Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Zit nu op sbs Hart van Nederland te kijken. Hadden ze het over die 120.000 kilo vangst in Duitsland. Op het einde zeiden ze. Mogelijk komt er dit jaar weer een landelijk verbod op vuurwerk, meer vanavond in de late editie.

Weten zij nou echt meer? Of is het gewoon speculatie? ... Begin hem nu toch wel weet te knijpen had eigenlijk wel het idee dat we wel tot december zouden komen zonder zware negativiteit...

Hart van Nederland moet kennelijk scoren en wil graag de buikspreekpop van de PvdD zijn … gelukkig doen niet alle zenders dit, bijvoorbeeld: zelfde item bij de NOS maar hier word niet een link gelegd met een vuurwerkverbod:

https://nos.nl/artikel/2404437-politie-vindt-120-000-kilo-vuurwerk-vlak-over-de-grens-in-duitsland

Weet je wat mijn grootste vraag nou is eigenlijk en het zou me ontgaan zijn net zo makkelijk. Waarom melden de andere media het niet.

We weten allemaal wel waar dit zo een beetje vandaan komt. Er was afgelopen week een briefing geweest. Daarin zei PvdD er moet voorgesorteerd worden om vuurwerk weer een jaartje te verbieden. Bruls kwam gelijk jazeker moet er voorgesorteerd worden want oud en nieuw is speciaal, ook zat Bruls met de horeca in zijn maag kwa sluitingstijd. Hart van Nederland dacht hé er komt weer een verbod aan en hun mogen hun zegje daar doen. Maar PvdD en GL hadden vorig jaar ook succes en dat zegt HvNL ook. Daar komt het gewoon een beetje vandaan en ook op1 daar was ook iets merkwaardigs daar spraken ze met kuipers erover maar hij ging er niet in mee.

Maar ik vraag me af waarom pakt de andere nieuwszenders het niet op. En nee HvNL weet ook niet heel veel meer dan wat wij weten. Grapperhaus komt volgende week pas met zijn standpunt betreft oud en nieuw hoe veilig te vieren.

Wat Hart van Nederland eigenlijk doet is ook voorsorteren op het verbod, dus zo kun je hun ook wel stellen speculatie en bevestiging zoekend.

Ik denk niet dat er volgende week een verbod word aangekondigd.

Misschien heeft iemand dit al wel gezegd, maar wat totaal ander is ten opzichte van vorig jaar, naast de vaccinaties, is dat de grenzen gewoon open zijn en de winkels in Belgie ook. Als ze nu een verbod zouden afkondigen zou iedereen naar Belgie gaan en daar inslaan. Zolang de winkels daar open zijn/ er geen verbod is in Belgie heeft het geen zin om hier een verbod af te kondigen.

Misschien heeft iemand dit al wel gezegd, maar wat totaal ander is ten opzichte van vorig jaar, naast de vaccinaties, is dat de grenzen gewoon open zijn en de winkels in Belgie ook. Als ze nu een verbod zouden afkondigen zou iedereen naar Belgie gaan en daar inslaan. Zolang de winkels daar open zijn/ er geen verbod is in Belgie heeft het geen zin om hier een verbod af te kondigen.

Top stukje zo kun je het ook nog invullen en bekijken. De grenzen was ik even vergeten. Verder deel ik je mening niks aan toe te voegen.

Zelfs de normale huisvader die normaal een paar cakes af steekt met de kinderen,is dit jaar al lang naar België geweest onder het mom van,dat gaat me niet nog een keer gebeuren.

We kunnen niks anders dan afwachten. Maar dat volgende week de kogel door de kerk komt denk ik niet. Een verbod zal m.i. zeker niet afgekondigd gaan worden. Geen idee waar mensen die wijsheid vandaan halen. De maatregelen waar ze volgende week mee komen hebben ze afgelopen persconferentie al in de week gelegd. En daar zat geen vuurwerkverbod bij. Sterker nog, daar is niet eens over de jaarwisseling gesproken, of ik moet iets gemist hebben.

We kunnen niks anders dan afwachten. Maar dat volgende week de kogel door de kerk komt denk ik niet. Een verbod zal m.i. zeker niet afgekondigd gaan worden. Geen idee waar mensen die wijsheid vandaan halen. De maatregelen waar ze volgende week mee komen hebben ze afgelopen persconferentie al in de week gelegd. En daar zat geen vuurwerkverbod bij. Sterker nog, daar is niet eens over de jaarwisseling gesproken, of ik moet iets gemist hebben.

Nee hoor je heb niks gemist hoor. Er is niet over de jaarwisseling gesproken.

Lobby draait weer op volle toeren, moet eerlijk zeggen dat ik best een beetje begin te zweten..vorig jaar viel het doek ook pas op 14 november.

https://www.hartvannederland.nl/nie...erlanders-wil-opnieuw-algeheel-vuurwerkverbod

Of dit jaar weer een vuurwerkverbod komt, is nog niet duidelijk. Het ministerie van Justitie en Veiligheid is op dit moment aan het bekijken hoe oud en nieuw in tijden van corona toch door kan gaan op een leuke en veilige manier, laat een woordvoerder weten.

Staat ook nog een filmpje met die kerel van pvdd of de site

Ook nog niet over Kerst, dus tja. Wordt bezoekers in huis voor die tijd beperkt, gaat dat ook voor de jaarwisseling gelden. En dan maar kijken of er nog meer volgt...

Kijk, laat dat nou de voornaamste reden zijn kerst en sinterklaas waarom ze ingrijpen. Dan hoef de horeca niet te sluiten en de niet essentiële winkels mogen open blijven en je kan zelfs normaal kerst vieren, daarom grijpen ze nu in, oud en nieuw daar was niks over gezegd.

Kijk, verder heb ik geen glazen bol ik kan niet voorspellen hoe december eruit komt te zien. Maar loopt niet zo een sneltreinvaart en hopen ze dat de cijfers weer dalen mochten de maatregelen werken die ze hebben genomen.

Sommige riepen ook hier dat de aftrap van carnaval niet doorgaat en verboden was. Dus niet in zuid Limburg gaat het door en in Brabant ook de 11de . Zo gek kan het dus lopen maar we zullen toch echt af moeten wachten.

Volgens mij is het meer van belang of ze de niet-essentiele winkels dicht willen doen of niet (oftewel een volledige lockdown). Ik dacht dat ze daar vorige persconferentie niet over hadden gesproken (maar ik kan het mis hebben). Zolang de niet-essentiele winkels open blijven, kan ik me niet voorstellen dat er een vuurwerkverbod komt aangezien vuurwerk afsteken een buitenactiviteit is (tenminste bij mij wel :D )

Kijk, laat dat nou de voornaamste reden zijn kerst en sinterklaas waarom ze ingrijpen. Dan hoef de horeca niet te sluiten en de niet essentiële winkels mogen open blijven en je kan zelfs normaal kerst vieren, daarom grijpen ze nu in, oud en nieuw daar was niks over gezegd.

Kijk, verder heb ik geen glazen bol ik kan niet voorspellen hoe december eruit komt te zien. Maar loopt niet zo een sneltreinvaart en hopen ze dat de cijfers weer dalen mochten de maatregelen werken die ze hebben genomen.

Sommige riepen ook hier dat de aftrap van carnaval niet doorgaat en verboden was. Dus niet in zuid Limburg gaat het door en in Brabant ook de 11de . Zo gek kan het dus lopen maar we zullen toch echt af moeten wachten.

helemaal mee eens! Ik denk dat ze nu ingrijpen om volledige lockdown te voorkomen..

Volgens mij is het meer van belang of ze de niet-essentiele winkels dicht willen doen of niet (oftewel een volledige lockdown). Ik dacht dat ze daar vorige persconferentie niet over hadden gesproken (maar ik kan het mis hebben). Zolang de niet-essentiele winkels open blijven, kan ik me niet voorstellen dat er een vuurwerkverbod komt aangezien vuurwerk afsteken een buitenactiviteit is (tenminste bij mij wel :D )
Nee, vorig jaar was overbelasting SEH het voornaamste (publieke) argument. Dat cat1 ook niet uitgegeven mocht worden, had wel te maken met de lockdown; was geen noodzakelijk goed (wellus! :D ). Uitgifte/verkoop cat2 was sowieso verboden vanuit zelfde tijdelijke wet als stookverbod.

helemaal mee eens! Ik denk dat ze nu ingrijpen om volledige lockdown te voorkomen..

Dat willen ze ook de winkels openhouden en ingrijpen om de decembermaand gezellig door te komen. Rutte zei het nog we willen de winkels en horeca niet dicht hebben want dat was niet goed voor de economie iets in die richting, ze konden het niet meer perimenteren tja ooit raakt het geld op. Maar daar is wel een heel klein beetje over gesproken ook over de winkels niet heel opvallend, er was alle reden toe om in te grijpen 1 ding is wel zo je hebt basis maatregelen niet heel streng.

Maar nogmaals kan niet in een glazen bol kijken helaas en weet ook niet meer. Volgende week is er weer een persconferentie en verwacht dat vuurwerk niet besproken wordt. En tot die tijd laat je niet gek maken door HvNL en consorten.

Maar verder ben ik het wel met jou eens en heel fijn dat we communiceren op 1 lijn.

In je andere verhaal hoef ik niet te quoten, maar je laatste zin sprak mij aan en dat is ook hun doel. Zolang alles nog open blijft is er niet veel aan de hand dat heb je goed:D en denk ook niet dat ze de handhavers ontlasten door een verbod in te stellen op elk stukje vuurwerk dat je afsteek te controleren want dat hebben ze nog nooit gedaan tijdens het afsteken daar ligt op oudjaar hun prioriteiten niet is al jaren zo.

Lobby draait weer op volle toeren, moet eerlijk zeggen dat ik best een beetje begin te zweten..vorig jaar viel het doek ook pas op 14 november.

https://www.hartvannederland.nl/nie...erlanders-wil-opnieuw-algeheel-vuurwerkverbod

Staat ook nog een filmpje met die kerel van pvdd of de site

Je hoeft niet te zweten hoor weet wel dat afgelopen week een briefing was geen debat. Daar is het verhaal op gebaseerd uit de briefing. De lobby draait helemaal niet op volle toeren want andere media zijn niet gevolgd. Hart van Nederland sorteert ook voor op dat verbod.

Vorig jaar was het verbod al eerder besproken eind oktober en 13 november viel het doek. Maar dat was voor de zorg te ontlasten.

Waar het nu om draait is te idioot voor woorden gewoon. Wat PvdD eigenlijk zegt is we moeten de handhavers ontlasten op het controleren van elk stukje vuurwerk wat er wordt afgestoken. Daarnaast krijgen we straks te maken met corona.
Dat is het zelfde als wij zeggen nu verbied het legale vuurwerk en er komt nog meer illegaal binnen en zijn de handhavers zeker niet ontlast. In feite zet hij nog een masker op ook dat er handhaving te kort is durft die niet te zeggen. Maar op vuurwerk afsteken hoort geen prioriteit te liggen op oudjaar. Mits je normaal afsteekt natuurlijk :p

Hoop dat je snapt waar ik naartoe wil maar zweten is niet nodig. Ze gooien het niet op de zorg nee dat is voor de heer een later zorg maar de handhavers moeten ontlast worden dus moeten weer schuiven naar volgend jaar. In feite is zowel Bruls en PvdD een eigen agenda aan het doordrukken stampvoetend.

Ze hadden vorig jaar succes met GL erbij en hopen dat ze dat succes weer halen. Maar onthou 1 ding het stuk ging over de briefing afgelopen week (geen debat)

In feite kunnen ze dit jaar niet verbieden want waar moeten de importeurs ermee naartoe de bunkers liggen al prop en propvol van een jaar eerder. Ze kunnen wel blijven schuiven maar dan creëren ze echt problemen want waar moet het opgeslagen worden dat gaat nu niet.

het enige lichtpuntje wat ik nog kan zien in deze tombola is als het zover uit de klauwen loopt en het
eenmalige verbod er weer komt dat dan alle niet essensiele winkels ook weer dicht gaan maar dat betekend dat dan de cijfers 6weken blijven stijgen...volgens mij zitten ze dan op 30.000 besmettingen per dag dan bestaat nederland niet meer:frusty:.....en dan gaan ook een hoop winkels op de fles en dat willen ze kosten wat kost vermijden....
dus hoop doet leven dat we nog redelijk ver van 31dec af zitten...fingers crossed

Je hoopt toch dat dat zich niet voortplant.

Is trouwens ook slecht voor de planeet.

Back
Bovenaan