Einde van producten in kooi.

Gezien dit alles ook genotificeerd is bij de EU en het hier in alle gevallen, ook de gekozen weg voor de kooien, technische voorschriften betreft ben ik er bijna heilig van overtuigd dat dit hele verhaal NIET doorgaat.

Er kan dan zeker ook niet per direct alsnog een verbod op fluit- en whirllading worden ingesteld.

Als dat ene document idd de recente mededeling is, dan denk ik dat ze ouderwets sadistisch t/m 28e alle fluit/whirl zoeken en door de test gaan draaien. Het is nog niet gelopen, voor individuele artikelen en de groep in het algemeen. Wat overheden aangaat, en IL&T in het bijzonder, is er geen vertrouwen en optimisme gepast tot je een product in handen hebt.

Gezien dit alles ook genotificeerd is bij de EU en het hier in alle gevallen, ook de gekozen weg voor de kooien, technische voorschriften betreft ben ik er bijna heilig van overtuigd dat dit hele verhaal NIET doorgaat.

Er kan dan zeker ook niet per direct alsnog een verbod op fluit- en whirllading worden ingesteld.
🙏

Ik zou er vooral niet op rekenen dat er een uitloopperiode voor de kooien komt. Ik schat de kans vrij klein en als het er dan toch komt is het alleen maar een meevaller.

Begrijp ik nu dan eigenlijk goed dat als winkeliers nu kooiproducten te koop aanbieden,jij koopt deze,en uiteindelijk krijg je een vervanger omdat het niet uitgeleverd mag worden?

Blijf het bijzonder vinden, naar mijn weten nog nooit iemand zwaar gewond geraakt door ontploffen product in kooi. En de stelling zou kunnen gebeuren vindt ik een drog reden. Genoeg mensen die 20 liter benzine halen voor hun zitmaaier bv, lijkt me gevaarlijker.

Blijf het bijzonder vinden, naar mijn weten nog nooit iemand zwaar gewond geraakt door ontploffen product in kooi. En de stelling zou kunnen gebeuren vindt ik een drog reden. Genoeg mensen die 20 liter benzine halen voor hun zitmaaier bv, lijkt me gevaarlijker.
Sterker nog, het is zo gevaarlijk dat het per 1 oktober uit alle bunkers weg moet zijn maar het kan en mag wel aan het buitenland verkocht worden (dat is het argument om geen compensatie aan ondernemers uit te hoeven keren). Als het de grens over gaat is het blijkbaar niet gevaarlijk meer...

Begrijp ik nu dan eigenlijk goed dat als winkeliers nu kooiproducten te koop aanbieden,jij koopt deze,en uiteindelijk krijg je een vervanger omdat het niet uitgeleverd mag worden?
Daarom dat meerdere winkeliers terughoudend zijn of enorm twijfelen over het wel of niet aanbieden van kooi-, fluit- en whirl-artikelen. Niemand zit erop te wachten dat er straks in december met honderden bestellers contact op moet worden genomen omdat een deel van hun bestelling niet uitgeleverd kan worden. We hopen/eisen daarom als branche (Importeurs, Winkeliers en Liefhebbers) dat er zo snel mogelijk complete duidelijkheid komt, allereerst voor dit seizoen m.b.t. kooi-, fluit- en whirl-artikelen. En daarnaast voor volgend seizoen m.b.t. de (on)haalbaarheid van de mogelijke invoering van een vuurwerkverbod op CAT.2/F2.

Back
Bovenaan