Eerste knallen al gehoord ?

vanacht rond een uur of 3.. ongeveer tussen de 5 a 7 al vrij harde knallen en daarna een ongelooflijke harde knal.. ben er niet zo'n fan van.

Ook hier de laatste dagen wat meer dan de rest van het jaar! Hoor regelmatig dat de knallers uitgeprobeerd worden en zag gisteravond nog een mooie vuurpijl! Laat maar komen, dat oud en nieuw :D

De knallen zijn we leuk hier, alleen de tijden waarop zze plaatsvinden wat minder. En dan vooral als ik om 06:00 mijn bed uit moet haha ;)

Was gister bij mijn vriendin, leek wel Oudjaarsavond. Wat een spul ging daar de lucht in zeg!

Gelukkig hadden zij dan nog het fatsoen om te wachten tot na de demo.

Ik heb nu twee demo's bezocht waar enkele proleten met het IQ van een driedubbel geestelijke gehandicapte goudvis het nodig vonden om op slechts twee a drie meter van het publiek gigantische knallers af te steken.

Geen idee wat het waren, maar het was flink illegaal. Nitraatjes ken ik, die waren het niet. En dat doet er verder ook vrij weinig toe. Feit was dat enkele kinderen flink overstuur waren en de vaders er graag flink op los geslagen hadden.

De betreffende persoon had mazzel dat ie op tijd weg was en niemand wist waar het spul precies vandaan kwam want hij zou het terrein niet lopend verlaten hebben. En terecht...

Ook wel eens gehad bij de plaatselijke voetbalclub. Een kerel vond het leuk een bsc af te steken tussen het publiek. Bij de strot gepakt en tegen de muur aangedrukt. Is toen onder luid applaus weggelopen.

Het is bij de wijkagent al jaren bekend wie de overlast veroorzaakt.

Vorige jaarwisseling liep dezelfde persoon met z'n zatte kop vrolijk shells op straat te strooien. Eenrichtingsverkeer, enkel mogelijkheid tot parkeren aan één kant van de straat en geen voortuintjes, dus maak maar een inschatting hoe smal de straat is en hoe gevaarlijk de situatie was.

Mja, vogelaarwijk/probleemwijk/achterstandswijk/krachtwijk/aandachtswijk, dan weet je het wel, he? Vooral als de wijkagent een beetje maatjes probeert te blijven met de overlastgevende personen om de situatie niet nog verder uit de hand te laten lopen.

En waarom niet? De persoon veroorzaakt overlast en verpest daarnaast mijn vuurwerkliefhebberij. Punt één is al reden genoeg om melding te maken.

Ja ben ik met je eens, maar dan niet anoniem. Ga eerst bij hem langs en leg de situatie uit. Als iedereen dat deed scheelde dat al een stuk. Het dialoog zoeken helpt bij mij vaak.

Gelukkig hadden zij dan nog het fatsoen om te wachten tot na de demo.

Ik heb nu twee demo's bezocht waar enkele proleten met het IQ van een driedubbel geestelijke gehandicapte goudvis het nodig vonden om op slechts twee a drie meter van het publiek gigantische knallers af te steken.

Geen idee wat het waren, maar het was flink illegaal. Nitraatjes ken ik, die waren het niet. En dat doet er verder ook vrij weinig toe. Feit was dat enkele kinderen flink overstuur waren en de vaders er graag flink op los geslagen hadden.

De betreffende persoon had mazzel dat ie op tijd weg was en niemand wist waar het spul precies vandaan kwam want hij zou het terrein niet lopend verlaten hebben. En dat zou ik helemaal niet erg gevonden hebben...

Nou, in die formaat bedoelde ik het dus niet. Het begon pas echt toen de demo voorbij was. Maar toen de demo nog moest beginnen en tijdens de demo was op een redelijke afstand wel zeker al 1 a 2 knallen te horen. Maar t begon dus echt pas toen de demo voorbij was. Vandaag was t wel redelijk rustig verder.

wordt hier laatste dagen veel vuurwerk afgestoken. Straatkoters nitraten, elders zwaarder spul (véél zwaarder zelfs, ongelooflijk, wat zelfs ik explosies noem) en ook cakes, elke dag wel eentje.

Gelukkig nog vrij weinig gehoord, zelf maakt het me niet uit ik was vroeger ook niet heilig.
Maar nu ik een saaie burgelijke papa ben en in een dorp woon ipv het platteland hoop ik dat het lekker rustig blijft want hoe meer mensen gaan klagen, hoe negatiever het vuurwerk in het nieuws komt en daar schiet niemand wat mee op.

Hoor eigenlijk vanaf afgelopen weekend pas af en toe een knalletje en savonds een cake. Gelukkig lang rustig gebleven al vind ik het stiekem wel leuk die knallen af en toe:)

In breda ging het afgelopen zaterdag goed los, toen ik rond een uur of 9 mn aldi cat.1 vuurwerk aan t stoken was zag ik een paar km verder zeker 3 blokken de lucht in en 15/20 salutes tegelijk.

Heerlijk :)

Ja het gaat behoorlijk tekeer sommige dagen in Breda. Gisteravond ook nog 3 dreunen waar het hele appartementencomplex van stond te schudden...:bonk: in een kwartiertje tijd.

Back
Bovenaan