De rotjeskoorts, of 'how to deal with the enorme knalkeuze?'

Status
Niet open voor verdere reacties.
De laatste paar jaren heb ik geen kanonslagen meer gekocht. Dit jaar denk ik dat ik wel weer een aantal sloffen haal. Misschien een paar uit Belgie zoals de DJF Thunder en Golden Dragon. Helaas wel verboden in Nederland maar wel de kanonslagen die in de buurt komen van de orginele versies van vroeger. Niet alles was vroeger beter maar de kanonslagen waren dat wel. Ik kijk er wel naar uit om weer een paar uur non- stop knalvuurwerk af te steken (en zonder gezeur aangezien het geen klappen zijn van een zwaar verboden Poolse of Italiaanse knaller).

Ik koop veel rotjes, denk dit jaar 4 kartonnen van 12 sloffen. Verder vind ik die knalpaketten met dikke knallers even hard gaan als normale rotjes. Of al die extreme thunder dingen enzv enzv.
Meestal voor de hardere grondknallers koop ik knaltollen van zena of wolff. Verder heb je niet veel hardere knallen toch ?
Zelfde als met shocks, die thunderking basics gaan prima. En al heb je er 288 merk je echt geen verschil meer met een binkie. Er word al zoveel geknalt dan hier.
En even los van NL lekker in BE djf thunders en golden dragon crackers kopen :)

@Kamikaze, Tis maar goed dat je maar 2 pakjes Dragon Thunder hebt besteld en geen 20. Dat was echt een tegenvaller vorig jaar.:bonk:

Ik koop geen rotjes meer, ook geen vernieuwde zogenaamd hardere versies.
Ik ben het vertrouwen in knalmarkt verloren, mochten er weer echt goede knallers bijkomen dan lees ik het hierwel en bestel ik ze het jaar daarna.

@Kamikaze, Tis maar goed dat je maar 2 pakjes Dragon Thunder hebt besteld en geen 20. Dat was echt een tegenvaller vorig jaar.:bonk:

Juist om die reden pak ik er twee mee. Iedereen vindt ze tegenvallen, dus wie weet... Ik hoor ook weinig mensen die de Rebel goed vinden, terwijl dat één van mijn favorieten is tot nu toe. En iedereen vindt/vond de Binkie goed, terwijl ik hem echt héél erg tegen vond vallen (misschien wel de grootste teleurstelling van dat jaar!)

moest eigenlijk een beetje lachen door de titel, welke enorme knalkeuze?
ja oke rotjes heeft elke importeur maar het blijven rotjes.
vorig jaar de thunders gehad van broekhoff, die bevielen beter maar nog.
nee voor knal zul je toch echt aan de single shots moeten

aan mij is het niet meer besteed de echte "rotjes".
Ik heb er geen feeling meer voor en test dus ook niks meer. alles lijkt teveel op elkaar.
de knal van de NL rotjes spreek mij ook niet meer aan, ik heb nog wel enkele pakjes in een doos liggen van voorgande jaren,
Ook gun ik mijzelf de tijd er niet meer voor, ik heb teveel ander groot spul om me mee bezig te houden.
Vroeger was ik er wel helemaal weg van en wou ik het liefst meerdere merken hebben, de populaiste waren wel de echte astronouten, als je deze had was je echt de man haha! iedereen vond deze toen het hardste knallen.

moest eigenlijk een beetje lachen door de titel, welke enorme knalkeuze?
vele soorten knallers behalve shisings hoor, zeker met de hausse van dit jaar, vele soorten shocks (wat knallers genoemd mogen worden, toch?), grondbloemen met knal...er is gewoonweg heel veel keus, ja; ook in verschil in knal; van de flutshisings tot de redelijke vlindertjes van Cafferata of China Böller E van GBV. En het verschil in label kan ook wat waard zijn; ik móet bv. nog even langs Hardix voor iets knallerigs van ze met dat mooie label van ze (zou daar alleen al daarvoor meer willen aanschaffen, Black Smith lijn...prachtig)

knal spul testen doe ik niet aan want het is 1 pot nat .
als ik een slof kanon slagen wil haal ik ze gewoon om de hoek .
ik laat mij echt niet kisten door het uiterlijk .
als ik dan toch iets testen wel hou ik het bij single shots .
ik weet wat ik hebben wil een daar laat ik het bij .
mocht er toch nog een leuke knaller tussen zitten dan word dat heus wel bekend
simpel zat .

Je kan van allebij nemen uittesten

ik neem zelf altijd de standaard mikmak dat is dan meestal shising er bestaat ook blacksmith crackers maar die zijn al snel de dubbele prijs omdat er wat meer kruid in zit! als ie wat harder knalt zal het niet veel schelen.

vele soorten knallers behalve shisings hoor, zeker met de hausse van dit jaar, vele soorten shocks (wat knallers genoemd mogen worden, toch?), grondbloemen met knal...er is gewoonweg heel veel keus, ja; ook in verschil in knal; van de flutshisings tot de redelijke vlindertjes van Cafferata of China Böller E van GBV. En het verschil in label kan ook wat waard zijn; ik móet bv. nog even langs Hardix voor iets knallerigs van ze met dat mooie label van ze (zou daar alleen al daarvoor meer willen aanschaffen, Black Smith lijn...prachtig)
grondbloemen met knal hoeven we ons binnenkort ook geen druk meer over te maken.
shocks vind ik een product apart (tenzij je ze onverantwoord gebruikt).
de shizlings zijn allemaal 1 pot nat en het aanbod aan grote knallers zal nog wel wat verschil inzitten.

Vroeger had je nog die twisters die nog redelijk hard gingen maar de rest is allemaal prut helaas :( Ik hoop dat die nieuwe astronauten weer een beetje het oude gevoel naar boven halen!

ik haal gewoon een slof rotjes voor carbid schieten en als er nieuwe knallers in de markt zijn dan koop ik uiteraard 1 pakje van om het uit te proberen.

Je bedoelt deze? De Thunder XL Kanonslag? Nou ja kanonslag. Zijn echt bedroevend slecht.:bonk:

dsc7997x.jpg

Volgens mij die ja, die zijn idd slecht.

Even een vraagje tussendoor.
Bij rotjes/kanonslagen is het stopkruit/klei toch aangestampt? Waarom krijg je het stopkruit/klei dan toch als poeder te zien als je de rotjes openbreekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan