Flopper van het jaar 2016/2017

Kom nou, big 19 is absoluut geen flop.dat jij dat persoonlijk zo meent omdat je iets anders wilde maakt het nog geen flop.

Volgens mij moet je mijn bericht nog eens goed lezen :bonk: Ik zeg toch heel duidelijk dat de cake zelf niet slecht is, maar het feit dat je die als vervanger voor de Crank kreeg...dat maakt het voor mij een flop...

Capital vond ik lang niet zo spectaculair als eerst. Boeketten waren niet veel groter dan sommige 25mm cakes die ik had, en schoot ook veel te hoog. Ook het dubbele goud effect wat ik eerst juist zo mooi vond leek nu eerder op een mislukte brocade.

Maar de echte flopper was toch wel The Junk. Effect was anders en was na 1 seconde al verdwenen uit de lucht...

Ik vond Prismatica van Rubro een tegenvaller, slap aftreksel van de Mythos van Lesli. De overige Rubro producten die ik had waren overigens wel top.

Heel simpel: The Junk. Waarom? zoals hier boven vermeld het product week gewoon geheel af van de demo. Tevens direct nadat deze op de demo van Willem Breukers is geschoten en totaal niet overeen kwam met het product wat op de site stond contact op genomen met VuurwerkMania om te vragen wat we konden verwachten. Men zou op onderzoek uit gaan. in de dagen er na tot 3x toe gevraagd of men al wat kon melden en totaal geen antwoord meer van ze gehad. Na de jaarwisseling trouwens nog contact met ze gehad en dit was hun antwoord :mad: :

Je hebt gelijk. Er is iets mis gegaan met de productie van één badge. In China is per abuis een ander effect geproduceerd.

Gelukkig hebben we meer reacties gehad hierover en eigenlijk louter positief. Kwalitatief schijnt het een topper te zijn.

Voor mij was dat de Machine Gun Box. Gekocht voor het spektakel, maar natuurlijk ook vooorrrr.... de falling leaves! En die zaten er gewoon niet in! Bij niemand niet!

Meteen de les geleerd dat ik nieuwe producten lekker een jaartje laat staan.

Heel simpel: The Junk. Waarom? zoals hier boven vermeld het product week gewoon geheel af van de demo. Tevens direct nadat deze op de demo van Willem Breukers is geschoten en totaal niet overeen kwam met het product wat op de site stond contact op genomen met VuurwerkMania om te vragen wat we konden verwachten. Men zou op onderzoek uit gaan. in de dagen er na tot 3x toe gevraagd of men al wat kon melden en totaal geen antwoord meer van ze gehad. Na de jaarwisseling trouwens nog contact met ze gehad en dit was hun antwoord :mad: :

Je hebt gelijk. Er is iets mis gegaan met de productie van één badge. In China is per abuis een ander effect geproduceerd.

Gelukkig hebben we meer reacties gehad hierover en eigenlijk louter positief. Kwalitatief schijnt het een topper te zijn.

Tja, zo maken ze het zichzelf er wel erg makkelijk vanaf. Volgens mij geloven ze het zelf nog. Ik blijf daarom ook weg bij Mania en Rubro wat betreft nieuwe producten. Ieder jaar hetzelfde liedje.

Ik denk dat het meest enge is, dat degene die de mail beantwoord er zelf nog in gelooft ook

Wij van wc-eend...

Wat een bullshit van Vuurwerkmania zeg, kwaliteit was ver onder de maat voor een 2 inch single shot met die prijs. Vrijwel alle cakes die ik had hadden even grote, zo niet grotere effecten die ook nog eens langer bleven hangen.

Voor mij was dat de Machine Gun Box. Gekocht voor het spektakel, maar natuurlijk ook vooorrrr.... de falling leaves! En die zaten er gewoon niet in! Bij niemand niet!

Meteen de les geleerd dat ik nieuwe producten lekker een jaartje laat staan.

Dat geeft helaas nog geen enkele reactie. Kan weer aangepast zijn of andere batch of andere fabriek, kijk bijvoorbeeld naar Zena nr. 1 en Finale Fate van Wolff.. Maar zelf probeer ik ook zoveel mogelijk de nieuwe producten te vermijden tot ze zich bewezen hebben. Helaas grijp je dan wel eens naast de echte toppers, maar dat is dan maar zo...

Dat geeft helaas nog geen enkele reactie. Kan weer aangepast zijn of andere batch of andere fabriek, kijk bijvoorbeeld naar Zena nr. 1 en Finale Fate van Wolff.. Maar zelf probeer ik ook zoveel mogelijk de nieuwe producten te vermijden tot ze zich bewezen hebben. Helaas grijp je dan wel eens naast de echte toppers, maar dat is dan maar zo...

Ach, en die bestel je dan toch gewoon in de vroege freakacties? Dat zijn dan bijna altijd de batches uit het jaar ervoor! Koop zelf nooit de nieuwe producten precies om die redenen en de reden dat je vaak toch teveel betaalt, jaar erop zijn ze vaak goedkoper en je weet ook nog eens wat iedereen ervan vond!

true, soms gok je iets en dan heb je pech.
Soms gok je en heb je geluk.
Ik gok niet echt en wacht gewoon een jaar en probeer dan oude batch te krijgen. Vandaar dat ik afgelopen jaar eigenlijk geen floppers had.
greetzz

The Junk kan hier ook nog bij, slechte voetjes niet het beloofd effect.

Machine Gun Box kan hier ook bij, geen beloofde falling leaves waar je hem voor koopt.

Be-roertjes omdat het een siercake is geen knalcake

Laatst bewerkt:
Flopper van de avond was hier de Crackling Whistler.
Nog nooit zo'n slechte fluitbak meegemaakt zeg :bonk:

-Fluit was amper te horen
-Geen felle crackling
-Enorme rookontwikkeling
-Geen "wow" factor zelfs niet met 5 tegelijk

Afrader, ook al zijn ze niet al te duur. Ik koop ze nooit meer.

Flopper van de avond was hier de Crackling Whistler.
Nog nooit zo'n slechte fluitbak meegemaakt zeg :bonk:

-Fluit was amper te horen
-Geen felle crackling
-Enorme rookontwikkeling
-Geen "wow" factor zelfs niet met 5 tegelijk

Afrader, ook al zijn ze niet al te duur. Ik koop ze nooit meer.
Ik vond de Wacky Whistler ook helemaal niets, geen tempo, geen spektakel en duurde daarom veel te lang.

. Heel simpel: The Junk. Waarom? zoals hier boven vermeld het product week gewoon geheel af van de demo. Tevens direct nadat deze op de demo van Willem Breukers is geschoten en totaal niet overeen kwam met het product wat op de site stond contact op genomen met VuurwerkMania om te vragen wat we konden verwachten. Men zou op onderzoek uit gaan. in de dagen er na tot 3x toe gevraagd of men al wat kon melden en totaal geen antwoord meer van ze gehad. Na de jaarwisseling trouwens nog contact met ze gehad en dit was hun antwoord :

Snel reageren op dit bericht Reageren Met citaat reageren Met citaat reageren Op meerdere berichten reageren Thanks

Zodemieter toch op joh, dit was een haarlemmerdijkkie. Dan voel je je toch ook niet serieus genomen als je dit als antwoord krijgt!

SNC10478.jpg
Waren ook niet vochtig ofzo, gewoon een slecht presterende fluitbak.
Vorig jaar heb ik de "daytona" van Wolff mee mogen maken, dat noem ik pas een echte fluitbak.

Voor mij was er 1 giga tegenvaller. Dat was de Gangsterbox van vwt om onderstaande redenen:

In 2015 was dit echt een geweldig goede cakebox. De 2016 versie leek er niet eens meer op. Effectgrootte was slecht, slechte klappen en soms zelfs geen klap, slecht ritme. Volgens mij was de doos ook 5 kilo lichter dan de 2015 versie. Mijn buurman stak op hetzelfde moment een potje van 20,- van de Aldi in Duitsland, die knalde de gangsterbox er gewoon uit. Als je een box voor 199,- verkoopt op je site vindt ik dat je de kwaliteit moet kunnen garanderen. Heb ook voldoende vergelijkingsmateriaal gehad want we hebben om twaalf uur tien boxen aangestoken.

Back
Bovenaan