Folder 2007- 2008

Happiness staan in dat krantje te koop voor 2,25. Typfoutje? Anders zijn ze wel heel erg duur.
Vind de soort van meterpakketen wel erg duur. Staat een pakket vol goedkope fonteintjes en simpeler potjes en rotzooi dingen bij voor zowat 60 euro, belachelijk!

Dit zijn advies verkoop prijzen van de importeur, per dealer kan hier vanaf geweken worden, dit bepaald de dealer zelf , een groot verkoop punt zal een kleinere marge op bepaalde artikelen hanteren , een klein verkoop punt kan zich dit vaak niet veroorloven. hierdoor zul je altijd prijs verschillen blijven houden.
Ik zelf zie ook liever alle prijzen landelijk op het zelfde niveau zitten.

greets ,palmtree

2,25 voor een pak Happiness lijkt mij gewoon oplichterij. Ik ga er derhalve nog vanuit dat dit een typfoutje is. Landelijk gezien ligt de prijs namelijk tussen de 1 en 1,75.

En tientallen euro's voor kwalitatief uitermate teleurstellende pakketen is gewoon schandalig. Die zooi kost geen drol. Ik snap ook wel dat men juist aan deze producten moet verdienen, maar dit zijn wel bedragen waarbij ik mij zou schamen als ik een detailist was.

De producten van Lidu, Star en BL zijn dan wel weer conform de markt dus daar is niets op aan te merken.

ben bang dat de importeur zelf toch de grootste verdiener is als ik zo de inkoop/verkoop verhouding zie, maar goed bij jouw is schijnbaar alles al gauw te duur.
in mijn tijd betaalden wij fl 0,75 voor een pakje astronauten dus fl 15,= per slof dat is €6,75 . ik praat nu over 30 jaar geleden als ik daar een inflatie calculatie op los laat dan zou jij nu geeneens meer vuurwerk kopen . dit geld ook voor bijv de hapiness en colour fountain en nog vele andere artikelen , bij een gemiddelde inflatie van 2,5% zouden die prijzen nu al verdubbeld moeten zijn.
maar voor vuurwerk kan dat niet ,terwijl een biertje toendertijd in een kroeg 1 gulden tot 1,25 was,ik wens je veel plezier naar het zoeken naar een kroeg waar je een biertje kan scoren voor €1,25 .
gr, palmtree

Mag kritisch zijn soms niet meer?
En je zou je verhaal ook op een normale manier kunnen vertellen of in een discussie deze punten kunnen noemen.
Met een dergelijke reactie bereik je bij mij alleen maar irritatie, terwijl je zat goede punten hebt.

Bij mij is niet alles te duur, ik heb het over relatief prijsbesef. Als je voor tientallen euro's aan spullen gekocht hebt en je hebt het gevoel een kat in de zak gekocht te hebben, dan heb je zeker een gevoel dat je te veel betaald hebt. En volgens mij komt dat nog steeds overeen iets te duur te vinden, zeker voor datgene wat je krijgt.

Daarnaast vergelijk je ook nog eens appels met peren. Vuurwerk heeft de laatste jaren veel veranderingen ondergaan, terwijl bier nog steeds bier is. Dit heeft er voor gezorgd dat de (belevings)waarde van bepaalde vuurwerkproducten enorm afgenomen is, terwijl die bij bier hetzelfde is gebleven. Het simpele toepassen van de inflatie op je prijzen gaat dus eenvoudigweg niet op omdat de producten niet dezelfde veranderingen hebben ondergaan.

De enigste verandering die vuurwerk heeft ondergaan ,is dat de prijzen niet omhoog mochten omdat iedereen het dan te duur vind worden, dus wat is het gevolg dan? juist dan gaat de kwaliteit omlaag om de produktie kosten te reduceren.

dit gaat hoofd zakelijk op voor het type pakket "veel voor weinig" en de stunt artikelen.

zo hier laat ik het bij , ben je het niet met bepaalde prijzen eens dan koop je het niet , of ergens anders.(belgie?) enig risico niet uitgesloten natuurlijk.

gr, palmtree

Als je nou eens uit zou leggen waarom dergelijke goedkoper pakketen zo'n prijs-kwaliteitverhouding hebben zou je misschien begrip krijgen voor je situatie. Ik weet zelf namelijk ook wel dat je juist als verkoper van dit soort producten het moet hebben omdat hier de winstmarges het grootst op behoren te zijn.

Het is toch gewoon zo dat als je producten op de markt brengt die een goede prijs-kwaliteit-verhouding hebben, je mindere producten zelf devalueert? Neem nou die 19 schots potten van 30 euro per stuk. ALs men vele potten van beter niveau op de markt brengt met een betere prijs, dan is het toch een logisch gevolg dat deze producten niet meer aanspreken of relatief te duur worden gevonden en buiten de markt geprijst worden? Waarom wordt er niet op dit soort discussies in gegaan. Dat is namelijk interessant voor de vuurwerkfreak. Die praat hier graag wel over.

Het gaat er niet eens meer om of die Belg of Duitser goedkoper is, want die hebben namelijk met heel andere kosten en veiligheidsmaatregelen te maken en die laten we dan ook buiten beschouwing.

Extreme bang rockets

Extreme bang rockets

Bij ons stonden dit jaar in de vuurwerk folder de extreme bang rockets ik had ze niet gekocht, maar bij ons op de buurt staken ze er een af. Wat een knal achteraf had ik spijt van dat ik ze niet gekocht had:angry:! Ik wil wel eens jullie mening ervan horen:):)

Back
Bovenaan