Eerste knallen al gehoord?

Ging even dik 5 min los bij ajax stadion vanmiddag. Vraag me af wat dat voor'n blokken waren. Met dat bleke felle groen onder andere.

Vanmiddag op de kleiduiven baan.
Omdat het vandaag heiig is en bedompt is geven die knallen een speciaal oud en nieuw gevoel.
Gewoon lekker genieten en het is niet eens vuurwerk.

Vannacht om kwart voor 5 ofzo, stond een grappenmaker hier dicht in de buurt een sierpot af te steken. Dus ik lag daar in bed naar te luisteren en dacht bij mezelf van wtf is dit nou weer man. Het verschil tussen lanceren en burst was nauwelijks te horen en af en toe kwam er wat geknetter vanaf wat crackling voor moest stellen. Als je op zo'n idioot tijdstip wat afsteekt, steek dan tenminste wat fatsoenlijks af. :bonk:

Vannacht om kwart voor 5 ofzo, stond een grappenmaker hier dicht in de buurt een sierpot af te steken. Dus ik lag daar in bed naar te luisteren en dacht bij mezelf van wtf is dit nou weer man. Het verschil tussen lanceren en burst was nauwelijks te horen en af en toe kwam er wat geknetter vanaf wat crackling voor moest stellen. Als je op zo'n idioot tijdstip wat afsteekt, steek dan tenminste wat fatsoenlijks af. :bonk:
Haha ik had precies hetzelfde vannacht, van dat klote prut potje😂 en daardoor lig je dan wakker. :bonk:

Geinig om te lezen dat was dus hier gisteravond om 02:00 exact hetzelfde.

Volgens mij was het een 19 shots en gezien de 'knal' schat ik in 20MM.

Ik keek nog snel uit het raam maar ik zag alleen de flitsen en meer niet was denk ik net te ver achter een flat.

Gisteravond klonk in de verte een fijne rauwe fluit naar effect / salute bak, goede doffe knallen met 4 shots finale geen idee welke dat was maar leek me in ieder geval geen Argento Geisterstunde als voorbeeld maar echt doffe knallen had deze na de fluit .

Klonk meer als de "oude" Geisterblitz .

Kon niks zien want uiteraard is het altijd net te ver weg, maar de knallen hoorde ik hier wel goed, meteen naar buiten rennen natuurlijk om te genieten van het geluid :D

Was afgelopen zaterdagavond in Ede en daar was de hele avond door wel iets te horen. Bij ons in het dorp nog altijd vrijwel niks. Toch het voordeel (of nadeel) van het wonen in een dorp.

• Like
Waarderingen: ATF
Afgelopen week in Breda (buiten centrum) paar leuke cakes gezien. M'n zoontje (12) gaat tegenwoordig ook elke keer kijken of het te zien is. Verder heeft hij op één middag de volledige CAT1 voorraad van een vriendje die bedoeld was voor hun oud en nieuw opgestookt. Was blijkbaar niet de bedoeling maar kan er niet boos om worden 😅

Gisteravond de kerstboom opgezet, dacht breng meteen even het oud papier weg. Ging er een straat verder een leuke cake de lucht in. Dacht loop toch nog even een rondje door de buurt en zag ik verderop in het dorp nog een tunderking de lucht in gaan en een compound. Nu dat ik dit typ gaat er weer een cake de lucht in een paar straten veder. Als dit geen decembersfeer is weet ik het ook niet, HEERLIJK! Het begint nu echt te leven hier in het dorp. 🥳

• Like
Waarderingen: ATF
De frequentie gaat steeds verder omhoog. Zojuist een cake en eigenlijk de hele avond wel verdwaalde single shots met soms wat geknetter wat galmt door de straten. Ik klaag niet!

Als dat vuurwerkverbod er echt door komt...... Kan ik nu al niet wachten op elk knalletje dat je hoort. En dan steevast het commentaar:

“Huh? Maar het is toch verboden? Hoe kan dat nou?”

Het tweede jaar, het derde jaar, het vierde jaar wordt het alleen maar erger, harder, groter en eerder...

En telkens weer dezelfde verbazing:
“Dat kan toch niet? Het is toch verboden?”

Hopelijk tot op een gegeven moment:
“Breng dat legale vuurwerk maar terug hoor de laatste 3 dagen van het jaar. Want dit gaat het hele jaar door"

Het is hier stil voor december. Terwijl er juist in oktober en november echt al flink wat de lucht in ging.

Back
Bovenaan