En welke smoes gebruiken jullie thuis?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Overigens probeer ik discussies hierover te voorkomen, door haar op haar verjaardag (vlak voor oud & nieuw) cadeaus te geven die dusdanig prijzig zijn dat ze gemopper over vuurwerk wel uit haar hoofd laat.
Ah jij begint al met omkoping nog voor t nodig is,slim bedacht :p😂

Simpel ik geef geen onverantwoorde bedragen uit en hier staat ook zeker geen schuur vol. Moet wel zeggen dat het afgelopen jaren wel minder hoog bedrag is geworden. Meer onvoorziene uitgaven gehad

Mijn vrouw vraagt niet naar de kosten dus hoef ook geen smoesjes te verzinnen. Andersom val ik wel van mijn stoel als ze af en toe met een crème thuiskomt van 250 euro,
Haha die ken ik en dan is het ook nog eens het kleinste potje ever.

Geen smoes... nou vooruit dan; "als je heel het jaar door koopt is het véééééél goedkoper".
Verder vooral het onderwerp van gesprek veranderen als er teveel vragen gesteld worden ;)

Geen smoes... nou vooruit dan; "als je heel het jaar door koopt is het véééééél goedkoper".
Verder vooral het onderwerp van gesprek veranderen als er teveel vragen gesteld worden ;)
Dat laatste vind ik altijd lastig, wil altijd graag laten zien wat ik nu weer heb gevonden voor de show hahaha. Ik heb in ieder geval mijn smoesjes boek weer even gevuld met alle inspiratie uit dit topic

Niet per se een smoes maar het lastige is wel dat het ieder jaar meer/duurder wordt, zeker met de (ja komt ie weer.... INFLATIE).

Vuurwerk loopt in mijn familie, van opa, ooms en mijn vader. Mijn verjaardag is 1 dag voor oud en nieuw, mijn moeder zegt ook altijd: je hoorde de knallen richting de jaarwisseling en MOEST het per se met eigen ogen! Dus het zal altijd onderdeel van mij zijn en nu ook voor mijn vrouw. Sinds onze jonge jaren komt ze bij ons met oud en nieuw en heeft ook vaak meegestookt. Sinds een ongeluk met vuurwerk is zij echter vele malen huiveriger en niet meer zo enthousiast. Na 1 of 2 rustige jaren ben ik echter weer meer begonnen want oud en nieuw is voor mij niks zonder die lontjes!

Wat ik het belangrijkste vind is dat onze financiële situatie goed is, waar ik menig Excel voor bijhoud. Dit is ook de reden dat ik wel relatief wat geld spendeer aan vuurwerk maar ook waarom wij nog steeds na al die jaren een 'eigen' rekening hebben. Al het geld komt gezamenlijk binnen en iedere maand gaat een X bedrag naar je privé rekening. Handig als ik iets voor MIJN PC of camera wil kopen of ZIJ graag extra kleding, cremes of nieuwe nagellakjes. Dat maakt het ook handiger als je voor elkaar een cadeau wil kopen, dan is het irrelevant hoeveel het kost en is het fijn dat dat privé blijft.

Zo heb ik mijn vuurwerk ook altijd beschouwd, het is mijn hobby en ik wil daar eigenlijk veel te veel voor uitgeven. Volgensmij wil ze ook niet per se weten hoeveel ik uitgeef eraan en ergens wil ik ook niet dat ze het exact weet of 'erachter komt'... Best gek eigenlijk!

Ik gebruik geen enkele smoes, geld is van ons samen dus wordt netjes overlegd over de uitgaven. Moet wel zeggen dat ik donders geluk heb, want krijg alle ruimte hierin. Maar geen smoesjes enzo gelukkig.

Hier thuis, heb ik geen smoesjes nodig. Gewoon eerlijk vertellen wat ik aanschaf. Mijn vrouw weet hoe diep de liefde voor vuurwerk zit, en ze laat mij hier vrij in, zolang het niet de spuigaten uitloopt. Ze weet ook wanneer ik zeg; schat dit is echt de laatste, dat er waarschijnlijk nog wel wat bij komt.

Ik hoor nooit klachten. Ik probeer wel de kosten een beetje in de hand te houden, anders vind ik het zelf ook te gek worden.
Beetje gespreid bestellen gedurende het jaar helpt ook prima, dan doet het minder pijn.

Geen geheimen of smoesjes hier thuis. Als ik haar dan voor de gek houdt, houd ik ook mijzelf voor de gek. Wil helemaal niet weten wat het in totaal kost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan