Doetinchem 07-09-2008 Mascleta

Vanavond weer een top show gehad! Mellendijk heeft weer mooi werk geleverd, ze knalde er lekker op los:p! Het begon rustig met flinke knallers die volgde door een lekker tempo en toen kwam de finale.. Je zag de rijen met quickmatch al af gaan.. mooi, mooi en nog eens mooi.

Nu maar wachten op de films, ik geloof dat Mattenfreak en RedBaron alles hebben vastgelegd dus dat moet goed komen.

Groeten,
Pyro-rola

Zo ben net thuis! stond recht tegen over de finale.

Stond met trillende handen en benen te kijken zo heftig ging het tekeer.

heb gefilmt en zal zometeen online zetten eerst ff bewerken :)

Na een vakantie en een leiding weekend op scouting, was ik eigenlijk niet van plan om naar Doetinchem te rijden.
Mede omdat ik altijd uber gaar terug kom van scouting kampen.
Want ik slaap slecht op die kl#te matjes.

Maar ik ben toch maar gegaan, want een Mascleta in Nederland...
Dat mag je toch niet missen.

Rond 20:15 van uit de stad van flipje richting Doetichem gereden.
Omdat ik was aan de late kans was, dacht ik dat ik problemen had met parkeren.
Ik zat te denken aan taverelen van een wedstrijd van feyenoord, want dan is het ook altijd slecht een goede parkeerplek te vinden.
Maar gelukkig kon ik me wagen goed kwijt.

Weer bijgepraat een aantal freaks, Ollie (lang niet gezien), Remio en nog een heel bekende freak waar ik de naam vergeten ben.
Half tien nog steeds geen vuurwerk, wachten tot kwart voor 10, volgens Remio.
Want dat had harryboem gepost.

Toen kwam de eerste knal, nou knal... die ging dwars door me buikje heen...
Nou buikje...
Toen de tweede, ik zat niet op te letten, nou dit gaat goed dacht ik.
En toen begon de show.
De show vond ik zeer goed.
In vergelijking met drie jaar geleden, was deze 1000% beter.
In een woord gewelig.

De mascleta was zeer goed, goede knallen, lekker tempo, en heerlijk genieten tijdens de finale.
De effecten in lucht, waren ook mooi.
Ook tijdens de finale zeer indrukwekkend te noemen.

Ik dacht bij me eigen, goed dat ik gegaan ben.
Een zeer goede afsluiting van me vakantie.

Na de show kwam ik Jawe en later,AfCA 4 live en mattenfreak nog tegen.
Ook met hem gezellig bijgepraat.

Daarna terug naar me wagen gelopen en weer richting de Betuwe gereden.

Top showtje in Nederland.
Er kan tegenwoordig weinig, maar dit was weer gewelig.
Hulde en een lintje voor de schieters!

Haha, niet normaal, zo snel al films online. :bonk:
Het was een topavond, mijn moeder ging ook eens mee haha die wist ook niet wat d'r overkwam. :wink: Ontzettend veel mensen van het forum gezien, veel mensen even gedag gezegd en sommigen even gesproken, het was echt een enorme meeting joh. :D

De mascletà was top, in het begin vreesde ik even voor een trage show, het liep niet direct lekker door en die fluitcandles duurden wel erg lang, maar we hadden natuurlijk bij licht al gezien wat er zou komen te hangen, dat beloofde dus nog heel wat. :wink: En jawel, het geknal begon en liep lekker door, telkens een nummertje groter en dat merkte je goed, de laatsten gingen erg lekker hoor, lekker dof. :p Toen de finale ging, ja, juichen natuurlijk, wat een geweld, ging prima door, mines erbij, salutes, alles ging de lucht in, waanzinnig! Weer grote complimenten voor Mellendijk F.D.S., een prima mascletà.

Ik heb genoten, was ook erg leuk om veel mensen weer eens te zien, altijd gezellig.

Bij deze mijn film van de Mascletá ik sta recht tegenover de finale en ik moet zeggen dat de finale goed opstaat!

al met al stond ik shakend! achter me camera haha zo heftig ging het te keer! vondt het een geweldige ervaring!

Hier de film: Klikkerdeklik

Alle hulde voor Mellendijk FDS. Prima mascleta, mooie timing en opbouw, en een werkelijk zinderende finale.
En Michael: prima in beeld gebracht, dank voor het delen met ons

Ik hou het lekker kort, gasten over 2 jaar ga ik mee naar Fallas :wink:

Veel bekende freaks gezien gister, ook mijn grote vriend Scania.Rob weer hehe , en nog vele andere uitteraard:D

Zo zo, dat was zeer vet gisteravond! :)

Kwam mooi optijd aan, kon nog net parkeren recht tegenover de Bleek.
We hadden dus een plekje mooi vooraan.
Zo'n beetje ter hoogte van het begin van de mascleta-lijnen.
Paar mede-freaks uit G'brug waren ook, altijd gezellig.

Die begin- en eindknallen waren de verrassingen, nou verrassend waren ze! Top!
Maar ook de finale klapte er goed op zeg. Wat een geweld.
Heerlijk!

Verwonderde mij er nog wel over hoe dicht we er eigenlijk bij mochten staan.
De veiligheidsafstand is vast en zeker wel in acht gehouden, maar het leek mij toch vrij kortbij.
Niet erg hoor, des te mooier wat mij betreft ;)

Het is nog steeds even zoeken naar de juiste woorden hiero......::D
Wat ik gisteren heb meegemaakt daar:
F*kking GEKKEHUIS, zo HARD, het was voor mij de eerste keer dat ik het geweld van een Mascleta heb gezien. Ik ben een aardig dreuntje gewend, maar zoiets is net een complete oorlog mannen. DE Ultieme kick voor iedere freak die van bruut geweld houdt:cool:.
Een gigantische pluim krijgt dit hele team die aan dit gebeuren heeft meegewerkt, Rutger, ik vond het echt meesterlijk man, bedankt heel het team van me, want wij vonden het allemaal ontzettend gaaf daar.

Hier mijn Finalefilm:

Finale Mascleta Doetinchem

Gister ook met een mooie groep rond half 6 die kant op gegaan.
Hebben eerst 2,5 uur met een 15 man op een terras gezeten bij een eetcafe in het centrum, lekker gegeten en wat gedronken.
Toen om 9 uur richting de bleek gelopen, was al aardig druk.
Veel bekenden zien staan.

Maslceta vond ik super, zeker voor Nederland.
Alleen het begin met de fluitcandles viel een beetje tegen, te langdurig, daar hadden knallers tussendoor gemoeten.
zouden salute candles niet gemogen hebben?

Verder goeie dreunen en vooral die laatste lijnen met de nr 6 eraan gingen lekker.

Finale vond ik niet echt super hard gaan, had niet dat gevoel in m'n oren zoals altijd in Valencia, maar hard was hij zeker.

Al met al een hele gezellige dag gehad met een goeie mascleta.

Groeten Roel.

Wat een geweld!!!! spektakel, spektakel en nog eens spektakel. Mellendijk F.D.S heeft hier echt ( zoals al door velen gezegd) een top performance neergezet. Een diepe buiging naar Harry en de rest van zijn team!

Ook ik heb weer veel vuurwerkliefhebbers voorbij zien komen. het was er naast dit geweldige spektakel dan ook erg gezellig. en de Mac achteraf deed het ook weer prima :D

ik heb natuurlijk ook een video van dit unieke evenement gemaakt. Deze kun je dan ook *HIER* downloaden. Veel kijk én luister plezier :p

Het was SUPER. Wat een dreunen.

Ik dacht even dat ik in spanje was, alleen het koude weer en de molen op de achtergrond deden anders vermoeden :D

Wat een geweld echt super zo'n mascleta, dat zouden ze meer moeten doen :D

Mijn ervaring van de show (Mischien een beetje laat)
De eerste keer een Mascleta voor mij.
Ik had natuurlijk filmpjes gezien maar wist niet hoe het nou in het echt was.
Na zo'n Half uur gewacht voor de show.
Werd ik opgeschrikt door een goede knal.
En vanaf hier ging het steeds meer te keer na de fluit candles werden de lijnen met Vlinders aangestoken.
Wat een geweld kwam daar af zeg niet normaal vooral bij de finale!
Ook de flitsen waren top!
Dit was de eerste keer Mascleta voor mij, en het viel me niet tegen!:p
Ook mijn dank naar: Mellendijk FDS voor deze show!
Fallas lijkt mij nu nog mooier om naartoe te gaan.:D
Hier een foto (niet de beste kwaliteit):
Gelieve niet over te nemen zonder toestemming
vuurwerkdoetinchem012pi7.jpg
[/

Laatst bewerkt:
Hier dan nog

Hier dan nog

Beter laat dan nooit ik zet hem er toch nog even op veel plezier ermee deze kwam ik nog tegen
Chris30

Later

[/QUOTE]

Laatst bewerkt:
Mooi filmpje Viper30, alleen mischien verkeerde topic? Vroeg me af .. weet iemand of er ooit nog een keer een mascleta in Nederland plaats gaat vinden?

Back
Bovenaan