De echte beukers onder het kooiloze

comicc

VWC lid
Afgelopen jaarwisseling was alleen ongekooid vuurwerk toegestaan. Toch zijn er heel veel producten waarvan de burst volgens de meeste dik in de buurt van gekooid vuurwerk komt, of het zelfs overtreft!

Hierbij een topic om de ongekooide producten met de hardste burst te bespreken, misschien voor volgend jaar :p

Er waren zat blokken met 30mm tubes zonder kooi. Trouwens die waren er vorig jaar ook al. In principe ben ik wel blij dat die kooien er niet omheen zitten, want je moest iedere keer zo'n kooi verwijderen, dan moest je met een blikschaar de metalen linten doorknippen, wat scherpe randem geeft, waar je je bovendien nog lelijk aan kon snijden. Wat me verscheidene keren is overkomen!

Ik was 1 van de gelukkige die een snow blind had.

Leuk bakkie met prima salute. Om nou te zeggen dat hij de rest eruit klapte. Hij presteerde wel beter dan gemiddeld bij mij. Net als de pyro 5 dat deed. Voor dit kaliber presteren ze inderdaad prima.

Er waren zat blokken met 30mm tubes zonder kooi. Trouwens die waren er vorig jaar ook al. In principe ben ik wel blij dat die kooien er niet omheen zitten, want je moest iedere keer zo'n kooi verwijderen, dan moest je met een blikschaar de metalen linten doorknippen, wat scherpe randem geeft, waar je je bovendien nog lelijk aan kon snijden. Wat me verscheidene keren is overkomen!
Handschoenen gebruiken

Hardste burst etc....weet ik niet. Maar kooiloze producten die erg goed waren, waren er ZAT. Sterker: we hadden alleen maar goede producten en we hadden veel....Publiek stond te juichen en te klappen. We beseften dat voor de straat sommige waaiers te breed waren en gingen 100 m verder staan op een kruispunt van garages (dus geen verkeer). Het hele publiek dat elders stond kwam onze kant op. Daaronder een vrouw die panisch was voor vuurwerk omdat ze op zesjarige leeftijd een stuk vuurwerk in iemands gezicht heeft zien ontploffen. Maar ze vonden het fantastisch. Bedenk dat er twee waren die ECHT kenners waren. Ik begon over FUnke...kenden ze en ze noemden Iskra en Argento. Liep ik met de Stealth Bomber van Alpha "hij heeft een Alpha bak!". Goed...die lui dus...Die liepen met ons mee en vroegen toen waar ik deze bakken in godsnaam vandaan haalden, twijfelend aan de illegaliteit. "Manmanman.....wat hebben jullie een geweldige bakken. Wij halen het steeds in lokaal, daar hadden ze dit niet!"

Goed...welke bakken deden het fantastisch?

- Sylvester Mainframe 2025 (kooiloos)....deze was zeker zo goed als de beyond Redemption in de kooi van 2022.
- Tournament Box batch 2023: oogste groot applaus (en toen hadden ze de Stealth Bomber, de Mainframe en de Beast of Burden al gezien).
- Stealh Bomber: was denk ik in een kooi gekomen, weet ik niet meer. Maar was op zich ook erg goed maar niet beter dan de kooiloze bakken
- Beasto of Burden: wat een bak! Jammer dat de lontjes zo kut waren dat we deze zelf met snellont hebben geprobeerd door te verbinden. Echt opgelet dat de lont niet weggeschoten kon worden maar is toch op de doorverbinding gestopt. Geen nood: tot in elk geval mijn enorme verbazing bleken we nog een Beast of Burden uit 2023 te hebben staan. Wist ik veel...Maar die zien we volgend jaar.
- Mei Tai Tailgate was denk ik wel in een kooi ooit gekomen. Erg mooi, maar qua effect net wat minder dan BoB en Sylvester
- Peking Opera 100. vond ik in het begin te traag, effecten waren op zich prima maar deze kwam na de Paranoid 2 en dan wordt het lastig te imponeren
- Peking Opera 1: heel goed
- Gracefulness; heel goed
- Blue Lion KIng: heel goed
- Future Aurora: echt geen klagen maar niet echt een burst georienteerde bak
- Alle Riakeo en Argento 25 en 30 mm cakes: erg goed
- Fransbomber: wow die was beter dan vorige jaren maar denk ik nooit in een kooi geweest (??) We hadden 'm maar ik heb 'm noout zelf geopend
- Oh ja: Parallel Universe.....potverdrie een 25 mm geval...van Lesli ook nog....en ik vond 'm goed vergelijkbaar met de Sylvester Mainframe. Wat een bak!
- Atmosphere box...kapte er na de eerste rij mee, maar na heraansteken prima
- W triple layer was een oude uit 2022 (met nieuwe zwarte papier erop): is dit een kooi product geweest? Wat dan ook: schitterende doos en vergelijkbaar met de Parallel Universe qua uitwerking
- Extreme Funky Town (of hoe die ook heet): deed me inderdaad wel denken aan de Minerva die we vorig jaar schoten maar net een fractie minder maar ook 40% goedkoper. Vonden we ook al prima!

Oke.... de Funke Paranoid 2 (Maltese Tiger trouwens) was echt echt echt de overtreffende trap van alles maar de bak die het meeste applaus kreeg was toch de Tournament box.

Wij zaten erg dicht bij zee en vanaf 21-22 uur begon de wind eraan te trekken. Denk richting 5 Bft na 01.00 uur. Dus dat het echt geweldige omstandigheden waren kun je niet zeggen maar goed genoeg was het wel....

Back
Bovenaan