Einde van producten in kooi.

“Niet ter discussie staat dat dit uitgepakte vuurwerk mag worden vervoerd in pyro-packs. Dat onvoldoende pyro-packs beschikbaar zouden zijn voor de aanwezige (rest)voorraden, is door eisers gesteld maar in het geheel niet onderbouwd. Evenmin is door eisers onderbouwd dat er in het buitenland (Duitsland) geen opslagruimte beschikbaar is voor die (rest)voorraden en dat er – anders dan de Staat gemotiveerd stelt – in het buitenland geen afzetmarkt is voor gaasverpakt vuurwerk. Daarmee is voorshands niet aannemelijk dat eisers als gevolg van de vastgestelde wijziging van de Rac schade zullen lijden ter grootte van het door hen gestelde bedrag.”
Levensgevaarlijk om in Nederland te verkopen! Dus laten we als staat beargumenteren dat de producten in duitsland en belgie afgezet moeten worden, aan Nederlanders.

Wat een onnodige ellende voor alle winkels! LEVENSGEVAARLIJK, maar wel weer lekker vervoeren over de weg naar Duitsland en elders want daar is er niks aan de hand. Wordt je toch moe van....

Ik wil het zelf de winkeliers niet moeilijk maken maar ik zou toch graag op voorhand willen weten of mijn bestelde artikelen, kooi artikelen waren zodat ik een keuze kan maken. Wat jullie?

Wat een onnodige ellende voor alle winkels! LEVENSGEVAARLIJK, maar wel weer lekker vervoeren over de weg naar Duitsland en elders want daar is er niks aan de hand. Wordt je toch moe van....

Ik wil het zelf de winkeliers niet moeilijk maken maar ik zou toch graag op voorhand willen weten of mijn bestelde artikelen, kooi artikelen waren zodat ik een keuze kan maken. Wat jullie?
Yup, ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Bij diverse winkels kooien besteld.. Heb geen zin om nu iedereen lastig te gaan vallen, druk zat, maar hoop wel dat de winkels dan ook met informatie komen.

Betreft dit trouwens ook alle fluit en spinner artikelen? Want die zitten toch altijd in kooi, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Edit: Antwoord gevonden; fluit en spinners zijn niet verboden als deze voldoen aan de maximale burstlading van 5%.

Laatst bewerkt:
Tegen deze kansloze retoriek van de overheid valt niet op te boksen. Echter moeten wij denken in oplossingen.

Geen probleem, gaan we toch lekker massaal naar Duitsland. Heb nu het laatste zetje in de rug gekregen om toch te gaan, bedankt!

Wel heel erg vervelend voor de winkeliers. Had zelf een aantal kooiboxen maar zet me er ook wel overheen. Heb er alle vertrouwen in dat zij in ieder geval wel alles eraan zullen doen om ons uiteindelijk zo goed mogelijk te kunnen bedienen. Laten we hen de tijd gunnen om met passende oplossingen te komen. Heel veel succes met de verkopen dit laatste jaar!

Prima.. geen uitlevering van producten mogelijk? Dan graag geld terug. Gaan we duitsland in en kopen we ze daar alsnog.

Oprecht spijtig voor de Nederlandse ondernemers, maar zo gaan we het wel doen. Bedank de Nederlandse staat maar.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ze het dan behandelen als 1.3G vuurwerk en het ook zo gaan vervoeren (minder tegelijk)
Hoe zie je of het in een kooi gezeten heeft los van dat je het weet? Ze moeten flink hun best doen om daadwerkelijk te bewijzen dat een doos waar 1.4G op staat voorheen in een jasje zat. Aan de buitenkant kan je er niks van zien. Transbomber zonder of met met kooi ziet er aan de buitenkant hetzelfde uit. De omgevingsdienst mag volgens mij een productenlijst vragen aan de winkelier maar niet vorderen. De winkelier is dus niet verplicht om iets te tonen. Daarmee gezegd denk ik dat ze een batch van een product moeten ontleden om erachter te komen of het teveel burst heeft. Dat gaan ze denk ik niet doen.

Hoe zie je of het in een kooi gezeten heeft los van dat je het weet? Ze moeten flink hun best doen om daadwerkelijk te bewijzen dat een doos waar 1.4G op staat voorheen in een jasje zat. Aan de buitenkant kan je er niks van zien. Transbomber zonder of met met kooi ziet er aan de buitenkant hetzelfde uit. De omgevingsdienst mag volgens mij een productenlijst vragen aan de winkelier maar niet vorderen. De winkelier is dus niet verplicht om iets te tonen. Daarmee gezegd denk ik dat ze een batch van een product moeten ontleden om erachter te komen of het teveel burst heeft. Dat gaan ze denk ik niet doen.

Ik zal het niet antwoorden hier maar in je PM.

Back
Bovenaan