Coronavirus and Fallas... is there a problem?

Ik heb alles geannuleerd. Ben er nu ook helemaal klaar mee. Ik kijk wel even de stream om 14:00 om te bevestigen hoe ze ermee omgaan en dan is het helemaal klaar. Jammer van het geld, maar helaas.
Volgend jaar maar weer proberen...

Voor mijzelf, ik moet de beslissing maken wel of niet te gaan binnen 2 dagen. Hotel krijg ik 100% vergoed, Transavia tickets niet a €140. Vind het nog wel meevallen, maar fijn is het niet.

Ik denk voor de andere die ook enorm twijfelen wat te doen het nu even afwachten is wat er gaat gebeuren omtrent het onofficiële programma, of de dingen in de buurt. Ik heb het vermoede dat vrijwel alles nu stopt.

Niet gaan, het is klaar. Volgend jaar beter

dit soort onnozelheid kan ik slecht hebben eerlijk gezegd... lesl, hoe kan je het nu nog wegwuiven, en dan ook nog iemand persoonlijk aanvallen die de essentie verduidelijkt, of hij nu Laurence heet of niet... ik krijg er de kriebels van.
heb je enig idee waarom dergelijke maatregelen worden genomen?
- een noodfonds van 25 miljard vanuit de EU
- een compleet land in lockdown
en alle maatregelen op kleinere schaal?

Het is maar een simpel griepje?

Exact, de hele reden waarom dit niet erger wordt dan een griepje is door alle maatregelen.
Als die maatregelen allemaal losgelaten worden, krijg je een zeer dodelijke epidemie veel erger dan reguliere griep. Een voorspelling van the American hospital association

- half miljoen doden en 100 miljoen infecties als je niks doet. Dit ‘griepje’ is vele malen dodelijker dan reguliere griep zelf.

https://mobile.twitter.com/sethbannon/status/1236125593290276864

Heel zuur, maar geheel terecht dat ze las fallas cancelen

Ik kijk nog of ik m'n Airbnb kan verplaatsen naar volgend jaar. Voor de rest maar verlies nemen (vliegticket), slikken en weer doorgaan.

Als het nou alleen de vliegtickets zou zijn wat ik kwijt was dan kon ik er nog mee leven, maar de €1250 die ik kwijt ben aan het hotel waar ik geen cent van terug kan krijgen doet mij besluiten dat ik er toch maar heen zal gaan. Ik ga dan maar een auto huren en dan 10 dagen lang wat uitstapjes maken...

Als het nou alleen de vliegtickets zou zijn wat ik kwijt was dan kon ik er nog mee leven, maar de €1250 die ik kwijt ben aan het hotel waar ik geen cent van terug kan krijgen doet mij besluiten dat ik er toch maar heen zal gaan. Ik ga dan maar een auto huren en dan 10 dagen lang wat uitstapjes maken...

Ja dat snap ik ja. Wij krijgen nog wel wat terug van ons appartement, vliegtickets wel kwijt. Maar ik zag het ook niet zitten om 4 dagen door Valencia te banjeren, zeker niet met de huidige weersvoorspellingen....

Zuur, zeer zuur dit. Wat zal ik het gaan missen. Met je maten een aantal dagen ouwehoeren, de prachtige stad, het geweldige vuurwerk en het heerlijke eten. Het samen op de fiets door de stad scheuren om zoveel mogelijk Mascleta's te pakken. Triest voor ons liefhebbers, maar helemaal ondragelijk voor de Valencianen zelf. Alleen maar verliezers hier.

Dit kon nog wel eens gevolgen hebben voor de komende jaren Fallas ben ik bang.

Zuur, zeer zuur dit. Wat zal ik het gaan missen. Met je maten een aantal dagen ouwehoeren, de prachtige stad, het geweldige vuurwerk en het heerlijke eten. Het samen op de fiets door de stad scheuren om zoveel mogelijk Mascleta's te pakken. Triest voor ons liefhebbers, maar helemaal ondragelijk voor de Valencianen zelf. Alleen maar verliezers hier.

Dit kon nog wel eens gevolgen hebben voor de komende jaren Fallas ben ik bang.

Hoezo komende jaren?
Als Corona voorbij is gaat alles toch weer terug naar het oude?

Dat dus inderdaad. Schatting is dat dit 700miljoen gaat kosten/schelen. Dit gaat grote gevolgen hebben op financieel gebied. Las net al een stuk dat dit 1000den banen kan gaan kosten.

Balen..

Hoop alleen wel dat de luchtvaartmaatschappijen nu een beetje schappelijk gaan zijn met de vluchten

Erg jammer maar ergens was het wel te verwachten. Wij vliegen gewoon met 5man erheen vrijdag en maken er een leuke week van. Zat terrasjes, goede eettenten en andere dingen te doen.

Liever een week in Spanje dan in het o zo bekende Nederland.:bye:

Ik heb vandaag een zware kater na het nieuws van gisteren. Leef hier toch al zeker een half jaar naartoe en op het laatste moment wordt het geannuleerd. Vorig jaar de hele week ziek geweest tijdens Fallas dus het zit niet echt mee. Voor de Valencianen zelf is het verschrikkelijk.

Ik heb contact gehad met mijn reisorganisatie (TUI) en wij kregen niks terug van de 1200 hotel. Tickets hebben we niet want we gaan met de auto. We gaan er alsnog heen en beschouwen het dan maar als een normale vakantie/citytrip. Het gevoel zal echter vreemd zijn....

Wat rot voor de mensen daar,ook voor Katwijk vuurwerk en iedereen eromheen! Ik ga morgen vliegen en twijfel nog tussen toch te gaan. Het zou me eerste keer zijn en als ik geen geld terugkrijg wil ik er toch het beste van maken!

Zijn er nog gasten die ook alleen gaan of in een groep en die daar dan meeten? Beetje zuipen en uitgaan is ook lekker.
Ben benieuwd!

Ik heb mijn vlucht omgeboekt naar oktober en ga dan lekker daar een paar dagen vuurwerk bewonderen met mooi weer + paella. Is nog een schamele troost om naar uit te kijken.

Op de Facebook pagina van Fallasfestival.nl staat dat ook vuurwerk van particulieren verboden is.

Ook niet een beetje logisch?

Het is al heel wat dat de stad valencia ieder jaar het rampenfonds daar op palau gedoogd.

Maar gebruik aub eens je gezonde verstand, het is nu niet het juiste moment om even vrolijk uitgebreid te gaan staan stoken.

Volgend jaar dubbel budget voor fallas, dan ga ik er zelf gewoon een extra groot feestje van maken. Paar dagen extra en hotel op het plein ofzo

Maar daar hebben we nog even voor om over na te denken.

Laatst bewerkt:
Wat een ongelofelijk zuur nieuws was dit zeg. Voor iedereen, ook PFK (voor het eerst een mascleta organiseren) maar in het bijzonder voor alle valencianen. Bijna hun hele economie draait hier op he? Of in ieder geval een erg groot deel. En voor alle falla's die vanaf april al bezig waren met al hun voorbereidingen. Hoe ontzettend zuur moet dat zijn! Zou voor ons zoiets zijn dat opeens de jaarwisseling en de kerst zou worden afgeschaft, maar eigenlijk is dit niet vergelijkbaar. Fallas is uniek!

Back
Bovenaan