Dooft jou kaarsje langzaam?

Mijn romeins kaarsje is gedoofd. Maar de Power Pearls is een prima alternatief. :)

Ik heb de beste jaarwisseling gehad sinds het hoogtepunt van mijn liefhebberij (mijn tienerjaren). Mijn interesse zal nooit weggaan omdat ik de magie van de jaarwisselingen in mijn jeugd nooit kwijt zal raken. En elk jaar herbeleef ik het een beetje met het afsteken van wat vuurwerk en dan komt het magische gevoel weer even helemaal terug.

Mijn romeins kaarsje is gedoofd. Maar de Power Pearls is een prima alternatief. :)

Ik heb de beste jaarwisseling gehad sinds het hoogtepunt van mijn liefhebberij (mijn tienerjaren). Mijn interesse zal nooit weggaan omdat ik de magie van de jaarwisselingen in mijn jeugd nooit kwijt zal raken. En elk jaar herbeleef ik het een beetje met het afsteken van wat vuurwerk en dan komt het magische gevoel weer even helemaal terug.
Hier precies het zelfde, de magie uit m'n jeugd in al z'n vormen, het uren puzzelen met alle folders, de wekelijkse tripjes met m'n vader mee naar Bex, de houten kratten met miljoen klappers en de duizenden Blitzz Rockets, de vreugde vuren........
Inmiddels oud maar nooit helemaal niet volwassen.

Niet gedoofd maar wel anders.
Zelf bijna niets afgestoken, wel van een afstandje gekeken naar wat van mijn collectie afgestoken werd.

mijn kaarsje is wel ver uit ben zelf 30 heb in me tiener jaren mooi spul mogen afsteken en echt fan geworden van vuurwerk ben steeds groter en groter gegaan en steeds meer geld eraan uitgeven alleen de afgelopen jaren loop ik steeds meer op mijn tenen en ben daar wel een beetje klaar mee bij mij in de stad is al sinds corona een verbod en er wonen nogal wat mensen hier die mensen er graag bij naaien zo is er ook een melding bij mij gedaan alleen stond de politie bij de verkeerde voor de deur waarbij ik enorm veel geluk heb gehad maar zo gaat het al jaren steeds meer klagende mensen het leuke begint er een beetje af te gaan en de prijzen in nederland helpen daarbij ook niet mee vuurwerk is enorm duur geworden je moet het echt van de freakdealtjes hebben anders is het gewoon niet leuk meer ik heb nu nog een top oud en nieuw gehad maar ben wel aan het twijfelen wat ik aankomend jaar ga doen

mijn kaarsje is wel ver uit ben zelf 30 heb in me tiener jaren mooi spul mogen afsteken en echt fan geworden van vuurwerk ben steeds groter en groter gegaan en steeds meer geld eraan uitgeven alleen de afgelopen jaren loop ik steeds meer op mijn tenen en ben daar wel een beetje klaar mee bij mij in de stad is al sinds corona een verbod en er wonen nogal wat mensen hier die mensen er graag bij naaien zo is er ook een melding bij mij gedaan alleen stond de politie bij de verkeerde voor de deur waarbij ik enorm veel geluk heb gehad maar zo gaat het al jaren steeds meer klagende mensen het leuke begint er een beetje af te gaan en de prijzen in nederland helpen daarbij ook niet mee vuurwerk is enorm duur geworden je moet het echt van de freakdealtjes hebben anders is het gewoon niet leuk meer ik heb nu nog een top oud en nieuw gehad maar ben wel aan het twijfelen wat ik aankomend jaar ga doen
Mooi in 1 zin samengevat 👍

Veranderd toch wat bij me door al het gezeik er om heen. Ergens gaat de lol er wel soms wat vanaf. Heb ook pas heel laat besteld dit jaar.

Toch zodra het de 29ste was brandde de kaars volgas!!! Bij drie winkels besteld maar er uiteindelijk 7 bezocht. Veel toch nog bijgekocht. Praatje hier en daar. Sfeer proeven. Heerlijk van genoten.

Ook andere stookplaats gekozen. Midden in een park ipv op straat…..stonden met zijn vijven en was echt perfect. Ons vuurwerk was super en om het park heen werd ook veel gestookt wat prima te zien was.

Conclusie. Brand nog meer dan uitstekend op dit moment!!

Ik ben deze oud en nieuw ingegaan alsof het de laatste was en om heel eerlijk te zijn, dat voelt ook wel prima zo.

Veel negativiteit omtrent oud en nieuw maakt het voor mij gewoon minder leuk. Ik sta in het duister m’n bestelling het huis in te lopen terwijl ik niks fout doe, daar gaat toch ergens wat mis? Het gevoel wat ik als jochie had heb ik al jaren niet meer. Ik heb ontzettend genoten van mn collectie en als het volgend jaar mag ben ik er gewoon weer bij, maar ik weet nog niet of ik illegaal aan de slag ga. Dat gevoel en alle negativiteit er om heen verpest het te veel voor me

Tijd om keuzes te maken

Al sinds de tijd van rugzakje om volgestopt met astronauten en babypijltjes enzovoort de straat op samen met vriendjes stoken tot nu fan van vuurwerk (25 jaar geleden).
Sinds vorig jaar op dit prachtige forum terecht gekomen en sindsdien ook een meer serieuze collectie gebouwd.
Dit jaar was de collectie voor leken om je voor te schamen, voor de meeste liefhebbers een droom. Voel mij erg gelukkig dat dit kon.

Mijn kaarsje dooft zeker niet langzaam maar gaat alleen maar feller branden.

Echter met al het gezeik eromheen en helemaal het verbod wat toch wel een zeer reële toekomst lijkt wordt het wel lastiger om met een fijn gevoel naar de toekomst van vuurwerk te kijken.

Wat mij het meeste raakt is dat als ik naar mijn kids kijk (4 & 7) dat zij oud en nieuw zeer waarschijnlijk nooit bewust gaan meemaken zoals hun papa dat heeft gedaan. En niet het plezier, vreugde, vrijheid en samenhorigheid op dezelfde manier gaan meemaken.

Ik ben nu 50 jaar druk met vuurwerk. Als klein jochie hele dagen buiten vuurwerk afsteken tot het moment dat ik het financieel goed had en een grote collectie kon aanschaffen. Afgelopen oud en nieuw was ik na 2 uur lontjes aan elkaar knopen er klaar mee. Hierdoor heb ik nog het een en ander over. Ik kan rustig zeggen dat het voor mij nu wel ongeveer klaar is om het zo groot aan te pakken.

Waar ik dan wel weer (opnieuw) over gecharmeerd ben, zijn de vuurpijlen. Ik had een aantal pakketten uit België. De vuurpijlen uit 1 pakket knalde net zo hard als een 3 inch shell. Dit jaar na Tjechië op vakantie. Grote kans dat ik met een zooitje vuurpijlen thuis kom 😁

Bij mij gaat het langzaam uit, wat filmpjes op YouTube gezet, nog wat compilaties bekijken van mensen die ik altijd volg en dan is het wel weer genoeg.

Eind november gaat het kaarsje ongetwijfeld weer branden en gaan we er gewoon weer van genieten.

Ik ben nu 50 jaar druk met vuurwerk. Als klein jochie hele dagen buiten vuurwerk afsteken tot het moment dat ik het financieel goed had en een grote collectie kon aanschaffen. Afgelopen oud en nieuw was ik na 2 uur lontjes aan elkaar knopen er klaar mee. Hierdoor heb ik nog het een en ander over. Ik kan rustig zeggen dat het voor mij nu wel ongeveer klaar is om het zo groot aan te pakken.

Waar ik dan wel weer (opnieuw) over gecharmeerd ben, zijn de vuurpijlen. Ik had een aantal pakketten uit België. De vuurpijlen uit 1 pakket knalde net zo hard als een 3 inch shell. Dit jaar na Tjechië op vakantie. Grote kans dat ik met een zooitje vuurpijlen thuis kom 😁
Heb de vuurpijlen ook weer ontdekt. Zit erg veel leuk spul tussen. En makkelijk zo even kort te schieten vanuit de achtertuin

ik hou van sarcasme:)

ChatGPT to the rescue:

Mijn kaarsje is wel ver uit. Ben zelf 30, heb in mijn tienerjaren mooi spul mogen afsteken en ben echt fan geworden van vuurwerk. Ben steeds groter en groter gegaan en steeds meer geld eraan uit gaan geven. Alleen de afgelopen jaren loop ik steeds meer op mijn tenen en ben daar wel een beetje klaar mee. Bij mij in de stad is al sinds corona een verbod en er wonen nogal wat mensen hier die anderen er graag bij naaien. Zo is er ook een melding bij mij gedaan, alleen stond de politie bij de verkeerde voor de deur, waarbij ik enorm veel geluk heb gehad. Maar zo gaat het al jaren: steeds meer klagende mensen. Het leuke begint er een beetje af te gaan en de prijzen in Nederland helpen daar ook niet mee. Vuurwerk is enorm duur geworden; je moet het echt van de freakdealtjes hebben, anders is het gewoon niet leuk meer. Ik heb nu nog een top oud en nieuw gehad, maar ben wel aan het twijfelen wat ik aankomend jaar ga doen.

Toch wel weer een heel leuk oud en nieuw gehad. Op een voor mij nieuwe plek in Dongen, waar een straat naast ook zeer veel mooi vuurwerk werd afgestoken (vast ook een liefhebber).

Dat doet het kaarsje wel weer even opbranden. Alhoewel ik ook steeds meer voldoening haal uit de verkoop ipv het afsteken.

Benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen.

Ja en nee. Ik heb echt mn beste oud en nieuw ooit beleefd. Het ophalen was geweldig, het helpen in een vuurwerkwinkel was geweldig. Oudjaarsdag zelf was fantastisch. Dit was echt de perfecte oud en nieuw, inclusief de aanloop er naar toe.

Het lezen van alle negatieve berichten doet me helaas toch wel wat. Het beste zou toch zijn om zonder sociale media en met zo min mogelijk nieuws door het leven te gaan. Het brengt je toch veelal negativiteit.

Al met al kijk ik erg uit naar volgend jaar. Toch nog de hoop op een jaarwisseling met vuurwerk en het idee dat er zeker wat van te maken is. Tot die tijd genieten van het forum en alle mooie filmpjes van deze editie.

Back
Bovenaan