één Europa voor vuurwerk

Helemaal geen onzin. Het is alleen maar goed dat er voor vuurwerk een Europees regelement komt.
Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat lopen.

Persoonlijk ben ik een groot voorstander van het toestaan van 1000 gram cakes! waarbij de inhoud per tube NIET veranderd hoeft te worden.
Met een maximale vulling van 15gram zijn zeer mooie effecten te verkrijgen. Het grote nadeel van het huidige vuurwerk is dat ze zo snel zijn afgelopen.
Indien er stevige cakes toegestaan zijn hebben we eindelijk mooie cakes die ook nog lang genoeg duren.

Denk dat er genoeg mensen hiervoor niet meer naar het buitenland hoeven.
Vuurpijlen zijn zeer leuk maar wellicht is het beter om ze te verbieden en te vervangen door shellkitjes.
de nederlandse knaller moeten gewoon iets harder worden willen ze invoer van illegale knallers tegengaan. De meeste rotjes e.d. zijn gewoon ronduit lachwekkend.

Wel onzin,

Want dit plan zal alleen maar het illegale circuit en handelaren doen vergroten, als je een beetje sjoege hebt van handel (zie softdrugs)

Dit zal dus nog erger worden naarmate deze regels worden ingevoerd, en dat is JUIST gevaarlijk, omdat handelaren het gewoon opslaan in hun schuur, verbieden is geen optie, en dat doen ze nu wel.

En dat zal juist voor problemen gaan zorgen naar mijn mening.

1000 gram cakes komen er nooit want die prijs kwaliteits verhouden is er niet. en een 1000 gram cake zou bruto 10kg +/- wegen en dat is ook meteen de max. die je mag halen per keer dus dat valt al af.

en dan inderdaad zoals eerder vermeld de prijzen zullen absurt zijn als nu een gemiddelde 500 grammer tussen de 60 en 100 euro is.

maarja we zullen zien.

Vrijwel heel Europa staat tegenwoordig redelijk negatief tegenover Amerika..
Bovendien verschillen de vuurwerkregels per staat in Amerika, de ene staat is een paradijs, in de andere wordt niks toegestaan.

Sommige landen minachten Amerika inderdaad, maar nederland, en Brussel zijn hielenlikkertjes.

En europa en sowieso Nederland alleen al lijkt steeds meer op Amerika,
Regels regels, ghetto vorming, dom volk, bedrijven mentaliteiten die alleen maar om geld draaien. etc.

Regels die van de pot gerukt zijn, Politiek die nergens meer over gaat

Let op: Wij hebben als volk hun gekozen, en waar zie jij democratie?
Waar heb jij invloed op regels en AOW die wordt verhoogd?

Nergens.
Dusja meer hoef ik hier verder niet aan toe te voegen ben ik bang.

Laatst bewerkt:
Ben ik het niet mee eens 1000 grams cake´s zijn zeker wel iets wat een goede kans heeft alleen op dit moment is nog niks zeker zelfs de importeurs weten nog niks zeker.Wat ik me ook heb laten vertellen is dat de vuurpijlen zo goed als gaan verdwijnen, maar zoals ik al zei niks is nog zeker.

ze willen het max aantal kilo wat je mag hebben misschien verhogen naar 25 kilo ofzo. dus dan zou een cake van 10 kilo gewoon kunnen.

Lijkt me niks aan. Het is leuk dat je er naar uit kijkt dat je het ein de lijk mag gaan ophalen bij je verkooppunt. Dat maakt het voor mij juist zo spannend en leuk om naar uit te kijken:cool:
Jawel maar dit kun je toch nog steeds blijven doen?
Je kan bijvoorbeeld ook elke dag naar een attractie park, maar als je dit 1x in het jaar doet blijf je er ook naar uitkijken.
Er is niemand die jou verplicht om dat spul te kopen.

Ontopic:

Er mag van mij inderdaad wel wat gedaan worden aan de stabiliteit van de cakes, en het aantal gram kruid per tube mag van mij ook verhoogd worden.
Vuurpijlen verbieden vindt ik onzin, wel mogen de shellkitje's komen natuurlijk :)

Het zal allemaal niks uit maken.
Het zware spul kun je in Nederland kopen als je de juiste mensen kent.
En die markt zal alleen maar groter worden als ze de regels in Belgie gaan vescherpen.
De overheid zal de illegale handel NOOIT onder controle krijgen.
Pas als ze vuurwerk helemaal gaan verbieden ga ik met zorgen maken.

Met de nieuwe wetgeving wordt dat 25 Kg :)

Ja maar dat wil niet zeggen dat ze 1000 gram cakes invoeren, overigens valt dit onder prof vuurwerk dus denk niet dat het gebeurt :)

Het zou eerder zijn dat er in overige landen 500 gram cakes mogelijk komen.

25kg beleid is eerder omdat 10 kg gewoon belachelijk is :)

Waar zitten jullie allemaal in godsnaam over te bakkeleijen dan? Het is toch niet bekend wat er allemaal toegestaan wordt en wat niet? Alleen dat er één europese regel komt?

Laten we hopen dat we Belgische regels krijgen en hopelijk nog zwaarder. En laat de gezonde verstande zegenvieren en wie misbruik van vuurwerk maakt met een slechte afloop flink gestraft zullen worden. Zodat ik kan genieten van GOED vuurwerk! Ipv dat brandende papier wat ze in Nederland verkopen voor te dure prijzen!

Laat de mensen die goed met vuurwerk omgaan niet lijen door mensen die dat niet kunnen/willen.

Als we de Belgische regels krijgen moet je toestemming vragen aan de burgemeester wat knalvuurwerk betreft en kan het ook zo zijn dat een burgemeester helemaal geen toestemming geeft tot het afsteken van vuurwerk, wat in verscheidene Belgische steden al het geval is...

Affijn laten we eerst maar eens zien hoe het verloopt met die Europese regelgeving.
Heb er zelf weinig geloof in dat we straks in Nederland zwaarder vuurwerk mogen afsteken.

ik vindt het jammer dat die shells illegaal zijn ik bedoel het is echt super mooi siervuurwerk en het kost niet zo heel veel. als je het gebruikt zoals het hoort is het ook wel veilig. en niet probeert om er dingen mee op te blazen want daar heb je niks aan nouja misschien een flinke verminking. maar meer niet. ik vindt dat het wel ook niet al te erg wordt met de shells geen 12 inch ofzo maar 2 inch kan makelijk legaal zijn misschien 4 inch ook nog wel maar 6 inch niet meer

ik vindt het jammer dat die shells illegaal zijn ik bedoel het is echt super mooi siervuurwerk en het kost niet zo heel veel. als je het gebruikt zoals het hoort is het ook wel veilig. en niet probeert om er dingen mee op te blazen want daar heb je niks aan nouja misschien een flinke verminking. maar meer niet. ik vindt dat het wel ook niet al te erg wordt met de shells geen 12 inch ofzo maar 2 inch kan makelijk legaal zijn misschien 4 inch ook nog wel maar 6 inch niet meer

Je weet helemaal niet waar je over praat,een 2 inch kan makkelijk legaal en misschien een 4 inch ook nog wel.

Zie je het al voor je iedereen met een mortier de straat op shell erin en knallen?????? levensgevaarlijk.....

klopt inderdaad. Maar het zou helemaal in de kosten schelen als losse 2'' werden toegestaan. Dat je bijv in de winkel rekjes kan kopen met 2'' glasvezel mortiertjes (hoeft niet in de bunker dus dat scheelt. En dat je 2'' salutes en sier kan kopen. En dan lekker veel verschillende effecten.
Maarja, dat zal wel dromen blijven

Je weet helemaal niet waar je over praat,een 2 inch kan makkelijk legaal en misschien een 4 inch ook nog wel.

Zie je het al voor je iedereen met een mortier de straat op shell erin en knallen?????? levensgevaarlijk.....

Ja makkelijk, volgens mijn ben jij degene die niet weet waar je over praat. Over rated vuurwerk die shells. Is niets aan, als iedereen er normaal mee omgaat kan je die gewoon overal afsteken. Waarom kan het in landen als frankrijk dan wel tot 4 inch?? :frusty: :bonk:

Dat is zo, ALS iedereen er normaal mee omgaat. Maar in frankrijk zijn ze niet zo vuurwerk gek. En hier wel, dus dan zal je zien dat binnen de kortste keren mensen ermee rondloopt. Om 12 uur lopen er bezopen mensen met 4'' rondt bijv. naja, je snap wel dat er ongelukken van komen.
Als ze shells toestaan die je zelf moet laden, ben ik er voor dat je bijv een korte cursus moet doen bij de gemeente van 1 dagje ofzo. En dat ze daarin duidelijk maken hoe het werkt enz enz. En dat je dan een soort certificaat meekrijgt waarmee je op vertoon in de vuurwerkwinkel shells mee kan krijgen.
Anders krijg je ben ik bang vooral het 1e en 2e jaar veel ongelukken.
En dan ben ik voor niet groter als 3'' omdat je toch wel wat rekening moet houden met eventuele productiefouten

Dat is zo, ALS iedereen er normaal mee omgaat. Maar in frankrijk zijn ze niet zo vuurwerk gek. En hier wel, dus dan zal je zien dat binnen de kortste keren mensen ermee rondloopt. Om 12 uur lopen er bezopen mensen met 4'' rondt bijv. naja, je snap wel dat er ongelukken van komen.
Als ze shells toestaan die je zelf moet laden, ben ik er voor dat je bijv een korte cursus moet doen bij de gemeente van 1 dagje ofzo. En dat ze daarin duidelijk maken hoe het werkt enz enz. En dat je dan een soort certificaat meekrijgt waarmee je op vertoon in de vuurwerkwinkel shells mee kan krijgen.
Anders krijg je ben ik bang vooral het 1e en 2e jaar veel ongelukken.
En dan ben ik voor niet groter als 3'' omdat je toch wel wat rekening moet houden met eventuele productiefouten

12" is ook wat overdreven. Wij zijn gek op auto's en toch zijn er mensen die niet kunnen rijden en dronken achter het stuur zitten. Moeten we dan iedereen de auto afpakken?

Iedereen moet een kans krijgen en als je die verpruts moet je gewoon hard boeten. Maw: Mensen die moedwillig vuurwerk gebruikt hebben om bijvoorbeeld te slopen of iemand te verwonden. Moeten gewoon levenslang verbod krijgen dat ze vuurwerk mogen afsteken. En geen papiertjes of roostertjes de eerst volgende keer als hij al met 1 sterretje in de hand staat en wordt betrapt 2 jaar cel. Dat is aanpakken! Zo kunnen de verstandige onder ons gewoon afsteken. Bij geen opzet krijgt met een 2de kans als ze die verprutsen jammer en helaas hetzelfde. Geen vuurwerk meer voor die persoon als je er niet mee kan omgaan. Dan zetten mensen er wel 2 klinkertjes naast, en dan kijken ze wel eventjes uit waar ze het vuurwerk neergooien. Nu maakt het niets uit het vuurwerk krijgt toch de schuld niet de afsteker. Want ja, het knalt ook zo hard. Er moet mee gesloopt worden :bonk:

Maar om reeël te blijven ik denk dat shells overal verboden zullen gaan worden. Net als extreem harde knallers, ik denk dat meerendeels van Europa wel meegaat met Nederland en Duitsland omdat simpelweg andere landen er toch niet veel om geven.

als ik jouw filmpjes zie en het commentaar erbij verpruts jij het ook voor anderen XtremeRides, of wil je zeggen dat dat allemaal wel verantwoord is wat je doet?

en daarbij, de regels van belgie ?
maximaal 240 gram!

Heb jij de silver salute al gezien ?
deze knalt alle knalcakes uit belgie eruit.

of de Brilliant Outblast, een zeer mooie pot.

De hele lijn van pronk vuurwerk, de cakes in belgie kunnen daar gewoon niet aan tippen!
De importeurs doen echt hun best om mooie producten op de markt te brengen.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan