De Rode Loper, of; NLsnippermatjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richardus

VWC lid
Welke matjes/rollen (klein of groot) in ons landje zorgen voor een fijn rood ondergrondje om de rest van de dag der dagen op te stoken? Boeit me niet of het een ploffende ladycracker of raggende GBV XXL is, het gaat puur om de de snippergradiënt, de papierwinst, de ondergrondratio. Rode snippers! Kunstmatige knalherfst!

Ik snap precies de gedachte die erachter zit. Het eerste wat ik de 31 doe om 10 uur is een flinke mat afsteken voor de rotzooi. Prachtig gezicht al die rooie snippers die een tapijtje vormen en ook gelijk een stukje meer sfeer.

Afgelopen jaar de 100k van China Red gebruikt. Moet zeggen voor een nederlandse mat zeker redelijk tot goed! En voor de prijs van 37,50 is het te doen. De snippers vlogen alleen wel in de fik waardoor je af en toe wat uit moest trappen.

Zelf geen ervaring met de rol van gbv maar aangezien die 'beter' knalt denk ik dat de snipperfactor daarvan wel beter is!

Ziet er goed uit, maar even in de smiezen houden of het hier te krijgen is; zeker die prijs is bijzonder laag voor een 100K!

Hier een videootje die laat zien hoe een GBV XXL snipperde:

2 grote rollen met 2 'bewijsstukken' :wink:

Ben benieuwd of er ook van die kleine matjes zijn, die qua cijfers in de honderd(en) zitten, die ook snipperen? Persoonlijk heb ik dat nooit meegemaakt, maar zoveel verschillende heb ik nooit gezien. Misschien dat er mensen met verrassende snipperervaringen zijn qua kleine matjes?

Als er bij voorbeelden van grote of kleine rollen ook nog foto's of filmpjes (tuurlijk liefst daytime) mogelijk zijn, is 't helemaal mooi! Kan ik er tzt een overzicht van maken in de openingspost :)

2 grote rollen met 2 'bewijsstukken' :wink:

Ben benieuwd of er ook van die kleine matjes zijn, die qua cijfers in de honderd(en) zitten, die ook snipperen? Persoonlijk heb ik dat nooit meegemaakt, maar zoveel verschillende heb ik nooit gezien. Misschien dat er mensen met verrassende snipperervaringen zijn qua kleine matjes?

Als er bij voorbeelden van grote of kleine rollen ook nog foto's of filmpjes (tuurlijk liefst daytime) mogelijk zijn, is 't helemaal mooi! Kan ik er tzt een overzicht van maken in de openingspost :)

Mijn ervaring is, dat qua snipper factor deze kleine matjes het niet zo goed doen. Hier een voorbeeld van een 500 schots mat van broekhoff. Het is nou niet echt een zee van rood.

ik vind dat gesnipper juist mooi, dan denken mensen sneller van:"heey die kerel had ff een mooie mat gehaald!"

Opvallend gerichte snipperopmerking over Rubro's Thunderation, en dat zou dan het eerste snipperende kleine matje in de rij zijn :)

En in het grote rollentopiekje worden die van China Red, Rubro (nwe 100k) en Weco/GBV ook al genoemd als niet enkel qua pruttel/tempo goed, maar ook aardig snipperend.

Kom ik alweer uit op rode lopermateriaal:
Rubro Thunderation
Rubro 100k
Cafferata 100k
China Red 100k
(geen idee of ze allemaal 100k heten, maar je snapt dat ik de grote rollen bedoel)
Weco/GBV rollen
Lesli Red Dragon
en Hardix 125k wordt ook benoemd als redelijk snipperend (naast redelijk tempo/pruttel)
-> toch in aardig wat NL matten aardige rotzooi dus :)

maar ook in dat overzichtstopic deze rake opmerking van 3xh:
Zoals eerder vermeld geeft een 100k uit nederland niet echt een mooi rood tapijtje!
De Illegale rollen snipperen in het geheel!
Nl rollen snipperen net als Kanonslagen dus er blijft veel huls over!
*knip*
Rood tapijt NEE zooi JA!
MVG 3xh

Hoop ik toch nog dat er meer kleine matjes als Thunderation opduiken die 'snipperen'. Super Cracker van Cafferata?

Wie o wie heeft nog leuke snippertips...

Laatst bewerkt:
De rolletjes van wolff vuurwerk doen het kwa knal aardig.
Kwa snippers snipperrn de kleine rotjes wel goed maar de grote rotjes helemaal niet.
Maar al met al blijft er tog aardig wat rood op de stoep achter.

Die van GBV/Weco is op het moment toch wel de beste mat van NL.
Gaat hard en een mooi rood tapijt.

1. Koop rode verfbus
2. Haal krant/gewoon papier
3. Spuit alles rood
4. Haal het door een papierversnipperaar
5. Strooi het over de straat
6. Haal en rol rode crepé papier
7. Scheur het in stukjes en strooi dat ook over straat.

;)

Laatst bewerkt:
Is het moggelijk dat nederlandse matten kleur krijgen.
Wat ik hiermee bedoel is een rooie of groene uitwerking.
Zoals sommige belgische matten of met rooie/groene flitse.
Of kan dat alleen met verboden kruit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan