Flutsjah's oud&nieuw film en sfeer

Eigenlijk een dubbel zo groot potje als de meeste pearl potjes, 192 shots zoals de naam doet vermoeden. Zit nog best wat power achter, beter dan dat ze bijna uit het potje komen vallen. En leuk zo'n knetter einde. Prima spul zo in de straat, zeker met kleine kinderen. Lesli heeft wel eens een positieve uitschieter met hun vuurwerk.

De El Padrino valt in het rijtje met nieuwe floppers van GBV-Weco waarin echt veel te weinig burst is toegepast. Ik zie wel wat van de dragon tails terug maar verder vond ik het echt een te dure cake met te weinig effect. Dikke afrader, vooruit hij gaat wel lang door.

Echt heerlijk mooie cake (ok compoundje) dit! Redelijk snel voorbij, maar echt zo sierlijk. Fantastisch als je dit in je straat hebt staan, wel redelijk de afstand nemen (ik sta op 25 meter). Die gouden staarten, echt zo tof. Onderdeel geweest van een projectje, daarom die 3x mega mine erachteraan. Sowieso heeft Broekhoff een aantal mooie waaiercakes in deze lijn.

Katan bestaat niet meer, en deze is afgekeurd voor de nederlandse markt. Maar in duitsland nog voldoende te verkrijgen volgens mij. Ik dacht een leuk project te maken van een doosje van deze dingen, maar te weinig tijd daarvoor genomen. Voetjes zijn van karton, dingen wegen niks dus binnen de kortste keren viel alles om. Gelukkig niemand op straat, en voor de volgende keer gewoon de tijd ervoor nemen en met een lijmpistool vastzetten.

Alle dierencakes zijn top van China Red, laten we dat voorop stellen. Deze hebben ook een goede burst, maar vind de boeketten toch iets kleiner dan de anderen. De spinner is goed uitgewerkt bij de Rat, maar vind deze toch een van de minste van de serie. Maar goed, de lat ligt hoog in deze lijn natuurlijk. Toch wel leuk dat ik deze nog per twee heb kunnen schieten.

De Pig is de beste uit de dierenserie van China Red wat mij betreft, hij is me in ieder geval het beste bijgebleven. Sowieso vind ik het goud echt goed uitgewerkt hier, en heerlijk felle kleuren. Echt een top combinatie ook in 1 cake, heel fijn. En dan die vaste heerlijke burst natuurlijk weer.

De kleuren zijn mij echt blijven hangen bij deze, en de ontzettend heerlijke burst. Wat een dingen joh, en helemaal in tweevoud. Lucht heerlijk gevuld, machtige cakes.

Wat een bazendingen zijn dit joh! Heerlijk spul, helaas alweer uit de handel maar had er voldoende om een leuk project van te maken. Lekkere salutes zitten hierin, verwacht je niet uit zo'n mini potje. Vind ze nog beter dan de corsair thunder, al hebben die natuurlijk een mooi kleurenboeket. Hopelijk inderdaad een vierkante versie hiervan terug op de markt.

Top filmpjes weer foutsjah, maar dat is niets nieuws natuurlijk. Elke keer weer genieten met je films. Leuk projectje zo met dat kleine potje.

De cameraman zat nog wat te slapen in het begin, maar gelukkig herstelde die zich. De cake is niet zo bijzonder, had er ook niet veel van verwacht gezien je deze gratis bij je bestelling kreeg. Opzich een prima tempo, en wat afwisseling in de boeketjes maar er is zoveel mooiers op de markt. Is me niet bijgebleven. Op het moment zelf best enthousiast, ook omdat ik hem vroeg in de avond geschoten heb. Voor gratis erbij prima!

We klagen als liefhebbers al een hele tijd dat de wondertollen minder van kwaliteit worden, maar ik las over de tapas van st8ment al een tijdje goede verhalen. Al heb ik het nieuwe topic niet doorgelezen zie ik haha. Maar ik wilde ze graag zelf uitproberen, en ik vind ze erg goed. Vooral de kleuren komen goed uit en zijn anders dan andere grondbloemen. Toffe dingen voor tussendoor en de kleintjes. Hoop dat ik dit jaar de kleine zover krijg om er zelf wat af te steken.

De swat team heeft wat sierlijks en rustigs, en toch vond ik hem toch wat tegenvallen. Mogelijk omdat de kleuren snel weg zijn, het goud blijft wel lang hangen. Ik had hem vrij vroeg op de avond geschoten maar alsnog geen heel blijvende indruk achtergelaten. Wel goede burst en spreiding, maar zou hem niet nog eens halen.

Als je het over goede wondertollen hebt, dit zijn ze! Heerlijk zoemend geluid komt hier vanaf als ze het goed doen. Helaas heb ik niet echt een gladde straat voor de stooklocatie, dus mogelijk nog eens een losse film maken op glad asfalt. Goede tijdsduur, mooie kleuren en echt stevige spin. Ze zijn zeker niet goedkoop, maar dan haal je wel wat moois in huis.

Een lekker project al zeg ik het zelf, wilde hem eigenlijk iets groters aanpakken met meer rode cakes als thema maar uiteindelijk werd ik ingehaald door de beschikbare tijd om voor te bereiden. Ging bijna precies zoals ik bedacht had, altijd wat zoeken qua timing van lonten, maar wilde ook eerst dat de salutes afgingen. Het rood vulde elkaar mooi aan, de splitting red had net iets eerder afgelopen mogen zijn of een kleine finale geven dan was het perfect geweest.

Ik had iets meer verwacht van deze cakes, geen idee waarom eigenlijk want had vooraf de video's al gezien. Mogelijk hou ik gewoon onvoldoende van blink, net wat te saai. Wel voor een goede prijs te koop geweest vorig jaar, mogelijk dit jaar nog wat restvoorraad beschikbaar. Opzich prima dingen, maar niet mijn smaak. Gevalletje goedkoop kunnen kopen maar niet per se nodig.

Blijven toppertjes dit, de splitting stars heeft een nieuw jasje maar nog steeds dezelfde cakes als destijds bij het evolution uiterlijk. Helaas uitloop gebleken. Mogelijk net iets te hoog i.p.v. breed, hoewel er natuurlijk nauwelijks kans is dat deze omvallen. Ik vind de crosette in combinatie met de magnesiumstaart echt goed!

Echt een bijzondere cake deze, ik denk alleen dat de bombettes beter gevuld konden worden. Het effect van de fluiters in een shot is gaaf, maar mogelijk dat het kaliber net te klein is om dit goed uit te werken. Vind de cake net niet goed eigenlijk, los dat ie wel bijzonder is. Omdat het uitloop was nog even meegepakt voor in de straat te ervaren.

Wat een pareltjes zitten er in deze lijn zeg, heerlijk de pyroshow lijn. Wordt niet voor niets vaak gebruikt voor shows, heel heldere kleuren (al vind ik deze iets meer paars soms dan per se blauw). Heerlijk tempo, goede break en veel schoten. Erg mooi zo in de straat.

Een prachtige waaier deze Chinook van China Red, hij is wel stevig aan de prijs zeker gezien een vergelijkbare Obsessed bijvoorbeeld. Op het einde van de avond afgeschoten met de camera in de hand, dus wat ander beeld dan je gewend bent. Hij is gaaf, maar voor deze prijs zijn er zeker betere compounds te vinden. Meeste vuurwerk van China Red vond ik echt top, deze stond niet in de top 10 daarvan.

Nee hij knalt zeker niet het hardste van de salute cakes in NL, maar voor erbij/tussendoor prima cake. Lekker veel schoten, ok burst. Ok prijs an sich, al zou ik eerder voor de Las Fallas gaan voor 5 euro meer.

Wat is er beter dan 1 dierencake van china red? 2 stuks achter elkaar. Ik had van beide maar 1 stuk, en wilde toch een leuk projectje maken dus dan maar aan elkaar geknoopt. Kon wat beter qua timing, verder gewoon prachtig vuurwerk. Heel de dierenlijn is sterk, deze passen er beide prima tussen. Bull heeft ook een heerlijk tempo, heel die lucht vol knallen.

Als de booster doet wat ie moet doen is het echt een mooie compound, afwisselend goud en blauw gekleurde tips. Erg indrukwekkend in de straat, en ook bij de demo's. Helaas was mijn tweede cake een flopper met veel pufjes i.p.v. burst. Het publiek deert het niet zo en vindt het mooi, ik vond het vooral pijnlijk om te zien voor wat eigenlijk zo'n topper had moeten zijn.

Ieder stukje vuurwerk krijgt zijn eigen aandacht, en dat is wat mij (en ik denk ook vele anderen hier) aantrekt. Super kwaliteit en stoken zoals het moet!

Back
Bovenaan