Einde van producten in kooi.

Ik had nog 1 gekooid product. Die was er zo af.

Duidelijk verschil in burst met ongekooid. Het scheel wel enorm in voorbereidingstijd (kooiloos).
Ongekooid vuurwerk viel me alles mee.

Nou als ik de 1,2 big booster moet vergelijken met de kooi product 1,2 temptation willow merk je echt wel een verschil terwijl er theoretisch net zoveel kruit inzit. Temptation snoeihard en big booster tja net zoals total display betreft burst?

We hadden deze 2 op een project maar het viel meteen op

Super Flowers.jpegTransbomber.jpeg

Deze twee dozen gekregen van uit de vuurwerkwinkel. De omdoos was er al vanaf. Op de binnendoos is toch niet te zien of hij met of zonder kooi is? Of zie ik iets over het hoofd.

Bekijk bijlage 1825142Bekijk bijlage 1825143

Deze twee dozen gekregen van uit de vuurwerkwinkel. De omdoos was er al vanaf. Op de binnendoos is toch niet te zien of hij met of zonder kooi is? Of zie ik iets over het hoofd.
Meestal zie je wel sporen (afdrukken) van de kooi of stalen banden op een doos wanneer er een kooi omheen heeft gezeten.

De gekooide producten die ik had hadden duidelijk een hardere burst dan de ongekooide producten maar bij de ongekooide producten heb ik nergens het gevoel gehad dat de burst ondermaats was.

Qua burst en met kooi waren bijvoorbeeld de Break Out, Obsessed, Full Assault, Ocean of Lights en Turbine opvallend hard en daar kwamen de ongekooide producten niet bij in de buurt. De Insane Crown Bomber en Beast of Burden waren daarentegen ongekooid en hadden een hardere burst dan een gekooide Triple X om een voorbeeld te noemen.

De Riakeo producten die ik geschoten heb waaronder Triple Melody, Extraordinary, Exceptional, Great Wall en Artificial hadden geen van allen een snoeiharde burst maar het was bij allemaal wel voldoende. Sommige producten hadden gewoon een harde burst ondanks dat ze kooiloos waren zoals de Pyroshow Grand Final en Cairo Crackling.

Wel of geen kooi is dus ook niet altijd een garantie voor wel of geen harde burst.

Ik had 1 gekooid product uitgeleverd gekregen, een 2024 exemplaar W-shape Dominator (Crown collection). Kwam netjes in de omdoos, bijna onzichtbaar weer opnieuw dicht getaped. Ik wist van tevoren al dat een 2024 exemplaar een kooi zou hebben, dus was ook tikkie verbaast toen ik na het openmaken wel een binnenkarton aantrof, maar geen kooi. Bij nadere inspectie waren er echter nog lichte roestsporen (van de banden) aan de binnenkant van de omdoos te zien, dus toen was het wel duidelijk.

Het was mijn enige kooi product afgelopen jaar en had niet echt het gevoel dat hij er wat betreft de burst duidelijk bovenuit sprong t.o.v. de betere kooiloze 25/30mm compounds/cakes die ik had. (W-shape Dominator is ook "maar" 25mm, wellicht had een 30mm kooi product een groter verschil gemaakt.)

Maar goed, het was ook maar het enigste kooi artikel, dus veel vergelijk had ik niet.

Ja vandaar mijn vraag. Zodra de kooi er af is, valt er weinig te handhaven want op het product zelf staat niks.
Klopt maar een winkel is wel gelimiteerd in de opslag van uitgepakt vuurwerk in de zogenoemde uitpakbunker. De vereiste dingen op een buitendoos (export karton) ontbreken sowieso maar onderscheid was alleen te maken door middel van lijstwerk vanuit de importeur. Hierop had dan moeten staan welke artikelen een kooi zouden bevatten.. Importeurs werkten hier terecht niet aan mee en is ook niet te doen aangezien er ook batches van een artikel eerst met en later zonder kooi zijn gekomen.

Gelukkig zag de controledienst ook de onzin in van de 1 dec ingangsdatum.

Back
Bovenaan