In het topic: Vraag het aan Vuurwerkland is door mij een vraag gesteld aan B&W over de Extreme Salute. Inmiddels van B&W een verhelderend antwoord op deze vraag gekregen.
Zie ook:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=5886
Vraag:
Koen ik heb weer een vraag voor je.
Het gaat over de Extreme Salute van Barely Legal.
Een enorm populaire cake onder de liefhebbers.
Populair om zijn harde burst, mooie effecten en relatief lage prijs.
Uit ervaring is gebleken, en dat is ook duidelijk op films te zien,zijn er meerdere versies van de Extreme Salute in omloop.
Kan jij ons vertellen hoe dat precies zit?
Hoeveel versies zijn er in omloop en welke kenmerken hebben ze?
Bij voorbaat dank
Groetjes
Fred
Antwoord
Hoi Fred,
Het heeft even geduurt en dat komt omdat ik dit even precies moest uitzoeken. De Extreme salute is begonnen als een losse cake, zonder collectie. Door het doorslaand succes van deze cake hebben we daarna besloten er een collectie van te maken door het toevoegen van een aantal cakes met dezelfde prijs en kwaliteitverhouding (de Barely Legal collectie).
Omdat de Extreme Salute in eerste instantie een experiment van Ruud was is er toen voor gekozen ze te produceren in series waarbij er telkens 6 verschillende effecten voorkwamen in een omdoos. Feitelijk waren dit dus verschillende cakes met hetzelfde label. De kruitgewichten en bursteffecten waren overigens wel identiek, waardoor elke cake kwalitatief zeer hoogwaardig is.
De preciese effecten zijn op dit moment niet meer te achterhalen, daar het een oude productie betreft. Het is wel de bedoeling dat we dit jaar nog maar 1 soort extreme salute krijgen. De preciese effecten zijn op dit moment nog niet bekend, maar zullen worden gekozen op basis van de kwaliteit van de effecten die in vorige versies zaten. Daarbij zal de Burst zeer belangrijk zijn, dit is immers het kenmerk van de Extreme Salute!