Een zolder vol explosieven

oerendhard

VWC lid
HENGELO - De vuurwerkpolitie vond donderdag op zolder van een huis aan de Louis van Gasterenstraat in Hengelo een spectaculaire hoeveelheid illegaal vuurwerk. Het zware knalwerk had bij ontploffing het huis en een deel van de buurt weggevaagd.

De 40-jarige Hengeloër is vuurwerkhobbyist. Hij maakt vuurwerkshows. Vorig jaar verzorgde hij zo’n demonstratie in een weiland, waar tussen de tweehonderd en driehonderd toeschouwers op af kwamen. De man betrok zijn spullen van illegale handelaren uit het hele land. De man zegt tegen de politie dat hij beseft dat zijn hobby levensgevaarlijk is en dat hij daarom dit jaar voor de laatste keer een show wil verzorgen.

582668_Thumb_Large_2239195q.jpg

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=136217

ja hoor, bij een ontploffing zou een deel van de buurt zijn weggevaagd :rolleyes:
goed bezig de media hoor,bron tubantia en rtvoost

Die linker heeft zn vuurwerkbril al op!:D Zie er achter trouwens ook een pyropack staan? Is deze foto gemaakt van de betreffende vangst? Of is het weer een mooie archieffoto?

Gelukkig schoot deze man wel zijn shells in een weiland.
En volgens mij zie ik ook een Messier staan in de achtergrond.

Onder het karton met shells ligt ook een traca van Original Fireworks en op de mortier tussen de 2 ambtenaren in staat het logo van vuurwerkrekken.nl:p Grappig wat je van zo een foto allemaal af kunt lezen.

Deze foto hoort er niet bij, dit kan nooit een zolder van een huis zijn te zien aan de spullen die er nog meer liggen (stellages met platen).

Die linker man heeft niet veel plezier in zijn werk zo te zien.
En dat ze maar uitkijken dat ze die shells niet laten vallen. Voor het zelfde geld blazen ze de hele wijk weg :bonk:

hahah die linker trekt echt zo'n kop erbij die een jochie van 12 met zijn eerste klappertjespistooltje zou trekken! :p

Deze foto hoort er niet bij, dit kan nooit een zolder van een huis zijn te zien aan de spullen die er nog meer liggen (stellages met platen).

foto hoort er wel bij,maar zal wel genomen zijn na de tijd bij het politiebureau. daarna is al het vuurwerk gelijk vernietigd.
jaja :p

dit zijn ambtenaren die graag een streepje erbij willen
graag op de foto willen
zelf wat mee nemen voor oud en nieuw
deze mannetjes zijn zelf ook vuurwerk gek vertel mij niks

Lees ik dat nou goed op de website van RTV Oost en is betreffende persoon werkzaam bij Lesli???

Nu zal de vuurwerkverkoop in Hengelo en omstreken wel gaan pieken als zijn publiek nu zelf vuurwerk moet kopen.:p

De man zegt tegen de politie dat hij beseft dat zijn hobby levensgevaarlijk is en dat hij daarom dit jaar voor de laatste keer een show wil verzorgen.

Deze zin vind ik ook niet kloppen. Wil verzorgen? Of wilde verzorgen? Dit wekt het vermoeden dat ie het nog steeds gaat doen. :rolleyes:

een aantal reacties die je kan lezen op rtvoost.nl
-------------------------------------------------------------

over buurman

zondag 25 december 2011 13:52

@De echte noabers in de Louis van Gasterenstraat.
hier sluit ik me bij aan dus noabers we doen een buit in het zakje wat vinden jullie er van?

De echte noabers in de Louis van Gasterenstraat

zondag 25 december 2011 13:49

Vuurwerk afsteken moet toch kunnen. Dat mensen uit Hengelo zo bekrompen doen. Als vuurwerk jaren lang illegaal wordt afgestoken in de buurt tijdens de jaarwisseling. En jezelf als noaber weet dat er in de buurt iemand is, die dat doet. Ga jij die persoon daar op aanspreken, of doe je het via een omweg en meldt het bij de politie? Deze man gaat nu door een hel. En zal zijn noabers nooit meer in vertrouwen kunnen nemen.

John L.

zondag 25 december 2011 12:49

Stel ze hadden hem NIET gepakt had hij dan aan de veiligheidseisen voldaan voor het afsteken van EVENEMENTEN vuurwerk tijdens de jaarwisseling ?
Publiek op voldoende afstand, afzetting en beveiliging van het gebied waar het vuurwerk wordt ontstoken, brandblussers rondom. NEE NEE daar denken ze natuurlijk niet aan en daar voldoen ze ook totaal niet aan. Eens gaat het een keer flink mis.
Je zal het maar aan zo'n "mongool" te danken hebben dat je dochter of zoon de rest van het leven met een rood/wit stokje over straat moet lopen en via braille boeken moet gaan "lezen"
Altijd maar klaar staan met die achterlijke opmerkingen "het moet toch kunnen" en "vaak ben je te bang" nee dit moet en dit hoort niet dus AANPAKKEN is de enige optie

buurman van de overkant

zondag 25 december 2011 12:48

@Chantal
laten we nu geen verweiten maken ik betaal wel mee aan de boete geen probleem.
ik doe er € 1000 bij ik zal mij wel melden op 31-12-2011 bij de man.

Zach

zondag 25 december 2011 12:05

En wij moeten geloven dat alles vernietigd is??? Laat me niet lachen, ambtenaren hebben het mooiste vuurwerk tijdens de jaarwisseling.
Laten we trouwens ophouden te roepen over de vuurwerkramp in Enschede.Is al zolang geleden en in de betreffende wijk wordt ook veel vuurwerk afgestoken.
Vuurwerk is voor de meeste liefhebbers traditie, wat maakt het uit dat iemand veel geld hier voor uitgeeft? En de rest van het jaar op zijn centen moet letten??Is het jouw probleem???NEE, dus niet klagen.
Fijne dagen!!!En knallend 2012 in!!!

Chantal

zondag 25 december 2011 11:57

@iemand uit de straat.
Jij hebt zeker de afgelopen jaren je ogen dichtgedaan.
Of was het stiekem toch wel mooi om te kijken.
Was gratis hé?
Ook nog even anoniem zijn werkgever vermelden.
Bah, wat zielig.
Die andere buurman uit de straat, die is tenminste eerlijk, kun jij van leren.

jeroen w

zondag 25 december 2011 10:56

de een koopt voor 2500 vuurwerk
en de ander rookt een pakje sigareten van 5 euro per dag ieder zijn hobby
we leven in een politie staat die wordt geleid door
de NWO mensen word wakker
laat je niet meer voor de gek houden word wakker
sta op en word neem actie
10 jeryycan's met benzine is net zo gevaarlijk

Of het goed of slecht is, die discussie is eindeloos. Wat mij vooral de laatste tijd opvalt is de manier waarop men ermee poseert op de foto's die bij dit soort berichten vaak aanwezig zijn. Pure sensatiezucht als je het mij vraagt. Alles op zulke foto's is in positie gebracht, zoals menige liefhebber dat ook zou doen met zijn vuurwerk.

Of het goed of slecht is, die discussie is eindeloos. Wat mij vooral de laatste tijd opvalt is de manier waarop men ermee poseert op de foto's die bij dit soort berichten vaak aanwezig zijn. Pure sensatiezucht als je het mij vraagt. Alles op zulke foto's is in positie gebracht, zoals menige liefhebber dat ook zou doen met zijn vuurwerk.

ik ben het wel met jou eens maar ik moet wel zeggen dat het hier niet om trektouwtjes gaat van de fopwinkel,maar hoe de media hier mee omgaat verdraait en angst aanjaagt daar zakt mijn broek van af.:bye::bye:

Ik heb vandaag het hele stuk in de krant gelezen. Was in totaal een stuk van bijne 1,5 pagina ook dat er meer bezoeken zijn geweest etc etc..al met al een best heftig stuk moet ik zeggen.

Back
Bovenaan