Fallas 2024 [Wie gaan er]

Hierbij het officiële programma! Wat mooi om te zien dat Mediterraneo de laatste dag heeft gekregen!

36314bd5-54b1-47d9-a48a-cd5ee25838a2.jpg

Dat wordt een gekkenhuis op het plein ja, heerlijk. Normaal altijd de 19de naar mislata, maar dit wordt wel een moeilijke keus.

Zojuist ook besloten om voor de eerste keer bij de Fallas aanwezig te zijn,
na enkele jaren te hebben meegelezen en het gemis van de Zena Trophy.

Wanneer: 13 t/m 20 maart
Waar: Hostel aan de C/ de Guillem de Castro.
Vlucht: Air Europa - Amsterdam

Lekker man, de eerste keer is tog wel heel speciaal. Heel veel plezier alvast.

Begint nu wel echt dichtbij te komen hoor, wat een kriebels.

Erg benieuwd naar de mascleta's en vooral de Nit del Foc.

Nog absolute aanraders die je niet wilt missen Wesley? (14 tm 21 maart)

PyroPony(ik) ga hopelijk als mijn gezondheid meezit ook voor 't eerst naar Las Fallas!! Waarschijnlijk zal ik helaas wel alleen gaan... maar ik zal vast genoeg van jullie tegenkomen!!

Waar: KamerT in een huurcomplex

Eerst Trein van Rotterdam -> Brussel
Vlucht: via Vueling van Brussel -> Valencia Retourtj

Is er een overzicht beschikbaar van de shows buiten het officiële programma om ?
Dan bedoel ik vooral de zijstraatjes die de moeite waard zijn om te bezoeken.

Ik wil het liefst zo veel mogelijk uit mijn bezoek halen.

Is er een overzicht beschikbaar van de shows buiten het officiële programma om ?
Dan bedoel ik vooral de zijstraatjes die de moeite waard zijn om te bezoeken.

Ik wil het liefst zo veel mogelijk uit mijn bezoek halen.

Dat overzicht is er nog niet. Ik ben meerdere keren in Valencia geweest en gebruik altijd https://fallasfestival.nl/. Dit is een site voor en door liefhebbers en eind februari/begin maart komen er steeds meer straatmascleta's bij hun op de website te staan.

Daarnaast verplaatst de info ook steeds meer naar de sociale media. Zo zijn er enkele facebookgroepen waarin liefhebbers elkaar op de hoogte houden van de laatste info. Zelf kijk ik ook geregeld op de pagina 'Las Fallas de Valencia - Information in English'. Darren is daar de beheerder van en is ook uiterst behulpzaam.

Ook is er een aantal jaren geleden een topic aangemaakt, waarin een aantal aanraders staan vermeld: Aanraders Straatmascleta's Meld het hier!

Veel shows keren jaar in jaar uit terug op de planning op hetzelfde tijdstip. Je komt dan ook veel dezelfde gezichten tegen bij de shows. Spreek gerust wat Nederlandse liefhebbers aan tijdens je verblijf in Valencia, want ook zo kom je vaak nog aan goede info voor leuke shows, waar je eerst geen weet van had.

Met een tussenstand van 1500 euro hébben al een mascletà, maar we beginnen iets achter te lopen ten opzichte van vorig jaar. Maar het is nog geen 16 maart en ik denk dat de hoeveelheid van vorig jaar weer haalbaar wordt! En iedere euro die er vanaf nu bij komt maakt een grotere mascletà. Dus, doe mee! Iedere donatie is welkom.

https://fallasfestival.nl/las-fallas-2024/doneeractie-onze-eigen-mascleta

Bekijk bijlage 80196
Ook weer een bijdrage gedaan. Zou iedereen moeten doen die zijn info van Fallasfestival af haalt/gaat halen :wink:

Eens: Als we allemaal een beetje doneren dan hebben we zo weer een bedrag in lijn met vorig jaar (volgens mij rond de €3.500,-). Daarmee heb je een dikke mascleta vroeg in het programma op een tijdstip dat goed uitkomt en uiteraard veel gezelligheid rond de mascleta

Erg benieuwd naar de mascleta's en vooral de Nit del Foc.

Nog absolute aanraders die je niet wilt missen Wesley? (14 tm 21 maart)

Ik zal lekker de buitenwijken induiken als je de drukte van het plein over wil slaan. Mislata gaan wij al jaren naar toe, pak je soms 5/6 mascletas in de middag mee.

PyroPony(ik) ga hopelijk als mijn gezondheid meezit ook voor 't eerst naar Las Fallas!! Waarschijnlijk zal ik helaas wel alleen gaan... maar ik zal vast genoeg van jullie tegenkomen!!

Waar: KamerT in een huurcomplex

Eerst Trein van Rotterdam -> Brussel
Vlucht: via Vueling van Brussel -> Valencia Retourtj

Toch maar een wijziging! Heb nu een Retourtje: Eindhoven -> Valencia :D

Dat overzicht is er nog niet. Ik ben meerdere keren in Valencia geweest en gebruik altijd https://fallasfestival.nl/. Dit is een site voor en door liefhebbers en eind februari/begin maart komen er steeds meer straatmascleta's bij hun op de website te staan.

Daarnaast verplaatst de info ook steeds meer naar de sociale media. Zo zijn er enkele facebookgroepen waarin liefhebbers elkaar op de hoogte houden van de laatste info. Zelf kijk ik ook geregeld op de pagina 'Las Fallas de Valencia - Information in English'. Darren is daar de beheerder van en is ook uiterst behulpzaam.

Ook is er een aantal jaren geleden een topic aangemaakt, waarin een aantal aanraders staan vermeld: Aanraders Straatmascleta's Meld het hier!

Veel shows keren jaar in jaar uit terug op de planning op hetzelfde tijdstip. Je komt dan ook veel dezelfde gezichten tegen bij de shows. Spreek gerust wat Nederlandse liefhebbers aan tijdens je verblijf in Valencia, want ook zo kom je vaak nog aan goede info voor leuke shows, waar je eerst geen weet van had.

Naast bovenstaande heb je Op facebook ook een groep genaamd "mascleta gezien", daar worden tijdens Fallas allerlei (in opbouw zijnde) mascleta's gepost

Bij deze een handig overzicht van het vuurwerk in de periode waarin de meeste van ons aanwezig zullen zijn!

Hoofdprogramma Fallas.jpg

Omdat t de eerste keer is dat ik ga ook maar €25 gedoneerd aan de mascleta van fallasfestival.nl! Hoop dat 't drankje een lekker biertje is :wink: haha

Back
Bovenaan