Fel protest Baarle Hertog

Vuurwerkhandelaar Loots vindt het één grote poppenkast: "De burgemeester en Natasja van Steenbrugge zitten samen in dezelfde politieke partij. Met andere woorden: ze spelen dus samen onder één hoedje om zo veel mogelijk commotie omtrent de opslag en verkoop van vuurwerk te maken. Het is zo doorzichtig als iets. Ik ga aan dat circus niet meedoen."

Daar slaat hij de spijker op z'n kop. Helaas heeft zo'n zelfde circus hier een totaalverbod tot gevolg. Ze hebben gezien dat die tactiek werkt en die zullen we de komende jaren dan ook veelvuldig toegepast zien worden in omringende landen. Paniek zaaien werkt, het valt me mee dat je daar nog niemand in een EOD pak door de straat ziet lopen.

Angst en onveiligheid.....Er is altijd een gevaar of een vijand en het is nooit veilg genoeg. Dus altijd een mooi topic voor politici om hun zin door te drijven en het volk laat zich meeslepen vooral om wat ze toch al een beetje geloofden.

1) TRusland is het grote gevaar en of we even 20 miljard extra per jaar naar de wapenindustrie willen doorsuizen....Terwijl Rusland in Oekraine al 3 jaar nagenoeg stilstaat en dat Oekraine heeft zelf 17,5 miljar dper jaar te bestedne (minder dan NL trouwens)
2) Islamisering is een groot gevaar terwijl we een partij als Denk zien stagneren op 3 zetels en er dus helemaal sprake lijkt te zijn van een grote moslim invloed, die we ook elders nergens zien.
3) Vluchtelingen zijn een groot probleem want ze nemen alle huizen in beslag terwijl dat niet eens kan omdat vluchtelingen niet in aanmerking komen voor een woning, er verder 300K migranten zijn en maar 30K (1/10) vluchteling dus hoezo etcetc
4) Vuurwerk is levengevaarlijk we moeten het in de ban doen en een vuurwerkopslag kan zomaar tot Enschede leiden etcetc.

En op alle punten wordt er enorm geframed, worden feiten die er toe doen voor een goede beeldvorming achterwege gelaten en overheerst het inspelen op een toch al aanwezig gevoel bij velen en zo niet, wordt dat gevoel gaandeweg door steeds dezelfde niet goed ondderbouwde onzin te herhalen...

En het volk neemt elkaar de maat, wordt intolerant naar elkaar toe en de bourgeoisie lacht zich een slag in de rondte. Terwijl wij elkaar het leven zuur maken en ons drukmaken over nonissues zorgen zij dat wat echt voor problemen voor het volk zorgt uit het zicht blijft.

Als de overheid de bevolking nou gewoon per jaar 20 miljard aan vuurwerk doneert is het hele probleem opgelost. Dan is het denkbeeldige Ruslandgevaar geen probleem meer. Vuurwerkoverlast ook niet, want iedereen bezit dan vuurwerk en kan het afsteken, dus klagen maakt hypocriet.

Vuurwerk is daarnaast niet gevaarlijk bij juist gebruik volgens voorschrift en met bovenal logisch verstand.
Van vluchtelingen zijn de grotere groep veiligelanders uit Noord- en West-Afrika de grootste probleemveroorzakers naast de werkloosgeraakte arbeidsmigranten die niet terug willen en als dakloze overlast veroorzaken.
Vuurwerkopslag is zo gevaarlijk dat het binnen de Europese Unie open en bloot in direct zonlicht op een markt opgeslagen kan worden zonder dat het fout gaat.

Arbeidsmigranten worden zwaar uitgebuit, dat zijn dagloners etc. Het schandaal is aan onze kant met 16000 (malafide) uitzendbureautjes in NL die hier een slaatje uit slaan. Maar laten we dat een andere discussie noemen.
Mijn punt is dat bangmakerij eigenlijk altijd zeer kritisch bekeken moet worden. Om het even welk onderwerp. Die kritische kijk hoor met name bij het journaille maar precies zij ontbreken hier, ze zijn helemaal niet kritisch of alleen maar een kant op.

Bangmakerij is een uitstekende tactiek om de bevolking onder de duim te houden.
Zie de idioten in 2021 nog allemaal in de rij staan voor een prikkie, waarvoor allerlei drogredenen werden genoemd om het maar te nemen. Leek wel FOMO op het aanvragen van het recht op leven.

Helaas werkt het tegen vuurwerk helemaal uitstekend. Want waar 80-90% van Nederland zich enkele jaren geleden nog gek liet maken om een simpele loopneus met af en toe wat niesbuien en een schrale keel. Is vuurwerk iets wat nooit risico bracht voor de haters. Enkel omstanders en afstokers lopen een beperkt risico op verwondingen, bij onjuist gebruik of de pech dat een bak uit elkaar klapt.
Voor we het weten is daarom alles behalve belasting betalen (inclusief belasting op basaal metabolisme en ademhaling) verboden. Elk pleziertje uit het leven gerukt onder het mom van schijnveiligheid die het werkelijke leven/overleven geen haar minder risicovol maakt. Bovendien vind ik een heel leven in een sponzen doos beleven maar gruwelijk saai.

Petitie, geef loots een loods. Een winkel zoals Olen is ideaal, alleen moeten ze ff meer parkeerplekken hebben. Ik snap dat de bewoners teveel overlast hebben van alle drukte in hun straat, en dan nog die tokkies die overal pissen en troep op straat gooien...maar kom dan met een goede oplossing ipv alles maar te dwarsbomen.

Als je toch zulke onzin opschrijft, maak er dan iets leuks van, bijv:

terwijl de mensen in Baarle af lijken te stevenen op een nieuwe holocaust voelt niet goed.
OW en dat stukje noem je "leuk" ?
Een nieuwe holocaust ?
Ben je wel goed bij je paasei ?
Een holocaust vermagert miljoenen mensen en laat ze dagelijks in letterlijk doodsangst leven,en een holocaust kost nog vele miljoenen mensen het leven,dat is holocaust.
Zelfs in het aller slechtste ondenkbare scenario kan een ongeluk met een vuurwerkbunker niet eens in de buurt komen van een holocaust.
JA dat gaat potentieel wat kapotte woningen opleveren en woningen met schade,wellicht mensen met schaaf/snij of brandwonden ,een dozijn of wat auto's met schade,maar daar blijft het dan hoogstwaarschijnlijk ook bij.
Een vuurwerk bunker is geen oud schuurtje vervallen, in een woonwijk gebouwd ,met wat planken hout en een stuk plastic plaat op het dak.

En ik kan zeggen dat ik wel enig idee heb wat een brand doet in een vuurwerk opslag/bunker, ik heb de brand meegemaakt bij het VTC in Dordrecht jaren terug en heb de effecten van vuur in zo'n plek voor mijn ogen zien gebeuren,en zelfs op film staan.
De woonwijk is er nog steeds,de huizen eromheen ook nog,bewoners zijn geschrokken,maar buiten het terrein van het VTC is er niks vernield of kapot gegaan.
En ja ik weet dat zo'n opslag bij een winkel niet de grote is van een centrale opslag,maar hoe een bunker in elkaar steekt en waar het van is gemaakt en wat er gebeurt in zo'n bunker als het fout gaat,en hoe sterk dat dat dan is,dat weet ik wel.
Hoe groter het volume, des te groter zijn de muren de daken en de installaties om in geval van problemen de boel te bedwingen.

Mensen die voor dit soort dingen termen als holocaust erbij gaan betrekken zijn wat t mij betreft niet goed in hun bovenkamer,dan weet je niet waar je over praat.
En hoe zoiets is geweest dat heb ik van meerdere van mijn opa's en oma's aan mogen horen,die hebben het aan de lijve ondervonden en ternauwernood overleeft.

Back
Bovenaan