'Debat over totaalverbod vuurwerk'

Klopt marchel. Maar wat wij van zelf sprekend vinden. En jij ook. Is voor de lui van tegenwoordig met grote regelmaat niet meer zo normaal jammer genoeg. De mensen zijn op een negatieve manier zo veranderd. In het denken over die dingen.

Waar blijft de steun van de leden van Vuurwerkcrew?!
Meer dan 18.000 leden, ja dit zullen vast niet allemaal actieve zijn maar toch!!

En niet gaan lopen blaten van: ja als dat verbod er komt koop ik wel illegaal!!
Gewoon steunen die initiatieven van bv. BCN. :wink:

Punt is dat als je alle accounts van die 18.000 Gaat verwijderen die al 2 jaar niet online is geweest er waarschijnlijk al 3000a5000 afvallen. Verder zullen nog eens zo aantal alleen kijken in december ben ik bang. Kijk maar is naar het online record hou oud die is met 1195 te gelijk online. Gemiddeld zit een harde kern van enkele honderden man. De rest heb je weinig aan. En krijg je alleen weer wakker of actief met prijzen. Zit ik ook al lang op budgetgaming in de hardere kern vroeger. Is er iets normaals reageren er 100a150 man. Is er een grote prijs vraag. Opeens 1500 reactie,s waarvan 1200 accounts net 1a5 berichten hebben gepost. Toevallig tijdens prijsvragen. Leuk is het niet. Maar jammer genoeg zijn veel mensen zo.

Vind het ook maar apart als je bijvoorbeeld kijkt naar sommige importeurs op FB die halen zonder problemen 30.000 likes binnen door oa winacties.

ja zena. Maar die heeft de naam mee uit belgie waar veel mensen ze van kennen en hebben er ook echt op ingezet. En Weco/van breedschoten. Is gewoon heel groot. Rubro evolution etc. Hebben ook maar 1000a5000 likes jammer genoeg.

Ik snap niet waarom men een debat wil over een totaal vuurwerk verbod. Een debat is volgens mij dat je de voors en tegens bij elkaar zet en er dan over gaat praten. Ik heb dit twitter bericht ook gelezen en op gereageerd met een vraag en op een x aantal andere haters die ook hun mening gaven. Heb de mensen gewoon een vraag gesteld om zelf eens in ''debat'' te gaan en je krijgt gewoon 0 reactie. Dit heb ik al vaker geprobeerd via de twitter mensen aan te spreken om er over te praten en ik heb tot nu toe 1 iemand gevonden die mij 2x wilde antwoorden toen ik daar netjes een oplossing voor had werd het meteen weer stil.

Erg jammer dat er een groep is die zo enorm egoïstisch is dat ze alleen zich zelf willen horen spreken. Dat de media een geluid geeft aan dit soort mensen is schandalig. Deze mensen denken door dat geluid dat ze nog goed bezig zijn ook!

Ik ben de moeilijkste niet is er een goede reden om vuurwerk te verbieden vind ik dat jammer maar zal je mij verder niet horen. Er is geen goede reden en het is geen oplossing voor het vuurwerk probleem.

Dat is toch gewoon zo mensen nemen alles klakkeloos over van elkaar maar als je vervolgens met gerichte vragen komt haken ze af. :`) Kijk maar naar die pippo Arno Bonte verteld altijd het zelfde standaard verhaaltje.

Ik heb gisteren ook op Twitter gereageerd op iemand die liep te zeiken om een vuurwerkverbod bij de tweede kamer zelf, betreft ouderen partij Drenthe.

Mijn tweet op zijn tweet:
- Belachelijk, zeker nooit jong geweest? Een oud en nieuw zonder vuurwerk? Nooit! Pak het illegale vuurwerk aan.

Kreeg de volgende reactie terug:
- wel eens een oog moeten missen omdat iemand een vuurpijl op ja afschoot? :(

(Ik lag echt dubbel om de reactie, hoe verzin je het.)

Mijn reactie:
- Ik heb nog nooit één probleem gehad met vuurwerk. Daarnaast heb je tegenwoordig mooie vuurwerkbrillen ter bescherming! :-)

- Waarop ik terug kreeg;
tja, elk jaar vallen er tientallen gewonden, zelfs enkele doden

Mijn reactie:
- Miljoenen mensen genieten buiten van het mooie vuurwerk. Elke dode is er één teveel, echter komt dit door illegaal vuurwerk.
- Wat al verboden is, alcohol en autorijden ook maar verbieden? Zorgt jaarlijks voor vele gewonden en zelfs doden. Fijn weekend

Vervolgens niks meer gehoord, maar het is toch best triest dat voorstanders van een verbod zo reageren, gooien het altijd maar op een paar gewonden / doden.

Ik heb gisteren ook op Twitter gereageerd op iemand die liep te zeiken om een vuurwerkverbod bij de tweede kamer zelf, betreft ouderen partij Drenthe.

- Belachelijk, zeker nooit jong geweest? Een oud en nieuw zonder vuurwerk? Nooit! Pak het illegale vuurwerk aan.

Mijn reactie:
- Ik heb nog nooit één probleem gehad met vuurwerk. Daarnaast heb je tegenwoordig mooie vuurwerkbrillen ter bescherming! :-)

- Waarop ik terug kreeg;

Mijn reactie:
- Miljoenen mensen genieten buiten van het mooie vuurwerk. Elke dode is er één teveel, echter komt dit door illegaal vuurwerk.
- Wat al verboden is, alcohol en autorijden ook maar verbieden? Zorgt jaarlijks voor vele gewonden en zelfs doden. Fijn weekend

Vervolgens niks meer gehoord, maar het is toch best triest dat voorstanders van een verbod zo reageren, gooien het altijd maar op een paar gewonden / doden.

Die ouderenpartij das een stel populisten, niks te veel van aantrekken. Die partij draait op verzuring :)

Mijn reactie:

- Waarop ik terug kreeg;

Mijn reactie:

precies wat ik bedoel als je iemand vind die wel wil antwoorden dan houd het na 2x op omdat je dan zover ben dat ze alleen nog kunnen toe geven dat een verbod eigenlijk niet de oplossing is.

Als je naar de statistieken kijkt van het aantal verkeersdoden vorig jaar dan kom je op 621 doden en daar hoor je niemand over.Maar daar hebben die figuren blijkbaar zelf geen hinder van dus dan is het ook in eens niet zo erg toch?:bonk:

Dat komt dus neer op 1.7 doden per dag door het verkeer.
Op O&N zijn er 2 doden gevallen, 1 was een omstander en een andere is overleden door een zelfgemaakte vuurwerk"bom".
Dus gaat het eigenlijk nergens over. Ja 2 zijn er 2 te veel maar dan kan je ook autorijden verbieden. Het komt dus altijd neer door een persoon. Daarom vind ik die krantenkoppen altijd zo vervelend "2 doden en x gewonden door vuurwerk" nee, dat is door de mensen zelf gebeurd, denk ik dan maar xD

Autorijden is best een inkoppertje en niemand wil dat het verboden word..:wink::p

Moet je eens kijken naar sterfgevallen door alcohol, tabak en drugs in 2013: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/hoeveel-mensen-overlijden-er-door-alcohol-tabak-en-drugs/
Gewoon legaal verkrijgbaar en niet strafbaar.. al heb je meer dan 25 kg aan kratten pils in de schuur kijkt niemand er van op maar vuurwerk...

Maar eerlijk gezegd lijk ik nu op een zeikerd:frusty: Ik wil niet dat tabak en alcohol verboden word, laat iedereen lekker zijn ding doen alleen doe het normaal en val niemand lastig, vind het zo jammer dat iedereen zo moet zeuren over alles en nog wat... In de toekomst mogen we niks meer, ja werken en belasting betalen..:bonk:

Alleen om de gezichten van de bontes vollenhoves zou ik wel eens kort durend een verbod zien(niet echt natuurlijk dus niet gaan schieten:D.de redeneringen van dit soort wezens is totaal onzin en destructief. Als er een totaal verbod zou komen komt er zo,n shi.t van dat wil je niet weten.niet omdat ik zo,n professor ben maar kijk nou naar de drooglegging in amerika, wat was het resultaat al capone grote criminele/mafia toestanden onveilige toestanden in het kwadraat kan nog ff doorgaan.mensen die dit voorstellen willen hun 5 minutes of fame maar als er stront van komt zijn ze nergens te bekennen. Kijk naar de zelf cenzuur van info over shells lont etc door gebrek aan info (en natuurlijk stom gedrag)zijn vele slachtoffers gevallen.als er door dit soort geitenwollesokken figuren een verbod komt en alles loopt in het honderd wil ik ze nog wel eens horen.

Mijn oma van 90 heeft jaren genoten van mijn vuurwerk en in mijn omgeving vinden de oudjes het prachtig mooi. Maar je hebt er altijd zeikers bij, Nederland is tenslotte een klaag land.

Alleen om de gezichten van de bontes vollenhoves zou ik wel eens kort durend een verbod zien(niet echt natuurlijk dus niet gaan schieten:D.de redeneringen van dit soort wezens is totaal onzin en destructief. Als er een totaal verbod zou komen komt er zo,n shi.t van dat wil je niet weten.niet omdat ik zo,n professor ben maar kijk nou naar de drooglegging in amerika, wat was het resultaat al capone grote criminele/mafia toestanden onveilige toestanden in het kwadraat kan nog ff doorgaan.mensen die dit voorstellen willen hun 5 minutes of fame maar als er stront van komt zijn ze nergens te bekennen. Kijk naar de zelf cenzuur van info over shells lont etc door gebrek aan info (en natuurlijk stom gedrag)zijn vele slachtoffers gevallen.als er door dit soort geitenwollesokken figuren een verbod komt en alles loopt in het honderd wil ik ze nog wel eens horen.

Dat is iets dat wij weten, maar die gene die nu roepen om een verbod denken echt dat het ophoud als het verboden word. Niet gek als je zelf niets af weet van vuurwerk en je luistert naar mensen die er net zo veel vanaf weten. Gelukkig hebben we ook nog mensen die wel nadenken en weten dat het verbod niks oplost en misschien verwacht je het niet maar de politie is in deze onze grote vriend, zij weten dat het niet te handhaven is,dat er nog meer illegaal binnen komt, enz enz

De vuurwerkvrij zone's zijn ze ook niet blij mee, je kan een agent maar een keer inzetten en aangezien ze het al zo druk hebben op die dagen is het een prio 3 dus als laatste, is niet voor niks want ze komen 99 van de 100 keer voor niks.

Onze grootste vijand is de media die vertellen onzin en luisteren naar die gene die geen verstand van vuurwerk hebben maar wel weten hoe ze de media moeten bespelen.
Die gene die weet dit te doorbreken is onze held zal lastig worden 85% van media is Links.

Autorijden is best een inkoppertje en niemand wil dat het verboden word..:wink::p

Moet je eens kijken naar sterfgevallen door alcohol, tabak en drugs in 2013: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/hoeveel-mensen-overlijden-er-door-alcohol-tabak-en-drugs/
Gewoon legaal verkrijgbaar en niet strafbaar.. al heb je meer dan 25 kg aan kratten pils in de schuur kijkt niemand er van op maar vuurwerk...

Maar eerlijk gezegd lijk ik nu op een zeikerd:frusty: Ik wil niet dat tabak en alcohol verboden word, laat iedereen lekker zijn ding doen alleen doe het normaal en val niemand lastig, vind het zo jammer dat iedereen zo moet zeuren over alles en nog wat... In de toekomst mogen we niks meer, ja werken en belasting betalen..:bonk:

Ik denk toch dat het misschien is een goed idee is. Alcohol verbieden, ik heb last van die laveloze die in weekend uit de kroeg komen en een hoop herrie veroorzaken. Omdat ze dronken zijn de boel slopen en als je pech heb slaan ze een voorbijganger in elkaar die geen druppel gedronken heeft maar gewoon een gezellige avond had.

Als ik in dit stukje alcohol door vuurwerk vervang heb je de tekst van de haters tegen vuurwerk. Ik zou wel eens willen weten welke reactie er komen op dit voorstel. Antwoord is het zelfde als van ons vuurwerkliefhebbers. Laat ze maar eens één avond per jaar op grote pleinen met tienduizenden tegelijk gesubsidieerd bier zuipen als alternatief

Ik denk toch dat het misschien is een goed idee is. Alcohol verbieden, ik heb last van die laveloze die in weekend uit de kroeg komen en een hoop herrie veroorzaken. Omdat ze dronken zijn de boel slopen en als je pech heb slaan ze een voorbijganger in elkaar die geen druppel gedronken heeft maar gewoon een gezellige avond had.

Als ik in dit stukje alcohol door vuurwerk vervang heb je de tekst van de haters tegen vuurwerk. Ik zou wel eens willen weten welke reactie er komen op dit voorstel. Antwoord is het zelfde als van ons vuurwerkliefhebbers. Laat ze maar eens één avond per jaar op grote pleinen met tienduizenden tegelijk gesubsidieerd bier zuipen als alternatief

Ik wil nou niet helemaal de zuurpruim uit gaan hangen...maar alcohol in combinatie met vuurwerk gebeurd ook gewoon te veel.Mensen worden overmoedig met alle gevolgen van dien dus waar ligt het probleem dan in iedergeval niet bij het vuurwerk. :p

Back
Bovenaan