Doetinchem 07-09-2008 Mascleta

moontan

VWC lid
Waar: Doetinchem
Provincie: Gelderland
Wanneer : 7 september 2008
Wie: Mellendijk
Kaliber: zie onderstaand
Tijdstip: tussen 21 en 22 uur

Onder voorbehoud

Mega Mascleta
95 lijnen trueno 2, 3 en 6
90 x romeinse kaars 2 inch
110 pot a feu 3 inch
155 pot a feu 2,5 inch
10 x tronada 100 mm
en nog veel meer

webinfo:
http://www.spaansvuurwerk.nl/

Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt goed, iets waar ik hopelijk wel bij kan zijn haha, is meen ik dezelfde locatie als de eerste van Nederland, prima locatie dus. :D

Ik zal eens kijken ik zou hier ook wel bij willen zijn ! :D

Klinkt erg leuk iniedergeval zeker voor in Nederland.
Is al de 2e mascleta in Nederland EN Gelderland :thumbup:

Klinkt goed, iets waar ik hopelijk wel bij kan zijn haha, is meen ik dezelfde locatie als de eerste van Nederland, prima locatie dus. :D

Klopt ja. Waar vele freaks voor niets naartoe af waren gereisd en waar ik voor het eerst kennis maakte met Guy. Was uiteindelijk dus toch de moeite waard :D

Dit is inderdaad waar de allereerste mascleta werd geschoten. Daar trof ik Mattenfreak voor het eerst.

Het jaar erop was er geloof ik overdag een tronada en 's avonds een mascleta.
De tronada was echter afgelast, maar zoals Jupilerfreak al zegt troffen we ons en hebben we toch nog even gezellig wat gekletst:).

Hopelijk heb ik mijn OV-kaart dan al, lijkt me wel leuk er heen te gaan:)

Deze wil ik in geen geval missen :D

Goed te doen qua afstand, en op een zondag, dus 99% kans dat ik erbij ben!

Ik ga deze heren trouwens over enkele weken ook aan het werk zien tijdens de Zwarte Cross.
Ben benieuwd!

De aanvraag heeft betrekking op het tot ontbranding brengen van vuurwerk en het opbouwen, installeren, en verwijderen daarvan op 7 september 2008 op De Bleek te Doetinchem. Het betreft een buitenvuurwerk ter opluistering van de afsluiting van de Classic Car Rally waarvan de afsteektijd is gepland tussen 21.00 en 22.00 uur.

Klinkt goed, ik heb nog nooit een mascleta live meegemaakt.:)
Ik denk dat ik er ook wel heen ga maar ik weet het nog niet helemaal zeker.

Hm tegelijkertijd met de Classic Car Rally.

Dan is het zeker de moeite waard om zelfs mooi vroeg al te gaan :)

Spaans vuurwerk langs de Oude IJssel

vrijdag 22 augustus 2008 | 17:57

DOETINCHEM - De Mascletá komt zondag 7 september voor de derde keer naar Doetinchem.

Dit Spaanse vuurwerkspektakel is te zien op de Bleek en geldt als afsluiting van de Cultuurzomer in de Achterhoek en de Doetinchem Classic.

De Mascletá is afkomstig uit Valencia en wordt gezien als een kunstvorm waarbij het ritme van de knallen centraal staat.

Aan de Mascletá zijn strenge voorwaarden verbonden over de tijdsduur, de opbouw van het ritme en de hoeveelheid explosieve stof. Ook wordt gekeken naar de choreografie van geluid en kleur. Bij de Mascletá is het de uitdaging om de ontploffingen zo op elkaar af te stemmen dat het geluid elkaar niet overlapt.

De Spaanse vuurwerkshow wordt bijna nooit buiten de eigen landsgrenzen uitgevoerd.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/achterhoek/3598394/Spaans-vuurwerk-langs-de-Oude-IJssel.ece

Mascleta

Mascleta

Klink veelbelovend: Het grootste vuurwerk ooit in de achterhoek.
45 minuten rijden heb ik er wel voor over om een Mascleta te zien.

Er is een vergunning afgegeven dus het gaat waarschijnlijk:wink: door.
Was al bekend maar omdat er nog stond onder voorbehoud hier de vergunning voor de Geïnteresseerden. (Laatste stuk over bezwaar heb ik weggelaten )

Bekendmakingnummer: 1042
Kenmerk: MPM14770
Type: bekendmaking vuurwerkvergunning
Titel: De Bleek te Doetinchem (7-9-2008)
Bedrijf: Wagenvoort Vuurwerk BV (Mellendijk en Wagenvoort werken samen met dit project )
Gemeente: Doetinchem
Postcode
Huisnummer
Publicatie datum: woensdag 30 juli 2008
Verval datum: maandag 1 september 2008
Links
Omschrijving Kennisgeving

Vergunning afsteken vuurwerk Wagenvoort Vuurwerk B.V. Doetinchem

Gedeputeerde Staten van Gelderland maken bekend dat zij op 11 juni 2008 een aanvraag om een ontbrandingstoestemming als bedoeld in artikel 3.3.2, derde lid, van het Vuurwerkbesluit hebben ontvangen van Wagenvoort Vuurwerk B.V. uit Wapenveld.

De aanvraag heeft betrekking op het tot ontbranding brengen van vuurwerk en het opbouwen, installeren, en verwijderen daarvan op 7 september 2008 op De Bleek te Doetinchem. Het betreft een buitenvuurwerk ter opluistering van de afsluiting van de Classic Car Rally waarvan de afsteektijd is gepland tussen 21.00 en 22.00 uur.

Conform het Vuurwerkbesluit heeft de burgemeester van de gemeente Doetinchem verklaard geen bezwaar te hebben tegen het tot ontbranding brengen van het vuurwerk. Gedeputeerde Staten hebben besloten de gevraagde ontbrandingstoestemming onder het stellen van voorschriften te verlenen.

Laatst bewerkt:
Zo durf jij al voor mij te beslissen of ie door gaat??????:bonk:

Een afgegeven vergunning wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk geschoten word.
Neem de volgende keer eerst contact op voordat je zoiets meld

Harrieboem

Laatst bewerkt:
Zo durf jij al voor mij te beslissen of ie door gaat??????:bonk:

Hij gaat niet eerder door dan dat het op mijn site staat vermeld.

Een afgegeven vergunning wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk geschoten word.
Neem de volgende keer eerst contact op voordat je zoiets meld

Harrieboem
Als het overal al bekend word gemaakt dat er een Mascleta komt op bv www.gelderlander.nl of via flyers noem maar op dan lijkt het mij dat het doorgaat.
Ik vind als er nog helemaal niks zeker is dat je ook niks bekend moet gaan maken.

Back
Bovenaan