Dromen over vuurwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Velen hebben last in de maand december om in slaap te komen, en dan met name de laatste dagen. Maar de paar uurtjes die je wel slaapt, droom jij dan wel eens over vuurwerk ?

Ik ben niet echt een dromer en als ik droom vergeet ik het altijd meteen weer. Zou het niet meer kunnen vertellen de volgende ochtend. Behalve vuurwerk dromen of moet ik zeggen nachtmerries? Zeker in december regelmatig de droom dat ik oud en nieuw volledig vergeet of dat ik vergeet mijn vuurwerk af te halen.

Drom over vuurwerk heb ik eigenlijk niet vaak. Maar het niet in slaap kunnen komen door de gedachtes aan vuurwerk juist des te meer. Dan lig ik weer te draaien en te denken of alles wel goed zal verlopen, er wel genoeg besteld is enz enz. Van de week voor het eerste dit jaar weer gehad, dat was weer een kort nachtje :bonk:

Ik droom zo vaak over(eigenlijk zijn het nachtmerries):
1. geen vuurwerk hebben met oud en nieuw :cry:
2. dat opeens nieuwjaarsnacht voorbij is zonder te hebben afgestoken en ik weer een jaar moet wachten
:sad:
3. dat ik vuurwerk wilde afsteken om twaalf uur en er was niemand meer; bleek het vervroegd te zijn
naar half twaalf :bonk:
4. niet genoeg vuurwerk hebben gekocht :frusty:

En dat met een leeftijd van bijna 57 jaar... Hoe dan? :confused:

Ik heb wel eens dromen over vuurwerk. Soms zijn deze fantastisch, heb je giga collectie en alles kan en alles mag. Helaas zitten er ook wel eens 'nachtmerries' tussen waarbij je droomt dat je wakker word op 1 januari of dat je vuurwerk is gestolen.Ik hab dan toch liever dat 1e scenario waarin het allemaal leuk en aardig is haha.

Iedereen heeft deze "droom" wel eens gehad.. Dat je telaat bent met vuurwerk kopen en alle winkels afgaat en er niks te krijgen is :bonk:

Ben benieuwd wanneer ik de eerste droom weer krijg. Normaal altijd aan het eind van oktober, begin november beginnen de eerste dromen wel.

Toen ik 12 was droomde ik dat ik ziek was met oud en nieuw. Dat droomde ik 29 december. En raad eens. :mad: 4 dagen griep. Wat een kut Oud en Nieuw was dat, maar ik heb natuurlijk wel gestookt.

Ja hoor, gister nacht de eerste nachtmerrie gehad. Door drukte en werk helmaal niet door hebben dan het al de 29ste is en dus vergeten mijn vuurwerk af te halen.

Net gedroomd dat het om 2u al licht werd en de jaarwisseling compleet was mislukt omdat ik niet aan vuurwerk had (en heb irl) kunnen komen (mongolenprijzen momenteel)

Droomde juist leuk ging vuurwerk shoppen. En mijn droom kwam nog uit ook omdat me buurman mij kwam ophalen om vuurwerk te shoppen. Zelf natuurlijk nog 1X de popcorn meegenomen, maar mijn buurman haf de dag van zijn leven.

Ik weet wat jullie bedoelen, ik had dat ook altijd al is dat de laatste 5 jaar niet meer aan de orde.
Maar inderdaad meer de angst heb ik genoeg, en een verdeling maken over de dag.

Een aantal jaar geleden waren we in de zomer op vakantie aan een groot meer in Italië.
Ons huisje op de berg had een riant uitzicht en we hoorden van de verhuurder dat er een vuurwerkshow was in een dorp verderop, wat we vanaf ons huisje in het dal zagen liggen.
Ik dacht lekker te kunnen genieten maar realiseerde me niet dat het zo ver weg was dat het vuurwerk er vanaf ons huisje piepklein uitzag. Het voelde als een gemiste kans.
Sinds die tijd heb ik een aantal dromen over miniatuur vuurwerk gehad.
Piepkleine cakes en compounds die ongeveer 50cm hoog schieten en een boeketje van zo'n 10 a 20 cm spreiding geven. Ik zet het binnenshuis op tafel, steek het af en kijk er gefascineerd naar.
Daaromheen gebeurt van alles wat ik de volgende ochtend weer kwijt ben.
Ik weet het. Dromen zijn vaak raar.

Gaaf, dat is het tegenovergestelde van wat ik vaak droomde: gigacakes en pijlen. Dit vind ik net zo leuk. Als het binnen 1m blijft en knettert ipv knalt mag het binnen cat 1!

Ik was weer ns te laat met vuurwerk van zolder halen, en natuurlijk niemand van de familie (en alles en iedereen was er) die even meehelpt hè, enkel grinniken om die ene gek met z'n liefhebberij. Onderhand was het 00u, ik sjouwde nog, en gezien het verbod was werd er op 1 plek wat gestoken en was het moment voorbij. Stond ik buiten in de ijzige stilte. Anticlimax.

Toen ging er een mongool onder m'n raam z'n auto om 7u starten en werd ik wakker :mad:

Toen ik laatst in de Action was lagen er zowaar Romeinse kaarsen! Keuze uit 10, 20 & 30 schots. Gelukkig waren er nog twee pakjes 30 schots, dus die meteen meegenomen. Eenmaal thuis bleek dat ik al thuis op bed lag, in dromenland.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan