Fallas 2023 [Wie gaan er]

Tsja. Vuurwerk is in Spanje nou eenmaal prijzig. Cakes kun je beter in Nederland kopen! In Spanje kun je je wel vermaken met kleine novelties, losse knallers en wat traca's. Maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik tijdens Fallas echt niet veel stook. Je hoort al genoeg vuurwerk bij alle shows; af en toe zelf wat lontjes aansteken heeft wel iets magisch, maar niet noodzakelijk om een mooie vakantie te hebben.

El Fallero is een zelfstandige vuurwerkwinkel met een leuk assortiment en vaak nét wat andere items die je elders ziet. Voor mij de leukste winkel.
Petardos Valencia is relatief goedkoop en met een redelijk uitgebreid assortiment. Ook een zelfstandige winkel.
Todo Dulce ligt onhandig ver buiten het centrum. Afgelopen Fallas ben ik er niet geweest, maar gewoonlijk is hun aanbod beperkt maar scherp geprijsd.
Verder zitten er door de VOLLEDIGE stad verspreid allemaal Pyroshopping zaakjes. Echt in elke wijk ziten er wel twee. Lichtblauw van kleur; heel herkenbaar. Zij hebben een mooie folder, maar qua assortiment vind ik het niet de moeite waard.

Daarnaast kom je soms 'bij toeval' nog andere zaakjes tegen, bijna als pop-up stores. Soms staan die op Google Maps niet eens aangegeven. Als je in Valencia bent loont het wel de moeite om in te zoomen op Google Maps tot op wijk-niveau waar je bent, en dan het gebied te doorzoeken op een term als 'pirotecnia'.

Onthoud: vuurwerk afsteken in Turia park (het gehele gebied, van oost tot west, echt het volledige park) is verboden. Steek het af in kleine stadsparkjes die je overal ziet, of tussen de hekken van een Fallas-vereniging. Waar de locals afsteken, moet jij het ook doen.

Pyroshop zou ik lekker links laten liggen, wat een afzetters zijn dat. Ga lekker naar piro i foc die zit idd door heel de stad en in mijn ogen beste assortiment aanbiedingen en prijzen. Alle winkels behalve Pyroshop hebben zo'n beetje hetzelfde spul van el gato, ARS. Je ziet ook steeds meer cialfir en propyro. Check vooral even de websites voor een indicatie

https://pirotiendas.es/catalogo/

https://www.pirotecniaelfallero.com/todos-los-productos/

https://pirotecniasvalencia.com/

https://tododulcepetardos.com/categoria-producto/cohetes/

Is beerland de place voor Nederlanders op dat moment? #eerste keer haha

Beerland was vorig jaar net een week open. Super leuke kroeg met een hele chille eigenaar. Elke avond zaten we er wel met een stuk of 20/30 Nederlanders. De hele avons speciaalbiertjes drinken en aan het einde 30 euro pp moeten aftikken. Wat mij betreft gaan we dat gewoon weer dik over doen!

Dat roepen mensen al 15 jaar.

Je hoeft en wilt er denk ik ook niet tussen staan, gewoon lekker bovenop de muur zitten.

Je kan er prima tussen staan. Het gaat er lomp aan toe maar er gebeurd haast nooit wat. Ik vind het eig een prima plek voor te genieten van dikke beukers!

Even een filmpje en daarop volgende reacties verwijderd. Willen hier geen filmpjes van het stoken van zwaar vuurwerk en het onverantwoord stoken.

Laatst bewerkt:
Beerland was vorig jaar net een week open. Super leuke kroeg met een hele chille eigenaar. Elke avond zaten we er wel met een stuk of 20/30 Nederlanders. De hele avons speciaalbiertjes drinken en aan het einde 30 euro pp moeten aftikken. Wat mij betreft gaan we dat gewoon weer dik over doen!

Oke, zal dit is onthouden als we daar zijn.

Zo, nu maar toeleven naar Fallas na alles van oudjaar 2022-2023 te hebben afgesloten. Heuuuurlijk!

Weet iemand waar je daar tegenwoordig de zwaarste trueno rockets kunt halen? En is de 30mm Sonora (of andere salutecake) daar nog ergens te koop? Ik kom enkel de 20mm variant tegen.

Laatst bewerkt:
Weet iemand waar je daar tegenwoordig de zwaarste trueno rockets kunt halen? En is de 30mm Sonora (of andere salutecake) daar nog ergens te koop? Ik kom enkel de 20mm variant tegen.

Vorigjaar die Truenos buiten het centrum in een winkel kunnen ophalen. Senora 30MM was vorig jaar gewoon te koop meen ik.

Ik ben er nog niet geweest dus heb geen idee wat het kost of waar jullie boeken , maar kwam in het postcode loterij kortingsbonnen boekje dit tegen.
Wie weet heeft iemand er iets aan.

940FFC72-9943-4268-AF56-A040FE7299CE.jpg

74B56D73-2582-4E62-9FC0-16DDB5EE3BB0.jpg

Mocht er nog iemand zijn die op zoek is naar verblijf... wij zouden met zn 4e gaan maar 1 heeft geen vrij gekregen. Ons appartement heeft een dakterras en zit in de wijk camins al grau vlakbij de avondshows. Mocht je iemand kennen of jijzelf doe me dan ff een PM. We hebben het verblijf van 15-21 korter is uiteraard mogelijk

Is het al 14-03 :bonk: zo ontzettend veel zin in gasten. Hopelijk mooier weer dit jaar en weer lekker ouderwets fallas vieren. :handsup:

Enorm veel zin aan, nog iets meer dan 4 weken voor het eerste tripje, kijk er enorm naar uit. Merkt op FB ook goed dat het allemaal weer gaat beginnen, ziet van veel verenigen enzo alweer updates.

Mocht er nog iemand zijn die op zoek is naar verblijf... wij zouden met zn 4e gaan maar 1 heeft geen vrij gekregen. Ons appartement heeft een dakterras en zit in de wijk camins al grau vlakbij de avondshows. Mocht je iemand kennen of jijzelf doe me dan ff een PM. We hebben het verblijf van 15-21 korter is uiteraard mogelijk

De plek is inmiddels vergeven

Back
Bovenaan