Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
En daar ging net weer een cake en een vuurpijl de lucht in. Laatste deel van de cake nog net meegekregen. Ben benieuwd of deze traditie door zet. Verjaardagen of feestjes met een vuurwerkje erbij
Dat laatste gebeurt steeds vaker! Laatst nog iemand; We hadden ter ere van zijn verjaardag ff een paar cakes afgestoken! Dat houdt de sfeer er in ieder geval nog goed in! Aankomend WK brengt ook vast wel weer wat mooie klapjes mee!

VD week een straat verderop ook een paar dikke cakes de lucht in vanwege een verjaardag. Dikke prima, ik geniet er wel van.

Hier liep ik buiten en hoorde ik heel ver weg toch een compoundje gaan, maandje uitgesteld feest, lekker hoor. Helaas verder echt heel rustig hier.

Vanaf een week of twee voor kerst, tot aan nu nog steeds, gaat er nagenoeg elke avond wel iets af.

Het lijkt ook bijna altijd uit dezelfde twee richtingen / afstanden te komen, het is ook vaak rond dezelfde tijden!

Er hingen hier in de wijk ook een hoop van die 'steek hier geen vuurwerk af' bordjes en die waren allemaal beklad en afgeplakt.
Het heeft er alle schijn van dat men een beetje klaar is met het 'mag niet' beleid en wordt er dus duidelijk een statement gemaakt.

Jammer dat ik het alleen kan horen en soms alleen de flits zie!

En daar ging net weer een cake en een vuurpijl de lucht in. Laatste deel van de cake nog net meegekregen. Ben benieuwd of deze traditie door zet. Verjaardagen of feestjes met een vuurwerkje erbij
Als er een totaalverbod komt, dan sluit ik dat niet uit. Heb ik me al die jaren voor niks (redelijk strikt) aan de regels gehouden ....

Dit gaat zeker gebeuren, want je bent net zo strafbaar op Oudjaarsdag als op die zwoele zomer avond na een goede BBQ en iets te veel pils.
Of er moet bij een verbod ook (veel) zwaardere straffen op komen te staan?

Dus waarom zou je dan niet een cake afsteken in de zomer? Toch veel leuker dan.

Zelf had ik vroeger alleen illegaal en NL knal/klein spul, daarna jaren niks en nu is het vlammetje weer aan.

En laat ik nou in Maart, Mei, Juni, Juli, Augustus, allemaal verjaardagen hebben. 😉
Dan tellen we de BBQ's en andere feestjes nog niet eens mee.

Dat laatste gebeurt steeds vaker! Laatst nog iemand; We hadden ter ere van zijn verjaardag ff een paar cakes afgestoken! Dat houdt de sfeer er in ieder geval nog goed in! Aankomend WK brengt ook vast wel weer wat mooie klapjes mee!

Jep, gaat steeds vaker gebeuren!

Elke gelegenheid wordt straks aangepakt als een moment om wat af te steken.

Het gaat hier vanavond echt flink tekeer vanuit meerdere hoeken. Lijkt wel alsof men elkaar flink aansteekt.

Die mening deel ik zeker, ik denk dat men elkaar flink aansteekt, óók omwille van 'tegen geluid'. :thumbsup:

En volgens mij kwam je uit Haarlem?

Verder lees ik namelijk zo 1.2.3. ook Utrecht, Bilgaard, Soest, Den Haag.

Dus dit aansteken lijkt nationaal te zijn/worden.

Als er een totaalverbod komt, dan sluit ik dat niet uit. Heb ik me al die jaren voor niks (redelijk strikt) aan de regels gehouden ....
Mijn idee, al jaren hoor en zie ik het gehele jaar door knallen en cakes de lucht in gaan en dan jeukt het bij mij. Maar omdat ik de vuurwerkhater geen reden wil geven om te zeiken of te bellen, heb ik het nooit gedaan. Dat gaat dus absoluut verandering in komen, zal ze leren !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan