Deventer 11-06-2010

moontan

VWC lid
Waar: Deventer
Provincie: Overijssel
Geschoten door: Wagenvoort Vuurwerk
Kaliber: Professioneel, max 4"
Wanneer: 11 juni 2010
Tijdstip: 23.00 uur

activiteitenprogramma09.jpg

tijdstip is gewoon veel te laat voor een kermis-show :sad:
mensen die met kinderen willen komen of die van verder weg komen is dit niks.
jammer :rolleyes:

Tsja, maar wat wil je rond de midzomernacht? Als het veel vroeger geschoten zou worden, is het gewoon nog licht!

Vuurwerkwaterval vanaf brug
donderdag 06 mei 2010 | 07:00

DEVENTER - De traditionele vuurwerkshow tijdens de Zomerkermis in juni krijgt dit jaar een wel heel spectaculair tintje in de vorm van een vuurwerkwaterval vanaf de Wilhelminabrug. Het idee komt uit de koker van Nol Laus.

Hij is lid van de promotiecommissie van de Deventer Zomerkermis. Deze week is er definitief groen licht gekomen voor dit onderdeel van de festiviteiten rond de kermis. ,,Het had heel wat voeten in de aarde'', vertelt Laus. ,,Niet alleen is overlegd met de gemeente, brandweer en politie, maar ook de provincie en Rijkswaterstaat moesten toestemming geven.''

Voor de vuurwerkwaterval - op de avond van 11 juni rond de klok van 23 uur - wordt de gehele lengte van de brug gebruikt. Het fietspad wordt daarvoor aan één kant afgesloten; autoverkeer blijft wel mogelijk. ,,Het zal een spectaculair gezicht zijn als het zilvervuur over de rand van de brug naar beneden stort'', verwacht Laus. De vuurwerkwaterval wordt verzorgd door het bedrijf Wagenvoort uit Wapenveld, dat ook de aansluitende vuurwerkshow op de Worpzijde van de IJssel uitvoert.

http://www.destentor.nl/regio/deventer/6646514/Vuurwerkwaterval-vanaf-brug.ece

Dat gaat dan dringen worden op de Wellekade aangezien de brug ieder jaar helemaal vol staat met toeschouwers.

Mijn thuishaven...:D

Het is ook alweer even geleden (Royal workshop) dat ik de 4 inch zag gaan. Ik ben er dan natuurlijk bij morgen. Ben erg benieuwd naar de waterval vanaf de brug. Hopen dat het niet te hard waait.

Heeft iemand toevallig een adres hier voor? voor de stomstom:p
Tenminste voor de beste parkeerplaats?:D

Laatst bewerkt:
"Parkeergarage Wilhelminabrug" Bokkingshang 2 7411 GG Deventer.
open 24/7

Deze garage is direct aan de IJssel en bij de brug waar de waterval aan komt te hangen.

Op de overige parkeerplaatsen aan de IJssel staat de kermis. Eventueel zou je het nog kunnen proberen op de grote parkeerplaats aan de "van Twickelostraat". Deze is ook direct aan de IJssel.

In uiterste nood kan je ook nog op "de Worp" ( adres heb ik zo niet) parkeren en dan met het pontje naar de overkant, al is dit erg omslachtig.

Tot vanavond!

"Parkeergarage Wilhelminabrug" Bokkingshang 2 7411 GG Deventer.
open 24/7

Deze garage is direct aan de IJssel en bij de brug waar de waterval aan komt te hangen.

Op de overige parkeerplaatsen aan de IJssel staat de kermis. Eventueel zou je het nog kunnen proberen op de grote parkeerplaats aan de "van Twickelostraat". Deze is ook direct aan de IJssel.

In uiterste nood kan je ook nog op "de Worp" ( adres heb ik zo niet) parkeren en dan met het pontje naar de overkant, al is dit erg omslachtig.

Tot vanavond!

Bedankt nog voor de tip, de betaalautomaten waren buiten werking, dus kon ook nog gratis parkeren:p Ben net weer thuis, ben samen met drummer92 gezellig naar het fantastische showtje geweest. De waterval viel me toch wel lichtelijk tegen(magertjes en niet mooi gelijk), maar de show maakte het helemaal weer goed:D Het galmde daar heerlijk! Er was leuk gebruik gemaakt van fluiters, hummers en natuurlijk heerlijke salutes!:D Al met al een geslaagd feestje!

Ik kan me helemaal bij DsNL aansluiten. De waterval was inderdaad wat magertjes, maar de show was heerlijk. Veel verschillende soorten vuurwerk gezien. Ik vond de locatie ook prachtig, er konden heel veel mensen staan kijken, en een show aan het water heeft altijd wel wat vind ik. Wat me ook nog opviel was dat binnenvaart schip dat vlak na de show al voorbij kwam, de laatste salutes gingen de lucht in, en meteen was daar die boot. Mooi staaltje van hele strakke timing :p

Back
Bovenaan