Fallas 2026 wie gaan er?

Vuurwerkcrew.nl genoemd in verhaal Valenciaanse krant over zelfbouwartiesten Palau 😮

Zie https://archive.is/1rwCm
Zoals LAS PROVINCIAS vorige week al meldde, houden de veiligheidsdiensten ook intensief toezicht op internetfora om lanceerpunten of samenkomsten te detecteren. Volgens deze krant vraagt op een van die fora, Vuurwerkcrew, een andere vuurwerkliefhebber waar hij in Valencia knalvuurwerk kan kopen. «Waar kan ik ze kopen? Ik wil geen problemen met de politie..»⁠�, stelt hij.

Nou wie was dat? Hehe. Beetje vragen waar je petardos kan kopen boefjes. Zitten maar 30 winkels ofzo in Valencia 😂😂

Laatst bewerkt:
Toch jammer hoe een bepaalde groep het verpest heeft bij het palau. Toen ik nog ging was echt een mooie tijd daar in de beding. Leuke projecten en dikke shows met legaal vuurwerk. Waarbij er dik bijeen gelegd werdt door een grote groep liefhebbers om een show te schieten met de hand. En na afloop alle spanjaarden stonden te klappen en juichen.

Laatste jaren hoor ik alleen maar verhalen over gasten met zelfgemaakt spul met soms kilos aan flash..... Jammer dat het daardoor nu onmogelijk is geworden om een leuke tijd daar te hebben.

Toch jammer hoe een bepaalde groep het verpest heeft bij het palau. Toen ik nog ging was echt een mooie tijd daar in de beding. Leuke projecten en dikke shows met legaal vuurwerk. Waarbij er dik bijeen gelegd werdt door een grote groep liefhebbers om een show te schieten met de hand. En na afloop alle spanjaarden stonden te klappen en juichen.

Laatste jaren hoor ik alleen maar verhalen over gasten met zelfgemaakt spul met soms kilos aan flash..... Jammer dat het daardoor nu onmogelijk is geworden om een leuke tijd daar te hebben.

Mooi omschreven Gerwin, voor mij ook al een jaar of 10 de reden dat ik er niet meer heen ga. Mooie herinneringen aan Palau en Valencia, maar het is zo gehypet dat er teveel halve gare op af zijn gekomen met alle gevolgen van dien.

Wat hebben wij een geweldige eerste fallas gehad. Het prachtige vuurwerk, het lekkere weer, het heerlijke eten en de fantastische sfeer. We zijn keer op keer verbaasd van wat hier allemaal kan en mag. In 1 woord: geweldig. Volgend jaar gaat zsm geboekt worden.

Tof om te lezen, als je eenmaal gaat, wil je standaard blijven gaan, het is zo mooi. Leuk ook om daar gasten te spreken die vorig jaar waren en nu weer gingen, qua weer kon het contrast niet groter t.o.v. 2025, desondanks de regen was het vorig jaar dus al goed genoeg bevallen.

De Nit del Foc was een mega goede sfeer in de bedding ook, echt een soort oud en nieuw met een positieve vibe gelukkig, die absurde dreunen dit jaar niet gehoord. Veel fans van de salute single shots, veel gezien, wat waren die enorm goed.
Ook bij de Cremà gisteren veel op straat gestookt terwijl het bij de poppen soms 0 was, ook gek. Maar wat een top sfeer ook weer.

Een geweldige week gehad, alles gezien wat ik wilde zien, lekker op de terrassen gezeten, wachten aan het plein ging ontzettend snel voor het gevoel en prima mascletà's weer. Misschien niet de mooiste qua stijl, maar onwijs genoten van Mediterraneo, want wat was ie hard, bizar! Geweldig om iemand daar te zien die zijn eerste meemaakte, "Debiel, Debiel!" riep hij haha terwijl hij naar zijn hoofd greep, stomverbaasd gewoon, meteen verpest.

Prachtige poppen gezien, onwijs veel gelachen, broodjes Iberico op het plein, alle especials langsgegaan, prima castillos en leuk om anderen ook te spreken daar. Wat is het een mooie stad, wat is het een uniek feest en wat was het een geweldige editie! Eentje voor in de boeken, op naar Fallas 2027, dat het maar weer zo een top editie mag worden, maar dan met 3x een tripje i.p.v. 2. :)

En het Fallas Cards album bijna vol, mocht iemand nummer 234 hebben, dan houd ik mij aanbevolen! Ook nog flink wat dubbelen dus wellicht valt er nog wat te ruilen onderling hierzo.

PXL_20260320_065415317.jpg
PXL_20260318_002221377.jpg
PXL_20260318_004952199.jpg
PXL_20260319_001623402.jpg
PXL_20260317_235455116.jpg
PXL_20260318_151933018.jpgPXL_20260319_130445029.jpg
PXL_20260319_222156356.jpg
PXL_20260320_000401066.jpg
PXL_20260320_062423497.jpg

Laatst bewerkt:
Net terug van mijn eerste Fallas. 13 tot 20 maart. Wat een ervaring rijker. Volgend jaar zeker weer.

En ze zijn zeer streng in het Turia park. Daar werd al mijn vuurwerk in beslag genomen. Kwam nog goed weg zonder boete etc.

Vuurwerkcrew.nl genoemd in verhaal Valenciaanse krant over zelfbouwartiesten Palau 😮

Zie https://archive.is/1rwCm
Wat een bizar stuk, ook het potentiele verbod wordt aangehaald.

Gister zijn een boel nederlanders wel geinspecteerd door Politie, Jong en Nederlands was wel een aanleiding om opzoek te gaan.
Nederlandse Politie liep voor de Mascleta op het plein om hun macht te laten zien.
Ze hebben vast beelden van de YT kanalen , straat en riviercamera beelden bekeken om raddraaiers te herkennen.

Mooie fotos en verslagen mannen !

Ben vanmiddag op Palau geweest en echt doodzonde, prachtige locatie om met de locals te stoken.

Wij hebben zelf ook regelmatig gestookt, gewoon met de plaatselijke families in kleine parkjes. Supergaaf om te zien hoe fanatiek de kids zijn, totaal geen gezeik gehad met politie.

Heerlijk genoten met het kleine F2 spul. Vond de fluitpijltjes en de Diamonds erg tof om te zien. De kleine matjes en mini vlindertjes waren ook erg populair bij de jeugd .

Echt als je je een klein beetje aanpast en vooral respect hebt voor ze, dan kun je hier hele toffe avondjes beleven. Als je dan ineens een kleine cake tussendoor doet dan gaat iedereen klappen, ook wij hadden de single shots en deze waren idd erg goed (wel veel weigeraars)

Snap niet dat het altijd maar harder en harder moet, er is hier zoveel leuks te krijgen wat je samen met ze kunt stoken en das echt genieten . Het is hun feest, als je dan samen je passie op deze manier kunt delen, dan mag je daar als toerist al heel dankbaar voor zijn vind ik !

Ik kom hier later nog op terug als ik weer thuis ben.

Laatst bewerkt:
Wat een heerlijke editie hebben we weer gehad, Fallas 2026 was geweldig. Het begon 4 weken geleden alweer met een prachtig openingsweekend. Weekend erop ook weer keihard genoten tijdens een rustig weekend maar waar de Fallas sfeer alweer goed opgang kwam. De afgelopen week echt keihard genoten, echt alles zat dan ook mee. Het weer was meer dan fantastisch, het lange wachten op het plein was weer meer dan de moeite waard, we hebben geweldige shows gezien, de sfeer was geweldig en de poppen waren ook weer prachtig. We hebben in de nacht van 17 op 18 maart na de Castillio de gehele Especial sectie bekeken en wat waren ze weer overweldigend, met name Jerusalen was prachtig, maar ook de andere poppen waren weer prachtig.

Ook bij het ophalen van de Ninots wezen kijken, wat een heerlijke sfeer hangt daar. Elke Falla vereniging haalt de Ninot op en daar komt een heerlijke sfeer bij kijken. Zeker een aanrader om eens mee te pakken.

Weer vele bekenden gesproken wat ook altijd weer voor mooie momenten zorgt, het is het gehele plaatje wat Fallas zo bijzonder mooi maakt. Voor nu keihard balen dat alles weer voorbij is maar tegelijkertijd ook alweer uitkijken naar de komende editie. De vliegtickets zijn allemaal alweer geboekt een. paar maand geleden, de komende weken gaan we de appartementen/pakeer plaatsen enzo regelen.

IMG_6369.jpega3c67984-80fb-48c2-a40d-0d391be7430d.jpeg725cfd6f-a013-4db9-b923-adb2c0ae6834.jpeg

Back
Bovenaan