Feyenoord-supporter verliest hand tijdens viering.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivivuurwerk

VWC lid
ZUIDLAND - Een Feyenoord-supporter is zondagmiddag tijdens de viering van het kampioenschap zijn hand kwijtgeraakt. Hij wilde vuurwerk afsteken, maar dat ontplofte in zijn hand. De man is met spoed naar het ziekenhuis gebracht.

Het traumateam moest komen om het ambulancepersoneel te assisteren. De politie is een onderzoek gestart. Feyenoord werd zondag voor het eerst sinds 18 jaar kampioen van de eredivisie.

1.jpg

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/28159200/__Supporter_verliest_hand__.html

Ik hou ook elke keer mn hart vast als er weer een steward of speler een fakkel opraapt van het veld, zal niet de eerste keer zijn dat het een cobra blijkt te zijn met een rode vlam. Echt vreselijk

'Voor Ramon komt de echte klap over week'

De 27-jarige Ramon uit Zuidland verloor zondagmiddag zijn rechterhand door zwaar vuurwerk. Maar hij was er veel slechter aan toe geweest als zijn vriend Bryan (29) niet zo heldhaftig had opgetreden. Dat zegt Ramons vader Ruud.

,,Mijn zoon liep in paniek alleen maar rondjes op straat. Bryan schreeuwde of mensen hem wilden helpen, maar ze keken alleen maar toe. Verschrikkelijk gewoon. Gelukkig heeft Bryan het snoer van een koptelefoon gepakt en daarmee Ramons arm afgebonden. Anders was hij doodgebloed.''

De Zuidlander stak het vuurwerk op straat af nadat Feyenoord 3-0 tegen Heracles scoorde en zich na achttien jaar weer van de landstitel verzekerde. Ruud: ,,Mijn zoon is stom geweest. Maar dit had tientallen andere mensen ook kunnen overkomen.'' De vader vertelt dat zijn zoon in het ziekenhuis ligt en zich niet goed kan herinneren wat er die middag is gebeurd. ,,Hij weet veel niet meer. Ik hou er rekening mee dat het volgende week pas echt zwaar wordt. Nu zit er verband om, maar dan gaat dat eraf. Dan komt de klap.''

Zware revalidatie
Voor de loodsmedewerker breekt dan een zware revalidatie aan. ,,Hij zal hiermee moeten leren leven, moeten accepteren dat hij altijd zorg nodig heeft. Dat moet tot hem doordringen. Daar is het nu te vers voor allemaal.''

Bryan filmde het afsteken van het vuurwerk, tot hij Ramons vreselijke schreeuw hoorde. ,,Ik moest vliegensvlug handelen. Pakte een theedoek en rukte de draad van mijn headset af en verbond zijn arm. Maar die blik in zijn ogen en die arm, dat was horror.''

Bron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan