Explosievenhonden zoeken vuurwerk

SniperX

VWC lid
REGIO - Explosievenhonden gaan de politie Hollands Midden helpen om zwaar illegaal vuurwerk op te sporen. Vandaag is de politie onder andere naar opslagcentra in Gouda en Alphen aan den Rijn geweest.
Het is voor het eerst dat de politie Hollands Midden gebruik maakt van de explosievenhonden. Ze worden gewoonlijk door de douane gebruikt op Schiphol en in de haven van Rotterdam maar volgens de politie is het beestje ook uitstekend geschikt om vuurwerk op te sporen.

De politie gaat met de getrainde viervoeters langs opslagcentra om de opslagboxen van particulieren te controleren. De honden lopen met hun trainer langs de gesloten opslagboxen en als ze de geur van kruit ruiken, gaan ze zitten.

Donderdag ging de politie op pad met explosievenhond Radja. In totaal werden donderdag zo'n tweeduizend boxen door haar besnuffeld maar er werd geen vuurwerk aangetroffen. Desalnietemin spreekt de politie over een succesvolle samenwerking met de douane.

bron: http://www.westonline.nl/nieuws/explosievenhonden-zoeken-vuurwerk

Leg mij eens even het volgende uit???

Men gaat langs 2000 boxxen met als resultaat Niks,Nada,Noppes.

Waar is dan het succes behaald???
Ik weet dat voor l*l staan niet zo moeilijk is,Maar als het dan zo is......Geef het gewoon toe!!!

Ik weet dat voor l*l staan niet zo moeilijk is,Maar als het dan zo is......Geef het gewoon toe!!!

Tja, zullen ze niet gaan toegeven helaas!
Dit blijf je houden :sad:..

succesvolle samenwerking

Ze hebben het over een succesvolle samenwerking, de samenwerking kan perfect zijn en dan kan het resultaat slecht zijn! Dan doe je toch ergens iets fout, maar dan hoeft het niet aan de samenwerking te liggen.

Honden worden toch meestal getrained op één stof? Zo gaat dat met drugshonden in ieder geval, in uitzonderlijke gevallen kom je wel eens een hond tegen die getrained is op meerdere stoffen.

Daarom zie je honden bij drugsacties nooit alleen, er zijn altijd meerdere honden (eentje is dan getrained op wiet, eentje op coke, enz)

Het trainen zelf is niet zo moeilijk, in principe zou je als particulier ook je hond kunnen trainen om te reageren bij een bepaalde geur. Echter het vinden van een hond die er geschikt voor is, is wat moeilijker. Lang niet alle honden hebben het juiste karakter, ze zoeken meestal naar honden die er echt álles voor doen om hun speeltje te krijgen, de ietwat gekke honden.

Er zijn wel hele valse trukjes met die hondjes. Als ze gaan zitten betekend dat dat ze de geur waar ze naar zoeken opmerken, maar de handlers hebben vaak ook stille commando's waardoor de hond gaat zitten en dan hebben ze automatisch het recht om je te onderzoeken omdat de hond zogenaamd aanslaat. Dus stel ze verdenken je ergens van maar de hond slaat niet aan dan geven ze hem een stil commando en gaat deze alsnog zitten waardoor ze je alsnog mogen onderzoeken.

Ik vraag me af of het alleen niet beter is om deze explosievenhondjes niet gewoon op de vliegvelden te laten... 2000 boxen doorzoeken en niets vinden :p zullen vast wel niet getrained zijn om op flashpowder aan te slaan, en zelfs al zou dat wel zo zijn zijn er heel veel verschillende flashcomposities,

Nemen ze zichzelf nog wel serieus? Honden om vuurwerk op te sporen. Ze maken het probleem veel groter dan dat het in werkelijkheid is. Natuurlijk is illegale opslag op grote schaal niet goed te praten maar dit slaat werkelijk alles. En daar betaal ik belasting voor?....

Dus jij doet iets illegaals en dan mag een onschuldige hond voor jouw daden boeten?

Politie doen ook hun werk.

Vaak ligt het zware vuurwerk opgeslagen in de garageboxen,en een grote hoeveelheid kan aardig wat schade aanrichten dus dat ze deze mensen pakken is alleen maar goed.

Deden ze maar hun werk......!!!
en zo heel vaak ligt het dus niet in die boxen opgeslagen zoals je leest.

Dus jij doet iets illegaals en dan mag een onschuldige hond voor jouw daden boeten?

Politie doen ook hun werk.

Vaak ligt het zware vuurwerk opgeslagen in de garageboxen,en een grote hoeveelheid kan aardig wat schade aanrichten dus dat ze deze mensen pakken is alleen maar goed.

Eigenlijk is het wel triest als je er goed over nadenkt. De mens gebruikt een dier om zijn eigen behoeften te regelen.

Dit is al begonnen in de Sovjet Unie.
Toen ontdekte Ivan Pavlov de leertheorie. Zo werden honden geconditioneerd om een stuk vlees te vinden onder tanks. Dan zat de hond vol geplakt met explosieven. En als de hond onder de tank kwam, dan drukten de Sovjets op de knop voor een explosie en dan werd de tank opgeblazen.

Nu doen ze feitelijk hetzelfde.

Diep en diep triest. De dierenpolitie opzetten en zelf dieren misbruiken om de eigen doelen te behalen. Hoe diep kan je zinken...

Laatst bewerkt:
Eigenlijk is het wel triest als je er goed over nadenkt. De mens gebruikt een dier om zijn eigen behoeften te regelen.

Dit is al begonnen in de Sovjet Unie.
Toen ontdekte Ivan Pavlov de leertheorie. Zo werden gehonden geconditioneerd om een stuk vlees te vinden onder tanks. Dan zat de hond vol geplakt met explosieven. En als de hond onder de tank kwam, dan drukten de Sovjets op de knop voor een explosie en dan werd de tank opgeblazen.

Nu doen ze feitelijk hetzelfde.

Diep en diep triest. De dierenpolitie opzetten en zelf dieren misbruiken om de eigen doelen te behalen. Hoe diep kan je zinken...

Deze uitspraak van jou klopt geen bal van.
Ten eerste loopt deze hond geen risico.
Ten tweede dit heeft niks met oorlog te maken.

( Tip )Soms zijn jouw reacties toch te snel geplaats,misschien volgende keer iets beter nadenken.

Back
Bovenaan