Pointer
VWC lid
"Een centrale vuurwerkshow een bewezen middel is om overlast en gevaarlijk particuliervuurwerk te verminderen" waar haalt die VVD-fractie deze wijsheid vandaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
"Een centrale vuurwerkshow een bewezen middel is om overlast en gevaarlijk particuliervuurwerk te verminderen" waar haalt die VVD-fractie deze wijsheid vandaan?
Ik denk dat madame tussauds uitverkoop had, toen de vvd met strenge voorwaarden instemden met een verbod.En ook de Gemeente Lingewaard, waar Huisman Vuurwerk in Huissen onder valt, komt met nieuws nog voordat de wet inhoudelijk helemaal rond en duidelijk is. Ze geven het zelfs als reden om geen toestemming te verlenen:
Vuurwerkverbod met jaarwisseling: Lingewaarders mogen niet zelf afsteken
".....Het landelijke vuurwerkverbod werd ingesteld in de ‘Wet veilige jaarwisseling’ door de Raad van State. “Deze wet bevat een bepaling, waardoor een uitzondering op het verbod mogelijk is. De burgemeester kan een ontheffing verlenen aan een groep burgers die zich hebben georganiseerd in een vereniging of stichting”, laat de Raad van State weten. In Lingewaard zal zo’n uitzondering op het verbod aankomende jaarwisseling niet van kracht zijn."
en
‘Moeilijk uitvoerbaar en onveilig’
".....Het niet verlenen van de ontheffingen door gemeente Lingewaard is geen toeval, maar een bewuste keuze van de gemeente. “De handhaving is moeilijk uitvoerbaar en onveilig. Verder vormt de aansprakelijkheid een risico en is de voorbereidingstijd krap. Er kleven teveel risico’s aan én er zijn nog veel onduidelijkheden. Daarom heeft het college besloten geen ontheffingen te verlenen voor het afsteken van F2-vuurwerk aankomende jaarwisseling”, aldus gemeente Lingewaard."
Voor het hele artikel ga je naar: https://omroeplingewaard.nl/vuurwerkverbod-met-jaarwisseling-lingewaarders-mogen-niet-zelf-afsteken/
als burger zijn we gelijk weer de dupe.En ook de Gemeente Lingewaard, waar Huisman Vuurwerk in Huissen onder valt, komt met nieuws nog voordat de wet inhoudelijk helemaal rond en duidelijk is. Ze geven het zelfs als reden om geen toestemming te verlenen:
Vuurwerkverbod met jaarwisseling: Lingewaarders mogen niet zelf afsteken
".....Het landelijke vuurwerkverbod werd ingesteld in de ‘Wet veilige jaarwisseling’ door de Raad van State. “Deze wet bevat een bepaling, waardoor een uitzondering op het verbod mogelijk is. De burgemeester kan een ontheffing verlenen aan een groep burgers die zich hebben georganiseerd in een vereniging of stichting”, laat de Raad van State weten. In Lingewaard zal zo’n uitzondering op het verbod aankomende jaarwisseling niet van kracht zijn."
en
‘Moeilijk uitvoerbaar en onveilig’
".....Het niet verlenen van de ontheffingen door gemeente Lingewaard is geen toeval, maar een bewuste keuze van de gemeente. “De handhaving is moeilijk uitvoerbaar en onveilig. Verder vormt de aansprakelijkheid een risico en is de voorbereidingstijd krap. Er kleven teveel risico’s aan én er zijn nog veel onduidelijkheden. Daarom heeft het college besloten geen ontheffingen te verlenen voor het afsteken van F2-vuurwerk aankomende jaarwisseling”, aldus gemeente Lingewaard."
Voor het hele artikel ga je naar: https://omroeplingewaard.nl/vuurwerkverbod-met-jaarwisseling-lingewaarders-mogen-niet-zelf-afsteken/
In Lingewaard zal zo’n uitzondering op het verbod aankomende jaarwisseling niet van kracht zijn." Dus ze mogen gewoon vuurwerk afsteken mooi zoals burger zijn we gelijk weer de dupe.
ik zie huissen en bemmel zich niet aan het verbod houden wordt nog wat
Leuk, mensen uit de regioals burger zijn we gelijk weer de dupe.

Er komen inleverdagen, nou dat zal druk worden![]()
Landelijk vuurwerkverbod komende jaarwisseling definitief van kracht
Het landelijk vuurwerkverbod is tijdens de komende jaarwisseling definitief van kracht. Dat was al eerder besloten door beide Kamers, maar er moesten nog enkele voorwaarden worden uitgewerkt. Vanaf 1 augustus mogen consumenten geen vuurwerk meer afsteken, kopen of verkopen.www.nu.nl

benieuwd hoe gemeente Overbetuwe hiermee om zal gaan.. Elst en Valburg is het altijd een groot feest zonder gedoe..als burger zijn we gelijk weer de dupe.
InleverdagenEr komen inleverdagen, nou dat zal druk worden![]()

Ik denk dat ik deze ga inleveren.Ik heb nog wat decoratieve dummy uien liggen. Misschien dat ik die ga inleveren om even te kunnen lachen. Beetje goed hard op de toonbank smijten. Paniek in de tent, EOD erbij en alles![]()
Haha mooi! Misschien voor het idee 1 stuk jumpin Jack . Benieuwd naar de reactie dan.Misschien dat ik ter vermaak van mij zelf, iets ga inleveren dat ik nog heb liggen
Zo'n pakje cat. 2 rommel, ze staan er straks ook en betaald van mijn belastinggeld en dan gaan ze er ook voor werken ook.