Einde van producten in kooi.

Oud artikel.
Wat je zegt, oud artikel. Er is pas nog wat over geschreven waar ze het ook over het artikel van toen hebben.
https://www.nu.nl/nujij/6347188/maa...-iets-uit-recht-is-een-vak-geen-politiek.html

Dat ze misschien D66 stemmen wil niet zeggen dat ze tegen vuurwerk zijn, de maatschappij is tegenwoordig zo zwart wit geworden. Je hoeft het niet met alles eens te zijn als je op een bepaalde partij stemt. Ik heb bewust niet voor de pvv gestemd omdat die deels sprookjes verkopen. Ben ik het met een hoop eens? Ja. Is het haalbaar wat ze roepen? Nee. (Feit dat je je agenda niet door laat rekenen zegt alles) Dus ook hier op een partij gestemd die het beste aansloot bij mijn overtuiging (67%)

Laatst bewerkt:
Hoe zit het nu met Duitsland? Kan iemand dat voor me opklaren? Lees regelmatig dat 1.3g daar niet meer is toegestaan (en dat de reden is dat in NL geen kooi meer is toegestaan wegens ADR?)
Zoals eerder al aangegeven klopt dit niet. De reden dat winkels in Duitsland overgaan naar 1.4G (al dan niet gekooid) is het vervoer en opslag van 1.3G.

De regels voor 1.3G is veel strenger. Zo kun je als winkel een stuk minder van dit geclassificeerde vuurwerk in je winkel hebben. De voorraad zal dus een stuk lager zijn in een winkel tijdens de verkoopdagen in vergelijking met 1.4G artikelen. Daarom zie je bij een aantal fabrikanten en leveranciers dat zij overgaan op een 1.4G versie (indien nodig met kooi).

Mocht een Duitse winkelier meelezen: wellicht aanvullende (of corrigerende) informatie?

Zoals eerder al aangegeven klopt dit niet. De reden dat winkels in Duitsland overgaan naar 1.4G (al dan niet gekooid) is het vervoer en opslag van 1.3G.

De regels voor 1.3G is veel strenger. Zo kun je als winkel een stuk minder van dit geclassificeerde vuurwerk in je winkel hebben. De voorraad zal dus een stuk lager zijn in een winkel tijdens de verkoopdagen in vergelijking met 1.4G artikelen. Daarom zie je bij een aantal fabrikanten en leveranciers dat zij overgaan op een 1.4G versie (indien nodig met kooi).

Mocht een Duitse winkelier meelezen: wellicht aanvullende (of corrigerende) informatie?

Interessant. Dit verklaart ook waarschijnlijk waarom artikelen snel uitverkocht raken in Duitse shops. Dan heb ik het niet zozeer over de mega-shops aan de grens met Nederland, maar meer binnenlands. De voorraad 1.3G is vaak beperkt.

Interessant. Dit verklaart ook waarschijnlijk waarom artikelen snel uitverkocht raken in Duitse shops. Dan heb ik het niet zozeer over de mega-shops aan de grens met Nederland, maar meer binnenlands. De voorraad 1.3G is vaak beperkt.
Nu je het zegt... Wilde in september een mooi blok halen, naam ff kwijt, maar moest nog wachten op mijn loon... was week later en damn... uitverkocht 😮‍💨😮‍💨😮‍💨

Dat weet je denk ik niet, maar de winkelier lost dit voor je op als het toch niet meer mag. Hoe ze dat doen, dat hangt af van welke winkelier natuurlijk..
Stel je voor ik heb een ICB besteld en die word vervangen met een kooiloze versie of totaal ander product dan mag je dat toch weigeren om je geld terug te krijgen?

Laatst bewerkt:
Stel je voor ik heb een ICB besteld en die word vervangen met een kooiloze versie of totaal ander product dan mag je dat toch weigeren om je geld terug te krijgen?
We gaan een beetje offtopic.
Maar technisch gezien is een ICB een ICB. Of hij nou in kooi zit of niet, de leverancier heeft aan zijn verplichting voldaan.

Ik zou mij er niet al te druk om maken...
OF neem wat je krijgt en geniet er van = gokje wagen.
OF kies voor een alternatief of je geld terug. Wanneer je dit normaal bespreekt met de shop, kom je er heus wel uit. Ook als zij dit officieel niet hoeven te doen.

We gaan een beetje offtopic.
Maar technisch gezien is een ICB een ICB. Of hij nou in kooi zit of niet, de leverancier heeft aan zijn verplichting voldaan.
Ik denk dat dat wel anders is als hij hem duidelijk verkocht heeft als een pre-2025 versie met kooi. Dan zal hij moeten meewerken met ruil/restitutie. Maar anders is idd een ICB een ICB (en zonder kooi ook gewoon een dikke bak zonder reden hem niet te stoken :) )

True, dan is er bij aankoop al een specifieke conditie aan gekoppeld. Maar die kans is niet heel groot.
Veel shops die uberhaupt niet werken met batches. Is natuurlijk een ramp qua opslag / logistiek om dat onderscheid te maken en dan ook nog eens je digitale voorraad beheer per batch ipv algemene artikel.

All in all: vooral het gesprek voeren als jij je er écht niet comfortabel bij voelt.
Zal niet altijd leuk zijn tijdens de chaos van de laatste 3 dagen, maar het is de toon die de muziek maakt.

Ik snap de discussie niet zo goed. In principe zijn de kooien gewoon verboden, dit is al geruime tijd duidelijk. Er is alleen nog een kleine mogelijkheid dat een rechter dit terug gaat draaien.

Als je nu kooiproducten besteld, of heb besteld loop je het risico dat je een kooiloze vervanging krijgt. Voor mij persoonlijk geen enkel probleem, ik wist tenslotte in januari al dat dit eraan zat te komen en heb bewust dit risico genomen.

Ik zie dat er wat onduidelijkheid is. Ik ga nu de winkel niet noemen maar er zijn afspraken gemaakt over welke batch we zouden krijgen en dat was de 2024 batch met kooi. Ik bedoel ook niet direct om zomaar geld terug te vragen maar ik was gewoon benieuwd.

Back
Bovenaan