Einde van producten in kooi.

Alles is bekend bij de toezichthoudende instanties. Als je nu nog steeds denkt dat ze niet weten wat er mag..... Dream on!!!
Ik heb een vrachtwagen rijbewijs, daar heb ik ook te maken met het ILT, oftewel de Inspectie Leefomgeving en Transport.
Ik wil me gewoon aan de regels houden, en daarom vroeg ik het. Denk je nou echt dat de ILT geen lijst heeft met verboden artikelen?

Alles is bekend bij de toezichthoudende instanties. Als je nu nog steeds denkt dat ze niet weten wat er mag..... Dream on!!!
Ik heb een vrachtwagen rijbewijs, daar heb ik ook te maken met het ILT, oftewel de Inspectie Leefomgeving en Transport.
Ik wil me gewoon aan de regels houden, en daarom vroeg ik het. Denk je nou echt dat de ILT geen lijst heeft met verboden artikelen?

Jep dat denk ik zeker.

Misschien heeft een winkelier nog wel producten uit 2019 of zelfs 2015 ofzo liggen?
Hoe ver gaat hun lijst?

Want iemand zal die toch opgesteld moeten hebben.
Dan heb je ook nog batches met en batches zonder, etc, etc.

Kortom een hoop variabelen.

De vraag is dan ook om geen namen te noemen van artikelen, verder is er niks mis met je vraag.

Bizarre beslissing, de redenering leek mij juist zeer sterk. Niet te doen... Maar ik hoop dat er snel update van de winkels komt. Indien er nieuwe aankopen moeten worden gedaan zou het fijn zijn als dat niet met de decemberprijzen hoeft, gezien de eerste bestelling er in april al stond 🙂
Een beetje fatsoenlijke winkelier zou daar ook wel rekening mee houden neem ik aan

Alle tegenargumenten zijn al beschreven hier door mn medepyro's en op de één of andere manier hebben 'ze' weer gewonnen.

Dat vind ik knap.

Voor ons freaks is het kut en voor de gewone huisvader zal het een biet zijn waar die zn meijer aan uitgeeft maar voor de industrie...
Partijen als Rubro en Broekhoff. Wacht voor hun dan hetzelfde lot als Schuurmans, Marijn en anderen?

Je zal maar een keihard werkende middenstander zijn met een passie voor het kruit. En dan ga je je spaarcenten in een dikke bunker stoppen voorzien met de meest waanzinnige idiote verzinsels om maar te kunnen starten of te kunnen voldoen aan de nieuwste regels. Want zoals we hebben kunnen lezen vandaag, die zijn onderhevig aan de laatste inzichten!
Mooiste is nog dat het bij ons over de grens het verkocht mag worden in supermarkten en pure containers.

Ey ze bezorgen ook aan huis!

Het is echt lachwekkend hoe de bv NL met zn hard werkende mensen omgaat.

ZUM KOTZEN!

Jaren lang heb ik lopen vloeken en tieren bij het ontmantelen van gaas/kooi verpakking. En sinds dit jaar was de kooi “ heilig verklaard “.

Gelukkig is er voor de meeste winkeliers weinig gedoe rondom de kooi, omdat ze vaak na de verkoop periode hun niet aangebroken kartonnen konden retourneren naar hun leverancier. Waardoor er maar enkele kooi items nog in de bunker aanwezig zullen zijn of waren.

Maar de grote winkels met 10 ton en meer opslag, met mega voorraden zijn nu echt de Sjaak. Die kochten vaak restpartijen groot op. Laten dat nou net de winkels zijn die vaak ons als freaks bedienen met dikke kortingen.

Daarom voel ik mij ook verplicht om met een “ vervanger “ akkoord te gaan. Ik zou zeggen, help elkaar dit jaar even deze klote tijd door. Want er komt wel wat op die grote winkeliers af de komende tijd.

Niet elke helaas..
Das triest, begrijp dat het voor de winkeliers net zo klote is maar naar mijn idee moeten ze dat met de importeurs goed regelen en niet over de rug vd consument, zeker niet bij de freaks ,ze hebben ook jarenlang goed gegeten van onze omzet 😉
Maak me met mijn winkelier iig niet druk dat het niet goedkomt 👍

Vind de uitkomst wel bizar, zeker nu het het laatste jaar is. Tot 01-12 mag alles gewoon in de bunkers liggen en dat laatste maandje is het ineens een probleem, terwijl het er al 11 maanden ligt. Had dit nu het laatste jaar gewoon nog toegestaan een gezegd dat het er op 1 januari niet meer mag liggen.

Vind de uitkomst wel bizar, zeker nu het het laatste jaar is. Tot 01-12 mag alles gewoon in de bunkers liggen en dat laatste maandje is het ineens een probleem, terwijl het er al 11 maanden ligt. Had dit nu het laatste jaar gewoon nog toegestaan een gezegd dat het er op 1 januari niet meer mag liggen.
Dit dus! Wat er nu gebeurt is gewoon puur machtsvertoon in de zin wij maken de regels en wij breken de regels waneer het ons uit komt! Daar komt het op neer.

Simpel antwoord: Producten die in kooi hebben gezeten mogen niet, punt. Het gaat erom dat het geintje met de 2 compounds in een kooi, meerdere "losse" cakes in een kooi allicht niet product specifiek bekend is bij een de controlerende instantie (al kan ik het me haast niet voorstellen). Ofwel, oogjes dicht en snaveltjes toe. Contact opnemen met je winkel haalt veel meer uit voor jezelf, maar gun ze de tijd.
Al contact gehad met een leverancier die zegt dat zelfs alle kooi producten voor 1 dec de bunker uitmoeten.
dus alles wat een kooi heeft of is uitgepakt ook. de mijne in de freak gekocht al maanden geleden. Deze was al uitgepakt en wordt me niet meer gegund.

Het is totale waanzin wat de klok slaat tegenwoordig in Nederland. Dit verbod van kooien is puur sarren van de branche. Politici zijn 100% onbetrrouwbaar en zitten er alleen voor hun eigen cv.

Al maanden geen antwoord geven op vragen uit diverse hoeken van de brancje over over opslag en transport van die vele kooiproducten. Gewoon aangeven “dat er geen kooi producten meer zijn” en verder niet reageren. Zelf over een aangetekend schrijven van een advocaat zeggen “dat hebben we niet ontvangen”. Puur om alles te traineren. Vervolgens als staatsecretaris niet meer in gesprek willen, wel de ingang van het verbod verplaatsen naar 1 december, maar ook dit was een list. De branche gaat uiteindelijk pas later naar een kortgeding . De staatsecretaris weet dat die rechter gewoon meeloopt ( iedereen die in Nederland nog stteds gelooft in trais politica is wereldvreemd) en nu is een beroepszaak te laat. En dat alles voor een maand opslag van kooiproducten die er al vele jaren wellicht liggen en wel bij de burger mogen liggen. En uiteraard in de omliggende landen. Het is compleet bezopen. Ik ben die politici inmiddels kotsbeu.

Dat riep ik 2 pagina's terug ook al,de besturende en controlerende instanties in dit land willen een speelplein met volgzame kleuters en een hek erom heen zien,met hun als juf of meester om de boel in de gaten te houden en evt in te grijpen.
En ze gaan net zo lang door tot ze dat bereikt hebben.
Ze zijn pas tevreden als iedereen bomen knuffelt,,ja ,amen en sorry meneer zegt,en er niemand ingaat tegen de door hun gemaakte beslissingen.
We zijn gewoon een melk koe,goed genoeg om van te plukken en verder niet.

Maar dat is mijn persoonlijke mening/kijk op hoe het er hier steeds meer aan toe gaat.

Regering van nederland heeft een heel eigen agenda, en dat zie je ook weer hier terug in dit soort besluiten of aanpak van kwesties van verzonnen problemen. Het feit dat ze maling hebben aan het volk wat ze gekozen heeft(als je nog denkt iets te kiezen) Zie je hier in terug. Er is meer verkoop dan normaal, omdat we dit niet weg willen hebben....wie dan wel? Juist, de agenda die ze je niet laten zien, even als dat ze een agenda hebben om je op hun partij telaten stemmen als er verkiezingen zijn.
Als een wolf die tijdens de verkiezingen roept: als jullie me kiezen zal ik nooit meer schapen doden.

Het is verschrikkelijk, alleen wij kunnen laten zien dat ze deze traditie niet kapot maken. Dit zagen ze al in C19 periode, toen ook nog eens geprobeerd met div steden een verbod wat ook niet lukte. het enige wat ze nu nog kunnen doen om het harder in de ban te stoppen is: een totaal verbod. Ingeleid met enorme hoeveelheden explosies en verhalen in de kranten alsof elk huis beschadigd zou moeten zijn waar ze wetten voor verzonnen hebben zodat ze je huis bij vondst van illegaal vuurwerk( romeinse kaars, rotje, babypijl ) dichtgetimmerd kan worden. Dus maatregel ondersteund door angst, maakt de mensen kneedbaar , precies zoals ze het willen. uisteren naar de Baas!

Back
Bovenaan