Enquête: 'Een verbod op knallen en vuurwerk? De meerderheid van de Duitsers is vóór.'

Sterker nog, het nieuws zal 1 januari 2027 zo bewerkt worden dat het verbod sowieso een daverend succes blijkt. Let maar op.
Ik denk het niet. Want in de corona jaren kwamen ze er al snel achter dat een vuurwerkverbod geen enkel draagvlak kent . En op basis daar van verbaas ik me toch dat ze het voor alsnog in gaan voeren. Maar goed we gaan het mee maken want ik stiekem toch niet hoop

Onlangs is al een poging gedaan om in Duitsland een verbod in ieder geval op de landelijke politieke agenda te krijgen, maar dat is met overmacht weggestemd. Voorlopig is daar nog niet zoveel aan de hand.

Onlangs is al een poging gedaan om in Duitsland een verbod in ieder geval op de landelijke politieke agenda te krijgen, maar dat is met overmacht weggestemd. Voorlopig is daar nog niet zoveel aan de hand.

Alleen Nederland heeft zoveel mensen zonder ruggengraat in de politiek.

Vuurwerk afsteken is een uiting van levensvreugde, zei de voorzitter van de bond van Duitse gemeenten een paar jaar geleden al. Wijs man.

Veel platteland bij de oosterburen ook, daar komt de druk zeker niet vandaan.

Zal overigens wel toeval zijn dat ook in Duitsland RTL kennelijk een van de aanjagers is.

Back
Bovenaan