Een revolutie op vuurwerkgebied
Van een revolutie, een doorbraak op vuurwerkgebied, kan je zeker spreken als een importeur liefhebbers/freaks uitnodigt voor een open huis en samen met die freaks vuurwerk gaat testen waarbij ook de mening van die freaks wordt gevraagd en dat die mening zelfs een doorslaggevende rol kan spelen in de uiteindelijke productkeuze.
Nog nooit vertoond in Nederland en het overkwam ons vandaag, zaterdag 27 maart 2010.
Enige tijd geleden nam Barnt Masselink van Lesli Vuurwerk contact met ons op en nodigde ons uit, samen met FPM, voor een speciale avond voor freaks.
Uiteraard namen wij deze uitnodiging in dank en met veel plezier aan en zo reisden wij gisteren af naar de vestiging van Lesli in Lichtenvoorde.
Bij aankomst werden we verwelkomd door maar liefst 4 mensen van Lesli die allemaal hun vrije zaterdag avond speciaal voor ons hadden opgeofferd:
Barnt Masselink (PR, creative), Niels de Lauré (verkoopmarketing), Patrick Pleyte (verkoopadviseur) en Dirk (inkoop)
“Welkom to freak show Lesli 2010” stond er op een groot bord te lezen, een bijzonder leuke ontvangst in de showroom viel ons ten deel.
Niels vertelde in het kort over het programma van de avond en over de reden van de uitnodiging. Lesli is van mening dat het internet en vooral de vuurwerk websites de laatste jaren een steeds grotere rol zijn gaan spelen.
Consumenten en winkeliers komen steeds vaker op internet, naast het kopen en bestellen van vuurwerk kan men op de vele online vuurwerksites vuurwerk filmpjes zien, waarmee men nog beter een keuze kan maken welk vuurwerk men moet kiezen.
Lesli wil op deze ontwikkelingen inspringen door van tijd tot tijd de mening van de liefhebbers te vragen.
Na deze intro van Niels, mochten we onder het genot van een glaasje fris de showroom bekijken, en onze ogen waren meteen gericht op de dummy, s van een aantal nieuwe producten die waren uitgestald.
Lesli komt dit jaar op de markt met een zeer exclusieve nieuwe lijn genaamd : Old Dutch collectie. De labels van deze collectie ogen zeer fraai.
In de showroom kregen we gelijk een paar cadeautjes overhandigd: een lichtgevende cap, en een pakje thunder crackers daterende begin jaren 80.
Na het bezoek aan de showroom hebben we een aantal bunkers bezocht.
Een enorm gebouwen complex, 52 bunkers met ieder 50 ton inhoud.
We hebben de sprinklers en de waterpomp gezien, en we kregen uitleg over de logistiek tijdens de drukke verkoopdagen.
Het gaat goed met Lesli (ruim 400 verkooppunten en een marktaandeel van 30%).
Er komt uitbreiding dit jaar in het aantal bunkers.
En toen kwam het moment suprême: wij gingen met zijn allen in onze eigen auto,s een tochtje vlak over de grens maken, een klein plaatsje in Duitsland om het vuurwerk te gaan testen.
Eerst uitgebreid singleshots getest, en tussendoor op een ontspannen wijze een hoop lol met elkaar gemaakt.
Even gewacht tot het wat schemerig werd, en toen kwamen de overige producten aan de beurt.
In totaal werden er 40 producten getest, varierende van fontein, pijl tot cake,s
Door Lesli was gevraagd om onze mening over die producten uitgebreid op de shooting list te vermelden. Onze mening over het product: kwaliteit, effecten in verhouding tot de prijs.
Ik moet zeggen: ik heb een serie schitterende producten voorbij zien komen.
De goede lijn die Lesli in 2009 heeft ingezet met Pyroshopper (budgetvuurwerk) wordt met deze nieuwe serie van vanavond uitstekend doorgezet.
Wat mij het meest heeft aangesproken is de diversiteit in effecten, kleuren, maar vooral de harde burst van de cake,s.
Op verzoek van Lesli mogen we nog niet al te veel inhoudelijk op deze nieuwe producten ingaan (concurrent kijkt en leest mee) maar geloof mij: Lesli komt met hele verassende nieuwe dingen op de markt tegen betaalbare prijzen.
En dat was de mening van alle aanwezige freaks van vanavond.
Later in het jaar weten we meer, Vuurwerkcrew en FPM worden uitgenodigd voor de demo in september in het nieuwe pand.
Als klap op de vuurpijl werden we uitgenodigd voor een heerlijke maaltijd in een nabijgelegen Duits restaurant. Tijdens de maaltijd hebben we uitgebreid het vuurwerk van de avond geëvalueerd en heeft Niels ons bedankt voor de komst en voor onze mening.
Namens de freaks heb ik de mannen van Lesli bedankt voor deze geweldige leuke avond maar vooral voor de erkenning van de vuurwerkwebsite,s.
Ik zie het als een enorme doorbraak, zelden hebben freaks zo dichtbij een importeur gestaan en zelden is zo overduidelijk om onze mening gevraagd.
Lesli: bedankt voor deze onvergetelijke avond.!!!
Voor de statistieken:
Namens de freaks waren vanavond aanwezig:
Fred (Moontan) Vuurwerkcrew
Michel (Jawe) Vuurwerkcrew
Gerco (Cigarman) Vuurwerkcrew
Marco (Ylke) Vuurwerkcrew
Michael (Pyromaniac) Vuurwerkcrew
Hans (Son-T) FPM
Mickey FPM
Elmar FPM
Joost Vuurwerkpagina
Van een revolutie, een doorbraak op vuurwerkgebied, kan je zeker spreken als een importeur liefhebbers/freaks uitnodigt voor een open huis en samen met die freaks vuurwerk gaat testen waarbij ook de mening van die freaks wordt gevraagd en dat die mening zelfs een doorslaggevende rol kan spelen in de uiteindelijke productkeuze.
Nog nooit vertoond in Nederland en het overkwam ons vandaag, zaterdag 27 maart 2010.
Enige tijd geleden nam Barnt Masselink van Lesli Vuurwerk contact met ons op en nodigde ons uit, samen met FPM, voor een speciale avond voor freaks.
Uiteraard namen wij deze uitnodiging in dank en met veel plezier aan en zo reisden wij gisteren af naar de vestiging van Lesli in Lichtenvoorde.
Bij aankomst werden we verwelkomd door maar liefst 4 mensen van Lesli die allemaal hun vrije zaterdag avond speciaal voor ons hadden opgeofferd:
Barnt Masselink (PR, creative), Niels de Lauré (verkoopmarketing), Patrick Pleyte (verkoopadviseur) en Dirk (inkoop)
“Welkom to freak show Lesli 2010” stond er op een groot bord te lezen, een bijzonder leuke ontvangst in de showroom viel ons ten deel.
Niels vertelde in het kort over het programma van de avond en over de reden van de uitnodiging. Lesli is van mening dat het internet en vooral de vuurwerk websites de laatste jaren een steeds grotere rol zijn gaan spelen.
Consumenten en winkeliers komen steeds vaker op internet, naast het kopen en bestellen van vuurwerk kan men op de vele online vuurwerksites vuurwerk filmpjes zien, waarmee men nog beter een keuze kan maken welk vuurwerk men moet kiezen.
Lesli wil op deze ontwikkelingen inspringen door van tijd tot tijd de mening van de liefhebbers te vragen.
Na deze intro van Niels, mochten we onder het genot van een glaasje fris de showroom bekijken, en onze ogen waren meteen gericht op de dummy, s van een aantal nieuwe producten die waren uitgestald.
Lesli komt dit jaar op de markt met een zeer exclusieve nieuwe lijn genaamd : Old Dutch collectie. De labels van deze collectie ogen zeer fraai.
In de showroom kregen we gelijk een paar cadeautjes overhandigd: een lichtgevende cap, en een pakje thunder crackers daterende begin jaren 80.
Na het bezoek aan de showroom hebben we een aantal bunkers bezocht.
Een enorm gebouwen complex, 52 bunkers met ieder 50 ton inhoud.
We hebben de sprinklers en de waterpomp gezien, en we kregen uitleg over de logistiek tijdens de drukke verkoopdagen.
Het gaat goed met Lesli (ruim 400 verkooppunten en een marktaandeel van 30%).
Er komt uitbreiding dit jaar in het aantal bunkers.
En toen kwam het moment suprême: wij gingen met zijn allen in onze eigen auto,s een tochtje vlak over de grens maken, een klein plaatsje in Duitsland om het vuurwerk te gaan testen.
Eerst uitgebreid singleshots getest, en tussendoor op een ontspannen wijze een hoop lol met elkaar gemaakt.
Even gewacht tot het wat schemerig werd, en toen kwamen de overige producten aan de beurt.
In totaal werden er 40 producten getest, varierende van fontein, pijl tot cake,s
Door Lesli was gevraagd om onze mening over die producten uitgebreid op de shooting list te vermelden. Onze mening over het product: kwaliteit, effecten in verhouding tot de prijs.
Ik moet zeggen: ik heb een serie schitterende producten voorbij zien komen.
De goede lijn die Lesli in 2009 heeft ingezet met Pyroshopper (budgetvuurwerk) wordt met deze nieuwe serie van vanavond uitstekend doorgezet.
Wat mij het meest heeft aangesproken is de diversiteit in effecten, kleuren, maar vooral de harde burst van de cake,s.
Op verzoek van Lesli mogen we nog niet al te veel inhoudelijk op deze nieuwe producten ingaan (concurrent kijkt en leest mee) maar geloof mij: Lesli komt met hele verassende nieuwe dingen op de markt tegen betaalbare prijzen.
En dat was de mening van alle aanwezige freaks van vanavond.
Later in het jaar weten we meer, Vuurwerkcrew en FPM worden uitgenodigd voor de demo in september in het nieuwe pand.
Als klap op de vuurpijl werden we uitgenodigd voor een heerlijke maaltijd in een nabijgelegen Duits restaurant. Tijdens de maaltijd hebben we uitgebreid het vuurwerk van de avond geëvalueerd en heeft Niels ons bedankt voor de komst en voor onze mening.
Namens de freaks heb ik de mannen van Lesli bedankt voor deze geweldige leuke avond maar vooral voor de erkenning van de vuurwerkwebsite,s.
Ik zie het als een enorme doorbraak, zelden hebben freaks zo dichtbij een importeur gestaan en zelden is zo overduidelijk om onze mening gevraagd.
Lesli: bedankt voor deze onvergetelijke avond.!!!
Voor de statistieken:
Namens de freaks waren vanavond aanwezig:
Fred (Moontan) Vuurwerkcrew
Michel (Jawe) Vuurwerkcrew
Gerco (Cigarman) Vuurwerkcrew
Marco (Ylke) Vuurwerkcrew
Michael (Pyromaniac) Vuurwerkcrew
Hans (Son-T) FPM
Mickey FPM
Elmar FPM
Joost Vuurwerkpagina