Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Gisteren bij WNL waren schouten en pechtold aan tafel , die zeiden al dat ze geen vergunning gaan afgeven omdat het plan niet haalbaar is...
Rotterdam en delft hoef je iig geen vergunning aan te vragen, die krijg je niet..
opzich vind ik het wel positief dat de burgemeester al duidelijk zijn.. dit zal dan niet genegeerd kunnen worden in de kamer en moeten meegenomen in de stemming..
Wat een flut plan..zoals verwacht gaan meer burgemeesters dit afwijzen.
Wat zijn de Criteria of het haalbaar is?opzich vind ik het wel positief dat de burgemeester al duidelijk zijn.. dit zal dan niet genegeerd kunnen worden in de kamer en moeten meegenomen in de stemming..
Plan niet haalbaar.. geen verbod.. terug naar de tekentafel.. nieuw doel 2030
De importeurs mogen vanuit Duitse bunkers vuurwerk leveren aan de Nederlandse verenigingen zover ik weet. Die krijgen het dan de 31e thuisgebrachtStel ze krijgen het verbod toch dit jaar niet rond, dan moet er in Nederland wel vuurwerk te koop zijn. Zijn er Nederlandse importeurs die wel voorraad inkopen dit jaar?
Of dat de mogelijkheid tot ontheffing volledig wordt geschrapt.Dat wijst erop . Dat ze elke keer opnieuw gaan keuren van de locatie. Of die nog wel geschikt is. Gedrag, veiligheid . Ze blijven je dan bezig houden tot het uitsterft en je en geen zin meer in heb .
In de huidige stroom aan nieuwsberichten en geruchten is het soms lastig om te weten wat nu echt waar is. In dit topic verzamelen we uitsluitend bevestigde informatie, officiële wetswijzigingen en updates vanuit de belangenbehartiging.
Dit topic wordt beheerd in nauwe samenwerking met HVLV (Het Vuurwerk Liefhebbers Verbond).
Wat vind je in dit topic?
- De huidige status: Welke regels gelden er op dit moment landelijk en lokaal?
- Officiële publicaties: Links naar kamerbrieven, besluitvorming en juridische teksten.
- Acties & Hulp: Hoe kun je de traditie op een constructieve manier ondersteunen? Denk aan petities, juridische procedures of lobby-acties vanuit HVLV.
De regels voor dit specifieke topic
Om de helderheid te bewaken, gelden hier striktere regels dan in de rest van het subforum:
- Geen speculatie: Hier plaatsen we alleen informatie die met bronnen onderbouwd kan worden.
- Geen discussie: Voor meningen en emoties is er het [Speculatietopic]. Berichten met enkel een mening worden hier verwijderd.
- Vragen: Heb je een feitelijke vraag over de regelgeving? Stel deze gerust, wij of HVLV proberen hier antwoord op te geven.
Vanuit het idee van een transparante overheid worden deze documenten sinds korte tijd inderdaad ook gepubliceerd. Zodoende is inzicht in de lijn van besluitvorming en interactie tussen bewindspersoon en adviserende ambtenaren mogelijk. Je krijgt als burger dan een idee van hoe een brief/doc van het kabinet tot stand komt. Aartsen is wel erg uitgebreid, soms bestaat het commentaar uit een enkele zin of soms slechts een enkel woord.Aartsen heeft wel tegen ambtelijk advies in de boel nog flink versoepeld. Het mooie is dat we zijn aantekeningen gewoon kunnen zien.
Bekijk bijlage 1825680
@HVLV? Miss interessant om de cijfers te zien met de relatie van de steden met al een lokaal verbod en de politieke partij? Hebben jullie vast in beeld.Denk dat er ook genoeg rechtse burgemeester aanvragen zullen afwijzen. Ik ben een linkse vuurwerk liefhebber wonend in een stad met een rechtse burgemeester die al publiekelijk heeft uitgesproken niks te zien in dit plan. Politieke kleur is in mijn ervaring in de afgelopen decennia een stuk minder zichtbaar bij burgemeesters.