Feitentopic: Officiële Status Vuurwerkverbod & Hulp (i.s.m. HVLV)

Alleen 30mm zeker.. Leo slaat nog ff een slag
Tegendraads bedoelde dat hij de voorraad van Fegefeuer wel over wilde nemen 😉
Ja en dan alleen de 30mm producten zeker..🤪tegendraads is toch die 20mm hater?of was dat dingodile of zoiets.. najaa ik vergis me weer eens denk ik😎

Het ligt aan de producten zelf en ben zeker géén 20mm hater hahaha.

Het ging inderdaad om de exact 24,99 kg afgewogen collectie van Fegefeuer over te nemen.
(sarcastisch bedoeld ook richting Fegefeuer, of hij/zij moet er echt vanaf willen haha)

Wel heb ik een afwijkende smaak en kan ik producten die alom geprezen worden niks aan vinden.

Maar één van mijn favoriete vuurwerk items: de 400 Shots Total Display Show, 18mm 'maar'.

En @dingodile wordt nog al eens in verband gebracht met Cat.1, of het ook een hater is weet ik niet.
Waarschijnlijk kan @Knettermans je daar meer over vertellen. 🤣

Heren heren, ik snap dat het heerlijk is om een zondebok te zoeken. Naast asielzoekers schijnt nu ook Leo Groeneveld de bron van alle kwaad te zijn. Als je denkt dat hij een vuurwerkverbod had kunnen voorkomen, dan overschat je hem rijkelijk. Er zijn maar 2 schuldigen aan dit verbod: malloten met illegaal vuurwerk die daar domme dingen mee doen, en de politiek die dit probleem niet kan scheiden van normaal consumentenvuurwerk. En verder helemaal niemand.

Ik snap dat wij er allemaal als liefhebber anders naar kijken, maar zet ik mijn ondernemerspet op dan kan ik stellen dat Groeneveld juist degene is die slim gehandeld heeft door de afgelopen jaren zijn afzetmarkt richting Duitsland te verplaatsen. Daardoor is de paniek daar nu wellicht niet zo groot als op andere plekken.

Ik kijk ook graag door die romantische bril, maar sommigen denken nog steeds dat de vuurwerkhandel een romantisch hobbyproject is. Het is gewoon business. En daar is niks mis mee.

Het ligt aan de producten zelf en ben zeker géén 20mm hater hahaha.

Het ging inderdaad om de exact 24,99 kg afgewogen collectie van Fegefeuer over te nemen.
(sarcastisch bedoeld ook richting Fegefeuer, of hij/zij moet er echt vanaf willen haha)

Wel heb ik een afwijkende smaak en kan ik producten die alom geprezen worden niks aan vinden.

Maar één van mijn favoriete vuurwerk items: de 400 Shots Total Display Show, 18mm 'maar'.

En @dingodile wordt nog al eens in verband gebracht met Cat.1, of het ook een hater is weet ik niet.
Waarschijnlijk kan @Knettermans je daar meer over vertellen. 🤣
In het eerste coronajaar had ik voor +/- 4k aan cat 1 gekocht. 2 uur lol mee gemaakt, daarna de helft in de vuurton geflikkerd. Rotzooi. Leuk om even mee te kloten maar na een half uurtje mis je toch t echte werk. IMG_0194.jpeg

Heren heren, ik snap dat het heerlijk is om een zondebok te zoeken. Naast asielzoekers schijnt nu ook Leo Groeneveld de bron van alle kwaad te zijn. Als je denkt dat hij een vuurwerkverbod had kunnen voorkomen, dan overschat je hem rijkelijk. Er zijn maar 2 schuldigen aan dit verbod: malloten met illegaal vuurwerk die daar domme dingen mee doen, en de politiek die dit probleem niet kan scheiden van normaal consumentenvuurwerk. En verder helemaal niemand.

Ik snap dat wij er allemaal als liefhebber anders naar kijken, maar zet ik mijn ondernemerspet op dan kan ik stellen dat Groeneveld juist degene is die slim gehandeld heeft door de afgelopen jaren zijn afzetmarkt richting Duitsland te verplaatsen. Daardoor is de paniek daar nu wellicht niet zo groot als op andere plekken.

Ik kijk ook graag door die romantische bril, maar sommigen denken nog steeds dat de vuurwerkhandel een romantisch hobbyproject is. Het is gewoon business. En daar is niks mis mee.
Hier moet ik even op reageren..

Er wordt helemaal geen zondebok gezocht maar de incompetentie als voorzitter van de branche komt pijnlijk naar voren na het bovenstaande artikel...

Als je verkondigd in 2025 dat na berekeningen en overleg binnen de branche een vergoeding nodig is van rond de 850 miljoen en vervolgens een jaar later roept dat je niet kan beoordelen of 100 miljoen genoeg zou zijn... dan wordt je niet serieus genomen want klaarblijkelijk waren die eerdere berekeningen dus onzin? Nergens op gebaseerd?

Als overheid zijnde wordt het tegengeluid iig niet meer serieus genomen..

En wat nu blijkt is dat de vergoeding voor de importeurs nog apart wordt bekeken.. Dat verklaart dus de houding. Als importeur zijnde is het voor de heer groeneveld nog niet geregeld...

Het is allemaal prima en ook het goed recht om het voorjezelf als importeur goed te regelen.. maar wordt dan aub geen branchevoorzitter....

Naast asielzoekers schijnt nu ook Leo Groeneveld de bron van alle kwaad te zijn.
Uiteraard ligt het never nooit aan 1 persoon. Tis het uithangbord/de spreekbuis en dan krijg je de zwarte Piet vanzelf toegespeeld. Net als Rutte in voorgaande kabinetten.

De BPN - of liever gezegd, de complete branche - heeft de 'politieke dreiging' jarenlang gebagatelliseerd. Ze zijn rijkelijk laat gaan (onder)handelen. Had de uitkomst anders geweest als er anders en eerder was gehandeld? Dat weet niemand. Mijn visie is dat ze de nodige stations gemist hebben, waarop ingegrepen had kunnen en moeten worden. Maar daar hebben we helemaal niets meer aan. Ik snap wel dat het dan tegen het zere been is van velen, dat de kans groot is dat juist de toko van het boegbeeld vd BPN de grootste kanshebber is om het te overleven. Goed ondernemerschap/risicomanagement? Uiteraard. Zuur voor anderen? Dat ook. Al heeft elke ondernemer z'n eigen route bepaald (en soms gegokt en verloren).

Verder geef ik je 110% gelijk voor wat betreft de rol van fout volk die het verzieken voor anderen (niet alleen met vuurwerk) en het totaalgebrek aan doelmatig beleid, preventie èn handhaving. Recent voorbeeldje: jongeren met een fatbike misdragen zich . Probleem is gedrag (icm gebrek aan opvoeding, gebrek aan grenzen, geen respect voor autoriteit, etc), de oplossing? We verbieden een fatbike. Niet dat ik ze zal missen, maar het gaat nergens over.

Het is mens eigen om een zondebok te zoeken en bij velen is dat Leo Groeneveld terwijl het werkelijke probleem, al aangehaald door @Vuurwerkfeestje NL, bij de malloten ligt die zich telkens weer weten te misdragen. Zichzelf misdragen doen ze niet alleen met vuurwerk maar dat was wel voer voor de vuurwerkhaters in de politiek om een verbod te propageren. Dat kleine clubje heeft vervolgens een meerderheid om de tuin kunnen leiden met scheve argumenten die overal met hoongelach ontvangen zouden zijn behalve in politiek Den Haag. Als iemand denkt dat Leo Groeneveld dat allemaal had kunnen voorkomen dan denk ik dat je hem toch echt veel te hoog inschat. Dat hij zich eerder bij een verbod heeft neergelegd om de aandacht vervolgens te verplaatsen naar een zo hoog mogelijke compensatie dan wij zouden willen is een feit. Daar komt echter de handelaar in hem naar boven en dat is een heel andere optiek dan die van een liefhebber.

En even los van de discussie over feiten, telkens als ik de foto zie van die belachelijke F1 collectie van @dingodile moet ik weer lachen. Het bleek achteraf ook niet zo'n goed idee en daar herinner ik hem graag regelmatig aan (en ik ben niet de enige) :)

Back
Bovenaan