Duits woonhuis ontploft door vuurwerk

• Topic starter Topic starter wim
  • Startdatum Startdatum

wim

VWC lid
Duits woonhuis ontploft door vuurwerk
BIELEFELD - In het Duitse Bielefeld is zondag een woonhuis ontploft, in brand gevlogen en deels ingestort. Waarschijnlijk lagen grote hoeveelheden vuurwerk in het gebouw opgeslagen.

Foto: NU.nl/D Gharbharan Vijf mensen raakten zwaargewond. De toestand van een van de slachtoffers is kritiek.

Dit heeft de politie van de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen laten weten. Boven het huis hing een rookpluim van 100 meter hoog.

.Brokstukken van het huis vlogen meer dan 50 meter ver. Meer dan een kwartier lang vlogen vuurpijlen ongecontroleerd in de rondte. In de omgeving gingen ruiten van andere huizen aan diggelen.

Door: ANP |

ik las het op nu.nl

ben toch wel beniewd wat er lag, en of het eventueel een 'youtube-bekendheid' was.

843060S.jpeg

843107S.jpeg

843112S.jpeg

Meer foto's op de website van NW-News

De bewoner had een zogenaamde Sprengstoffschein.

Het zal wel weinig met duits consumentenvuurwerk te maken hebben want dat knalt voor geen meter.

Zo dat zijn aardige klappers geweest. Doet me inderdaad gelijk denken aan verschillende youtube-bekendheden.

Ben erg benieuwd...

Met een paar Duitse vuurpijlen lukt dit niet, ook niet met de Duitse rotjes!

Hier ligt toch echt iets anders, dat is wel een flinke klap geweest op de foto's zo te zien.
Zie vaker filmpjes op YouTube dat mensen dingen zelf maken met +600 gram flash. Dan begrijp ik wel dat met een aantal van deze je zoiets als dit kan veroorzaken!

Maar schrok toch even, ben nieuwsgierig naar wat er lag.
En of er bekende van o.a. YouTube bij betrokken zijn.
Maar het is toch erg dit, hoop dat de gewonde geen mensen zijn wat er niks mee te maken hebben.

Zou ook nog zo'n illegaal fabriekje kunnen zijn! Is opeens een hype om zo'n illegaal fabriekje te starten. Zijn er zo ver als ik weet al 4 in duitsland.

Goedenmorgen zeg van die foto's schrik ik best wel, brokken steen overal verspreid tussen andere brokken puin, dat moet een flinke klap geweest zijn :shocked:
Helemaal triest om te vernemen dat er enkele zwaar gewonden te betreuren zijn, hopelijk redden zij het allemaal.

Heftige toestand, doet me inderdaad ook denken aan die illegale fabriekjes, of een youtube-fanatiker.

ulimate pyro?
nee het is erg zat dat zo iets gebeurd.
Dat het ging om iets wat zwaarder is als consu ziet een blind paard nog wel.
Maar god weet was het een gas explosie maar lag het huis vol vuurwerk?
We kunnen allemaal wel gissen maar ut is erg genoeg dat er 5 zwaar gewonden zijn gevallen.

ulimate pyro?
nee het is erg zat dat zo iets gebeurd.
Dat het ging om iets wat zwaarder is als consu ziet een blind paard nog wel.
Maar god weet was het een gas explosie maar lag het huis vol vuurwerk?
We kunnen allemaal wel gissen maar ut is erg genoeg dat er 5 zwaar gewonden zijn gevallen.

tis wel interessant om te horen hoe of wat er precies is gebeurd vooral omdat het is gebeurd bij iemand met springstof papieren,het is dus niet zomaar een mickey mouse hobbyist.je krijgt die papieren niet bij een pakkie boter.:bye::bye:

Dan ben je sowieso niet helemaal lekker als je dit in een woonwijk hebt liggen.
Als je de foto`s ziet gaat het hier niet om een paar onschuldige knallertjes.

Pyrotechnische papieren. Denk gewoon dat iemand z'n werk mee naar huis heeft gebracht:P. Ik vrees wel weer voor de indianen verhalen wanneer iemand met een karton FP3 wordt gepakt thuis.

Ze zijn wat vroeg met hun vreugdevuurwerkjes voor het EK. Geeft ook niet, want wij kunnen straks toch zingen:

SCHADE, DEUTSLAND ALLES IST VORBEI!

(Ja, ik kan het niet laten :rolleyes: )

Normaal ben ik wel in voor leedvermaak grapjes, maar er ligt nu waarschijnlijk een medeliefhebber in het ziekenhuis! Dus schaam je Jupilerfreak!! ;)

Back
Bovenaan