Eerste en laatste jaar van 25 gram per tube e.a.?

Ik raad het vuurwerkteam aan om het kruitgewicht in cakes terug te brengen naar 200 gram en max 15 gr per shot. Verder flash in siercakes verbieden en alle vuurwerk met alleen knal als effect verbieden... daarnaast flinke accijnsverhogingen en een aparte milieu belasting

Zijn ze daar soms echt op hun achterhoofd gevallen?

Men was juist net op de goede weg, het kruitgewicht per item moest nog even naar 2500 gram worden bijgesteld en de max per shot naar 50 gr effectlading en 5 gr burst / 50 mm tubes.

Dan nog even het knalvuurwerk naar de ce standaart en de handel in illegaal vuurwerk zou K O zijn.

Ow nee, want dan volgt ontslag omdat men niks meer te doen heeft...
Dit is puur werkbehoud niks meer of minder.

zo even reageren van uit ziekenhuis

echt waar waar gaan we heen , eerst Ce keurmerk wat bullshit is voor mij gevoel toen 25 gram en nu niet meer .
volgend,s mij zijn we 1 Europa maar ,waar Nederland mee bezig is echt.
eerst alle vuurwerkgek,s gek maken,importeurs in de kosten jagen , en nu bam alles weg
alle dromen weg! ach we hebben polen en België en Duitsland nog .
de rijken worden rijker en de normalen mensen gaan er op achter uit.

importeurs bedankt voor onze dromen waar te maken , maar zo als altijd dromen zijn bedrog.

denk dat Nederland eens moet achter aan gaan naar cobra,s,big boy en up !
in plaats van de deze onzin, want dit is onzin!

maar goed moest van de dokters aan me hart denken doe ik dat maar voor dat mis gaat

Gr Zwitsal

Arno moet natuurlijk wel zijn Nissan GT-R kunnen blijven rijden he, we moeten natuurlijk geen werkeloosheid veroorzaken... :bonk:

(Arno van Dop, teamleider van VVB bedoel ik dan he)

*heel verhaal*

En tóch ben ik in dit geval wel van mening dat die boete terecht was. Regels zijn er namelijk om hinder en overlast tegen te gaan en te beperken.
Als je auto op de stoep staat (ongeacht of de stoep veel gebruikt wordt of niet) kun je er overlast mee veroorzaken. Als er toevallig iemand met rollator loopt, en je auto staat op de stoep, kan die persoon niet verder en moet hij/zij omlopen. Dat veroorzaakt hinder! Ook als deze persoon besluit op de straat te lopen ipv op de stoep veroorzaakt dat voor het overige verkeer hinder.
Dus.. Boete terecht.

Is even heel ver off-topic, maar ik moest hier even op reageren.

schets boeteplek.jpg

Laatste reactie:
Dit is een plaatje gemaakt van de plek: Dit is niet geheel offtopic omdat het als bewijs geldt voor het feit dat soms een boete gegeven wordt maar geen functie heeft. Dit stukje stoep heeft geen functie en wordt niet gebruikt door wandelaars of wat dan ook.
Dit was mijn laatste reactie over deze boete, want het was puur bedoeld als voorbeeld voor sommige gevallen van ONrecht. Recht dat niet gebaseerd is op veiligheid of structurering van de samenleving, maar op regels om de regels.

greetzzz

Wat een onzin weer.. de vliegende brigade is ''not amused'', volgen mensen de regels is het weer niet goed. Zal wel een belletje plegen naar de politie als ik op het punt sta om een 25gram cake af te steken zodat ze niet te erg schrikken en zich kunnen voorbereiden op de schade die het met zich mee brengt ::frusty::bonk:

Ik ken de vliegende brigade niet , maar ja hier zie je weer dat er weinig kennis is. Of ze hebben uitgerekend, dat als ze geen tot weinig negatieve berichten over vuurwerk in de media kunnen plaatsen.
Ze uiteindelijk vuurwerk echt niet meer kunnen afschaffen.
Geloof mij , het word verboden. Het zal een tijd duren maar je vrijheid gaat weg. Binnenkort moet je nog betalen om te ademen....
En dat alles voor een paar rijke families... gadverdamme. Ik heb hier weer 3 minuten van me leven verpest door die mensen, echt zonde.

Ff ontopic, dan maar geen 25 gram. Dan maar meer illigale handel toch ? Dan is het maar zo, zelfde als met die stomme wietpas. Ze komen erachter dat het te weinig op levert en BAM hij gaat niet door. Man man , en dat alles voor centen,geld,flappen bizar gewoon, echt bizar.
Nu haal ik van alles door elkaar , maar uiteindelijk draait het niet om veiligheid ofzo. Maar om geld en macht. Greed has poison mens souls.
http://www.youtube.com/watch?v=CsgaFKwUA6g

Het schijnt niets meer en niets minder te zijn dan een gerucht dat bij GBV is ontstaan.
Is dat niet die firma met die overdreve goede buskruitrollen!?
Niet echt raar dat nou juist uitgerekend daar de geruchten vandaan komen.
Maar goed mochten de geruchten echt waar zijn....?
heb er verdomde geen goed woord voor over!!!!!!

Wanneer de maxima teruggebracht zouden worden naar 15 Gr. Per tube, zou dit in strijd zijn met de CE regelgeving, net zoals wij hier maar 40 grams pijlen mogen afsteken. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen....

Wat maak het uit.
Lekker vuurwerk in polen bestellen en met de post laten bezorgen veel makkelijker.
Of lekker in vlaanderen kopen.

Is goed voor de economie.:bonk:

Ik hoop dat het een gerucht is. 15 gram of 25 gram het maakt geen kont uit voor de veiligheid.
Daar moeten ze gewoon vanaf blijven, doorlontbakken kan ik me wel iets bij voorstellen dat dat voor de gem consument niet handig is en mij maakt persoonlijk niet uit of deze verdwijnen als je zelf creatief bent. Die kleibommen in de vorm van een vlinder verbieden, sorry mensen maar waar hebben we het dan over. Vuurwerk verbieden op basis van het uiterlijk dan is het einde ook zoek???

Jongens ieder nadeel heeft zijn voordeel.

Dit jaar mag het wel verkocht worden en de grote voorraad MOET in èèn enkel jaar verkocht worden.
Alles wat over blijft mag niet geschoten worden bij consumenten shows enkel bij prof shows aangezien dit dan onder spektakel vuurwerk valt als het aangepaste Vurwerkbesluit in is gegaan.

Het kan zelfs ook nog even duren aangezien het Vuurwerkbesluit wat nu in is gegaan sinds juli volgens mij ook een jaar was uitgesteld.
Dus misschien nog wel een jaar, en anders:

Winkels moeten hun voorraad dus op verkopen en gaan misschien dan wel acties houden.
Dus wie weet kunnen we dit eerste en laatste jaar dan wel profiteren van super acties!

Zie van al het niet leuke het leuke ervan in!

doorlontbakken zijn gewoon pakketten met 4 of meer potten erin. vier potten op een ''handige'' manier in een doos gezet. Ze moeten gewoon geprecenteerd worden als zijnde een pakket potten met op de doos een inhoud van 4/1. Daar is toch niets mis mee? van doorlonten hoor je als consument eigenlijk niets te weten.

Waar een klein land eindelijk eens een keer groot in zou kunnen zijn.......

We wachten maar af of het real deal is of een gerucht....

Wanneer de maxima teruggebracht zouden worden naar 15 Gr. Per tube, zou dit in strijd zijn met de CE regelgeving, net zoals wij hier maar 40 grams pijlen mogen afsteken. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen....

Over die pijlen. Ik kan je vertellen dat bijvoorbeeld voor Belgie de pijlen ook aangepast zullen gaan worden, wanneer weet ik niet precies. Enfin, Veel minder kruit voor effect en met een burstlading van, schrik niet, slechts 0,2 gram kruit. Tja, dan krijg je daar volgens mij net nog een mooie horstail uit.

Back
Bovenaan