed ingelezen hebben op de stof mortier/shells schieten en geen/weinig ervaring hebben.

net zoiets als god songs en thunderkings. nog steeds zeer gevaarlijk (net als veel ander vuurwerk uiteraard) maar leuk voor de beginnende freaks.
het is toch heel anders dan vuurpijlen he.

weet iemand wat dit gekost moet hebben?

Jupilerfreak zei:
leuk setje
zulke setjes zijn ideaal voor mensen die zich goed ingelezen hebben op de stof mortier/shells schieten en geen/weinig ervaring hebben.

net zoiets als god songs en thunderkings. nog steeds zeer gevaarlijk (net als veel ander vuurwerk uiteraard) maar leuk voor de beginnende freaks.
het is toch heel anders dan vuurpijlen he.

weet iemand wat dit gekost moet hebben?

De Pyra Flash is €17,50 zoals op de foto elders in dit topic te zien is, daar kun je het beste van uit gaan.

ben dit jaar ook naar frankrijk op vakantie geweest bij annecy. de camping winkel had de Demon Big Bang. 2 pakjes voor 3 euri. en op de markt stond er een man met vuurwerk en bij die heb ik me voor 7 euro een tas volgeladen. 3 euro voor 12 pijlen!!

Back
Bovenaan